Hrvatska pamet Hrvatskoj 2020

Hrvatska pamet Hrvatskoj 2020

Društveno odgovoran projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj utemeljio je Poslovni dnevnik još 2014. godine s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata, ali i poticanja njihova lakšeg uključivanja u sustav nacionalne ekonomije, kao i podizanja svijesti javnosti o potrebi zadržavanja obrazovanih mladih ljudi u Hrvatskoj i pružanju prilike za implementaciju njihovih kreativnih ideja.

O PROJEKTU

I u 2020. godini želimo kontinuiranim aktivnostima ujedinjenima pod egidom „Budućnost u Hrvatskoj” još snažnije i sveobuhvatnije pokazati da su mladi obrazovani ljudi najveća vrijednost koju Hrvatska ima i kojima treba pomoći da svoje potencijale iskoriste u domovini.

Godine 2019. Poslovni dnevnik i Večernji list su projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj, utemeljen 2015. godine, podigli na novu razinu u okviru koje je postao nositelj aktivnosti čiji je krajnji cilj progovoriti o važnosti zadržavanja mladih obrazovanih ljudi u Hrvatskoj.

I ove godine u fokusu projekta je nagradni natječaj kroz koji dajemo priliku mladima da prijavom razvojnih projekata kroz tri kategorije prezentiraju ideje, znanja i sposobnosti.

Ovogodišnje kategorije su „Inovativna Hrvatska“, „Izvorno hrvatsko“ i kategorija „Financijaš“. Projekt započinje u veljači te traje do završnog događanja u prosincu.

Zainteresirani studenti se za sudjelovanje mogu prijaviti ispunjavanjem prijavnice najkasnije do 1. rujna 2020.

KATEGORIJE

Radovi se prijavljuju u tri kategorije

  1. Izvorno hrvatsko
  2. Inovativna Hrvatska
  3. Financijaš

 

Izvorno hrvatsko

Od projektnih zadataka na ovu temu očekuje se da odgovore na pitanje kako učiniti izvorno hrvatski brend i proizvod još poznatijim i prepoznatljivijim te kako povećati njegovu vrijednost. Naravno, ne mora nužno biti riječ o već postojećem proizvodu, ali niti o samo jednom proizvodu. Kreativna industrija kao takva nudi čitav niz mogućnosti za razvoj novog, autohtonog i samo našeg proizvoda nastalog kao proizvod kreativnog uma i stvaralaštva. Natjecatelji bi trebali osmisliti način na koji će proizvod plasirati, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili jednostavno smisliti potpuno novi proizvod te strategiju za njegov što bolji uspjeh na našem i inozemnim tržištima.

Inovativna Hrvatska

Od projektnih zadataka ove tematike očekuje se da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati naš status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima. To može biti interaktivna internetska stranica koja nudi do sada neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i novu metodu poticanja inovativnosti u društvu – mogućnosti su doista velike, a ideje su ono što nas treba pomicati prema naprijed u budućnosti.

Financijaš

Od projektnih zadataka u ovoj kategoriji očekuje se prezentacija idejnih projekata koji će pomoći mladima u sustavnom promišljanju u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama, poznavanja prednosti ulaganja u fondove. Kroz projekte ove kategorije želimo postići podizanje svijesti o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta.

 

PRAVILNIK
  • Pravo na sudjelovanje u Natječaju imaju redovni studenti svih visokoobrazovnih institucija u Hrvatskoj u dobi od 18. do navršene 27. godine.
  • Prijave mogu biti pojedinačne ili timske (tim može imati najviše dva člana).
  • Dopuštena je suradnja studenata različitih fakulteta ili sveučilišta, pod uvjetom da članovi tima zadovoljavaju propozicije natječaja.
  • Prilikom prijave potrebno je uploadati potvrdu o studentskom statusu.
  • Ako se prijavljuje tim, potrebno je ispuniti pojedinačnu prijavnicu za oba člana tima, s točnim podatcima članova uz navođenje imena tima.
  • Nije moguće isti rad prijaviti u više kategorija. Moguće je napisati više radova za istu kategoriju ili više radova za različite kategorije.
  • Prijave i predaja radova traju do 1. rujna 2020. godine.
  • Rad ne smije imati manje od 18 stranica.
  • Rad i tim prijavljuju se putem obrasca ispod teksta, a gotovi se radovi predaju na e-mail adresu hph@poslovni.hr. Prilikom predaje rada na e-mail adresu potrebno je u tijelu e-maila navesti ime tima i ime članova koji ga čine te naziv kategorije u koju je rad prijavljen.
  • Prijaviti se mogu projektni zadatci koji do sada nisu konkurirali ni u jednom natječaju, niti su do trenutka prijave na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj bili ocjenjivani od strane bilo kakve komisije ili stručnog tijela. Rad se mora sastojati od osnovne prezentacijske ideje, prikaza potencijalnih benefita koji bi njezinom realizacijom bili stvoreni, te detaljne razrade svih tehničkih, organizacijskih i financijskih uvjeta potrebnih za realizaciju.
  • Prijavljeni projekti ne moraju nužno biti iz sfere biznisa, ali se očekuje da u projektnoj dokumentaciji bude jasno prikazan njihov financijski aspekt, odnosno njihova šira ekonomska održivost i/ili mjerljivi društveni benefiti. Posebno će se vrednovati originalnost ideje te preciznost razrade plana njezine realizacije.
  • Ako jedan od članova tima ne odgovara navedenim propozicijama (studentski status i godine starosti – za što organizator ima pravo u svakom trenutku trajanja projekta zatražiti dokaznicu), tim će biti diskvalificiran. Svi su studenti suglasni s objavama svojih projekata (sažetaka i opisa projekata) na platformama Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista, a ako ne žele javno izaći s njima, bit će diskvalificirani. Ako se utvrdi da je neki od projekata već ranije bio objavljen ili podložan ocjenjivanju od strane bilo kakve komisije ili stručnog tijela, tim će biti diskvalificiran. Ako se tijekom trajanja projekta utvrde druge nepravilnosti ili ne poštuju pravila, tim biti diskvalificiran.
  • Studentske projekte pregledava i ocjenjuje predselekcijski stručni ocjenjivački sud koji od svih pristiglih radova odabire po tri finalista u svakoj kategoriji. Predselekcijski stručni ocjenjivački sud sastavljen je od neovisnih stručnjaka. Predselekcijski stručni ocjenjivački sud neće iznositi informacije o projektima koji nisu odabrani u finalni krug natjecanja. Nakon što budu odabrani finalisti u svakoj kategoriji, formirat će se finalni ocjenjivački sud koji će na prezentacijama projekata uživo ocijeniti izlaganje svih finalista i odabrati pobjednika svake kategorije. Finalni ocjenjivački sud čine predstavnici partnera, državni dužnosnici te neovisni stručnjaci.
  • Svi finalisti pozivaju se na predstavljanje vlastitih projekata uživo pred stručnim ocjenjivačkim sudom sastavljenim od predstavnika partnera i organizatora (organizator zadržava diskrecijsko pravo odabrati članove ocjenjivačkoga suda). Na predstavljanju projekata uživo pred stručnim ocjenjivačkim sudom finalisti imaju 5-minutno izlaganje, nakon čega slijede pitanja ocjenjivačkog suda te ocjenjivanje svake kategorije.
KAKO NAPISATI PROJEKT?

1. SAŽETAK RADA
2. PODACI ČLANOVA TIMA I ŽIVOTOPIS
3. O PROJEKTU
3.1. Uvod
3.2. Strategija
3.2. Vizija i misija
3.3. Ciljevi
4. DETALJAN OPIS PROIZVODA / USLUGE
5. ANALIZA TRŽIŠTA
5.1. SWOT analiza
5.2. PESTLE analiza
5.3. Analiza kupaca
5.4. Analiza dobavljača
5.5. Analiza konkurenata
6. O PODUZEĆU
6.1. Ime poduzeća
6.2. Organizacijska struktura
6.3. Predmet poslovanja
6.4. Sjedište (lokacija) poduzeća
6.5. Pravni oblik
7. PROIZVODNJA (ukoliko postoji)
7.1. Opis proizvoda
7.2. Proces proizvodnje
8. PROIZVOD / USLUGA
8.1. Ciljna tržišta
8.2. Pozicioniranje
8.3. Proizvod
8.4. Marketing i promocija
8.5. Distribucija
8.6. Cijena
9. FINANCIJE
9.1. Trošak osnivanja
9.2. Način financiranja
9.3. Operativni troškovi (troškovi poslovanja)
10. ZAKLJUČAK

NAGRADE

U svakoj kategoriji proglašava se jedan pobjednički rad (ukupno tri) te se pobjednicima dodjeljuju vrijedne nagrade.

  • Kategorije „Inovativna Hrvatska“ i „Izvorno hrvatsko“ – pobjednici se nagrađuju stipendijom za MBA program* Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta-ZŠEM** (maksimalno četiri)

Pobjednici osvajaju i praksu u FINA-i u trajanju 30 dana

  • Kategorija „Financijaš“ – pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom (10.000 kn) te praksom u AZ FONDU u trajanju 30 dana

*Napomena: MBA program iskoristiv je za studente koji su završili fakultet u roku. MBA program se može upisati u roku dvije godine od završetka diplomskog studija.

**ZŠEM – među 5% najboljih poslovnih škola svijeta!

TIJEK PROJEKTA

27.02 – 1.09.2020. – registracija studenata, prijava i predaja radova.

2.09. – 30.09.2020. – predselekcijska faza projekata, u kojoj se provodi predžiriranje svih pristiglih radova i provjera zadovoljavaju li uvjete natječaja, te biranje po tri najbolja rada u svakoj kategoriji.

1.10.2020. – informiranje studenata o ulasku u finale i o terminu završnog finalnog događanja na kojem studenti čiji su radovi ušli u uži izbor prezentiraju svoje radove stručnom ocjenjivačkom sudu.

Prosinac 2020. – završno događanje – prezentacije radova u užem izboru i svečanost proglašenja pobjednika u svakoj kategoriji.

PRIJAVITE SE
Fill out my online form.
POBJEDNIČKI RADOVI PRETHODNIH GODINA

1) Kategorija: INOVATIVNA HRVATSKA
Projekt: SVODA – Siva voda za zelenu zemlju
Autorski tim: Mia Marić i Lucija Krivić, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

U kategoriji Inovativna Hrvatska od natjecatelja se tražilo da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati njezin status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti jačeg poticanja inovativnosti među mladima. Pobjednicima su proglašeni idejne autorice projekta „SVODA – Siva voda za zelenu zemlju“ gdje su se fokusirale na ugostiteljske krugove koji su potrošnju čiste vode istaknuli kao veliki problem. Stoga su autorice odlučile pronaći alternativni način korištenja sive vode što rezultira uštedom čiste.

2) Kategorija: IZVORNO HRVATSKO
Projekt: Keks spašava stvar
Autorski tim: Matea Maloča i Mišo Lukenda; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

U ovoj se kategoriji od studenata tražilo da razviju novi i prepoznatljiv proizvod te pripadajuću strategiju za njegov plasman na domaćim i stranim tržištima. Matea i Mišo osmislili su praktičnu primjenu svog znanja o marketingu. “Dok smo razmišljali o dragim proizvodima i kako ih oživjeti ili poboljšati, sjetili smo se omiljene Snjeguljice. Budući da smo uvidjeli da nove generacije nemaju povezanost s prvim hrvatskim sladoledom kakvu mi imamo, kao i stariji naraštaji, željeli smo to promijeniti. Tako je nastala ideja o malenom keksu u obliku patuljka koji dolazi uz originalnu Snjeguljicu. Vrlo jednostavno se postavlja na štapić i osim što je ukusan, služi da otopljene kapljice ne završe na neželjenom mjestu. Zabavan je i djeci nudi iskustvo konzumiranja koje će pamtiti i htjeti ponoviti. Također, raduje i roditelje koji će imati manje posla s prljavom robicom. Ideju smo doradili dodavanjem edukativnog sadržaja na omot keksa smatrajući kako djecu treba potaknuti na učenje od malih nogu“, objašnjavaju studenti. Projekt su razvijali otprilike šest mjeseci, a namijenjen je malom i srednjem poduzetništvu, no također donosi benefit velikim poduzećima i građanstvu.

3) Kategorija: FINANCIJAŠ
Projekt: STOIK – Studentski investicijski fond
Autor: Dorian Antešić, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

U 2019. godini su se godine u akciji Hrvatska pamet Hrvatskoj studenti prvi put natjecali u novoj kategoriji – Financijaš – s ciljem podizanja financijske pismenosti u mladih. Glavni pokrovitelj kategorije Financijaš jesu AZ mirovinski fondovi, a projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj prepoznali su od samog njegovog početka. ”Ako želimo da naši mladi obrazovani ljudi ostanu u Hrvatskoj onda im osim poruka i želja, moramo osigurati prilike, projekte i poslove koje će ih zaista ovdje zadržati. Dodatno, mladim je ljudima ključno stjecanje iskustva uz studiranje kako bi bili spremniji uključiti se u radne procese odmah po završetku studija i prvom zaposlenju”, ističu u AZ Fondu.

Cilj ove kategorije natječaja jest potaknuti studente na razmišljanje kako za teme s područja financija i rada mirovinskih i drugih fondova zainteresirati sugrađane. „Studentski investicijski fond Stoik je investicijski fond kojim upravljaju studenti. Osmišljen je kao organizacija gdje će studenti učiti o ulaganju te potom uložiti pravi novac na financijskom tržištu. Unutar organizacije organizirat će se brojne radionice, predavanja i tečajevi o ulaganju na financijskom tržištu, te će studenti, imitirajući rad pravog investicijskog fonda, ulagati prave novce koje će prikupiti od sponzora. Tako će studenti dobiti znanje o ulaganju, ali najvažnije – dobit će samopouzdanje da i sami krenu ulagati s vlastitim novcima”, objasnio je Dorian. Ideju je dobio dok je istraživao temu za završni rad, a kako je, kaže, i sam investitor na Zagrebačkoj burzi, tražio je temu vezanu upravo uz to. “Naišao sam na koncept učenja kroz studentske investicijske fondove koji je započet u SAD-u te sam se odmah zainteresirao. Dodatan motiv je bio taj što ne postoji literatura o takvim fondovima na hrvatskom jeziku tako da je moj završni rad pod imenom Studentski investicijski fondovi za sada jedini na našem jeziku”, napomenuo je student.

POBJEDNIČKI RADOVI PRETHODNIH GODINA:

2018.

2017.

2016.

2015.

Događanja i aktivnosti
Učitaj više

New Report

Close