Osim o prometu aplikacija djecu uči i geometrijske oblike i slova

Autor: Lucija Špiljak , 08. prosinac 2020. u 22:00
Davorka Tonković aplikaciju namijenjenu djeci razvijala je nekoliko mjeseci

Sve igre unutar aplikacije dizajnirane su tako da potiču razvijanje logičkog i kritičkog razmišljanja.

Diplomantica Veleučilišta u Rijeci Davorka Tonković za svoj je specijalistički završni rad izradila edukativnu aplikaciju pod nazivom Upoznaj prometna pravila namijenjenu djeci predškolskog uzrasta za sigurno sudjelovanje u prometu, koja na zabavan i atraktivan način kroz igru, stihove i slikovnice korisnika upoznaje sa značenjem i važnošću prometnih pravila i prometnih znakova.

Premda je naglasak na djeci-pješacima u prometu, zanimljiva je i korisna i za mlađe školarce. Ova inovativna 26-godišnjakinja, rodom iz Ogulina, diplomirala je Informacijske tehnologije u poslovnim sustavima.

Na ideju o aplikaciji došla je u razgovoru s profesoricom Marinom Rauker Koch, pod čijim je nadzorom i stručnim vodstvom razvila aplikaciju. Prvi put je ideju predstavila na obrani rada kojoj su, uz komisiju, prisustvovale dvije tete iz dječjeg vrtića u Rijeci i profesor Ivica Barišić, voditelj cijelog projekta, odnosno suradnje s dječjim vrtićima.

“Veleučilište u Rijeci ima potpisanu suradnju s dječjim vrtićima s ciljem povećanja sigurnosti djece u prometu i u nju su već uključeni studenti Prometnog odjela, pa je ideja bila da se i odjel Informatike uključi”, navodi Davorka koja je, kaže, još uvijek pod dojmom pozornosti i zanimanja koje je aplikacija izazvala.

“Dobila sam jako lijepe i pozitivne povratne komentare i reakcije nekih profesora i kolega. Mislim da je ipak najzadovoljnija mentorica. Aplikacija je dana na korištenje svim dječjim vrtićima u Rijeci. Na temelju njihovih informacija radit će se potrebne izmjene i prilagodbe. Trebale su se održati i edukacije i prezentacije, ali je to zbog epidemioloških mjera odgođeno do daljnjega”, kaže Davorka.

Aplikaciju je razvijala nekoliko mjeseci, susrevši se prvi put s razvojem igrica. “To je predstavljalo novi izazov i posebno me veselio svaki trenutak kada bih uspješno napravila neki novi segment aplikacije. Znala sam da radim nešto što će imati stvarne korisnike i to mi je bio dodatni izazov i motivacija”, ističe Davorka koja nam je pobliže objasnila kako aplikacija funkcionira.

Pravila, Kviz i Igre

Koncipirana je tako da korisnik može odabrati između tri aktivnosti – Pravila, Kviz i Igre – koje odgovaraju zadacima slušanja, prepoznavanja, otkrivanja, razvrstavanja i slaganja, a raznolikost vježbi, kaže naša sugovornica, u svakoj igri čini proces učenja zabavnijim i zanimljivijim.

Aplikacija je dostupna na internetskoj stranici www.gamejolt.com i može se igrati online preko web preglednika ili besplatno preuzeti na računalo te pokrenuti kao samostalna aplikacija. Sadrži jednostavno i intuitivno korisnižko suželje, dizajnom prilagođeno navedenoj ciljnoj skupini.

Sve igre unutar aplikacije uključuju razne slušne, taktilne, vizualne i intelektualne podražaje. Kako je namijenjena i čitačima i nečitačima, igricu prati audio zapis koji olakšava korištenje aplikacije.

Davorka objašnjava da se kontrola u aplikaciji svodi na korištenje tipkovnice za osnovne kontrole kretanja i korištenje računalnog miša, a osnovni ciljevi koji se protežu kroz igru su educiranje i postavljanje ciljeva za korisnike te postavljanje više igara različite težine i namjere.

Sve igre imaju postavljene ishode učenja koji se svladavaju kroz igru. Dio aplikacije Pravila osmišljen je u formatu slikovnice koji omogućava opisivanje različitih prometnih situacija putem grafičkih simbola ili ilustracija popraćenih tekstom, zagonetkama i zvučnim zapisima.

Drugi dio je igra Kviz koja je realizirana kroz deset jednostavnih pitanja kroz koja djeca mogu provjeriti usvojeno znanje. Igrač napreduje kroz igru odabirom i dodirom simbola koji predstavlja tocˇan odgovor između ponuđenih.

U trećoj razini, Igre, ponuđene su četiri različite igre (Slova, Parovi, Labirint, Puzzle) kojima je cilj na zabavan način olakšati učenje, prepoznavanje i razlikovanje znakova, povezivanje između vizualnih oznaka slova i riječi te kretanje i orijentaciju po prostoru.

Rana pismenost

“Djeca ne uče samo prometna pravila već i geometrijske oblike i slova, čime unaprjeđuju vještine rane pismenosti neophodne za čitanje, a kasnije i pisanje. Prati se uspjeh igrača sustavom bodovanja tako da za određene prijeđene razine igrač skuplja nagrade u obliku bodova, čime ga se motivira i potiče da nastavi dalje igrati.

Djeca lakše vizualno pamte i uče nove stvari, a prednost sve novije tehnologije kojom su okruženi je upravo ta da je učenje uz tehnologiju korak prema naprijed. Izradom kvalitetnih i edukativnih igara, vrijeme koje djeca provode pred ekranom može se iskoristiti za učenje.

Sve kreirane igre dizajnirane su tako da potiču razvijanje logičkog i kritičkog razmišljanja koje je potrebno kod svladavanja određenih pravila ponašanja u prometu”, objašnjava Davorka Tonković koja planira korigirati određene dijelove prema savjetima stručnjaka i kontinuirano razvijati platformu kako bi unaprijedila postojeće funkcionalnosti i implementirala nove; od novih igara, više animacija, prilagodbe mobilnim i tablet uređajima i slično.

U pripremi je i nova verzija koja bi uskoro trebala biti dostupna u novom, poboljšanom izdanju.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
GLAVNI PARTNER
POD POKROVITELJSTVOM

New Report

Close