Aplikacija koja malim poduzetnicima osmišljava marketinška rješenja

Autor: Ivan Tominac , 28. travanj 2020. u 22:00
Sedmeročlani tim Hero Factoryja fokusiran je na to da pomogne malim i srednjim poduzetnicima da lakše dođu do novih klijenata

Korištenje je jednostavno, a potrebno je upisati industriju kojoj pripadate, odgovoriti na nekoliko jednostavnih pitanja i dobit ćete svoj prvi plan marketinških aktivnosti.

Digitalna transformacija znatno je promijenila uvjete poslovanja, a ulaganja u marketinške aktivnosti postale su imperativ uspjeha. Poduzeća sve češće prepoznaju važnost takvih aktivnosti, no s druge strane zbog generičkog pristupa, nađu se pred zidom te odustaju od svojih namjera.

Kako to ne bi bilo tako, pokušava se pobrinuti Hero Factory agencija čije su aktivnosti djelovanja okrenute upravo malim i srednjim poduzetnicima. Agenciju čini sedmeročlani tim fokusiran na to da pomogne malim i srednjim poduzetnicima da lakše dođu do novih klijenata, da afirmiraju svoj brend te da lakše komuniciraju i donose poslovne odluke iz područja digitalnog marketinga.

Digitalni asistent

“U svakom od tih polja, pa tako i u radionicama koje održavamo, učimo naše klijente kako svoj proizvod ili uslugu prezentirati na koristan i zanimljiv način, kojim ciljanim skupinama se trebaju obraćati, kako doći do onih koji još ne znaju za njihovu ponudu, kako okupiti vjernu zajednicu oko onoga što nude i kako ih pretvoriti iz zainteresiranih ljudi u kupce. Kroz aplikaciju pokrivamo sva osnovna znanja iskoristiva odmah u trenu edukacije, a kroz agencijski rad pokrivamo i kompleksne stvari poput velikih marketinških mikseva koji, primjerice, uključuju i izradu chatbota”, rekao je direktor Hero Factoryja Dario Begonja.

29

posto rasle su korisnicima Facebook objave, što potvrđuje veći angažman na toj društvenoj mreži

Nastojali su što je više moguće automatizirati i personalizirati edukaciju, a kroz takav smjer razvoja došli su do aplikacije Hero Factory koja služi kao asistent za digitalni marketing. Ideja se razvila iz rada s malim poduzetnicima, gdje su se suočili s njihovim brigama vezanim uz marketing. Kako su uspjeli naučiti, zbog njihove prirode poslovanja i ograničenog broja radnika i vremena, mali poduzetnici rijetko imaju razrađene strategije i detaljne poslovne planove kako se boriti s tržištem i osigurati poslovni uspjeh.

“Oni imaju svoj zanat i znaju raditi ono u čemu su dobri, no marketing i prodaja su prerasli situaciju klasičnog sklapanja posla rukovanjem na temelju povjerenja. Prerasli su u sustave brojki, konverzija i različitih mapiranja faza prodajnog procesa kojim se nastoji privući i zadržati što veći broj klijenata što duže, a to je često teško pratiti bez adekvatne stručne pomoći sa strane”, dodao je Begonja.Uz takvu stručnu marketinšku pomoć, digitalni marketing postaje povoljan alat koji može s velikom preciznošću targetirati tržišne niše koje mali poduzetnici žele pokriti i gdje mogu pratiti isplativost svojih akcija.

Kroz rad s poduzetnicima naučili su da oni nemaju uvijek novca za kvalitetno marketinško rješenje, znanja ni vremena, zbog kojeg se osjećaju nesigurno da krenu s marketingom, a na kraju su i nestrpljivi s rezultatima i lako odustaju ako ih ne vide istog trena. Kako objašnjavaju iz Hero Factoryja, zbog takvih uvjeta, potencijal ideja i projekata često se ne može otključati.

Plan i instantno znanje

“Naša aplikacija rješava upravo ovo. Povoljno je mjesečno rješenje koje si svaki poduzetnik može priuštiti, pruža plan i instantno znanje vezano za aktivnost koja se izvršava u tom trenu, a prati i napredak kvalitete u odnosu na industriju pa tako daje poticaj za strpljivost i nastavak truda, jer rast nije golim okom vidljiv svaki dan. Nastojimo malim poduzetnicima pružiti kvalitetnu marketinšku uslugu na razini velikih, a unutar budžeta koji imaju.

To osiguravamo tim strogim procesima koje čak i automatiziramo kroz aplikaciju, kako bi takva ponuda postala još povoljnija i pristupačnija. Također, baš zbog ograničenog budžeta koji mora biti laserski usmjeren, da bi se investicija u marketing isplatila, nastojimo se i razlikovati kroz detaljne transparentne ponude koje su svojevrsna edukacija za sebe.

45

posto u prosjeku je korisnicima rastao broj klikova na Google oglasima

Klijent koji čita ponudu ne mora biti marketinški ekspert niti treba znati stavke ponude, već treba razumjeti što dobiva i koje usluge vrijedi platiti zbog očekivanog povrata, kako taj povrat mjeriti, ali i koje stavke se ne bi trebale naplaćivati i zašto”, rekao je menadžer poslovnog razvoja iz Hero Factoryja Dario Varošanec.

Svakog poduzetnika koji se odvaži na takav put smatraju herojem, zato što se odvažio pokrenuti svoje poslovanje, napraviti korak u nepoznato i sam se pobrinuti za svoje zaposlenje, a potencijalno zaposliti i još nekoliko radnika.

Iako vrlo stručan u onome čime se bavi, nerijetko mu fali znanja kako pronaći nove klijente ili kupce svojeg proizvoda. Naša znanja i iskustvo temeljimo na izviđajnom istraživanju na 307 malih poduzeća u Hrvatskoj koje smo proveli u 2018. i 2019., kao i uvidom u službene podatke Eurostata. Uvidjeli smo značajan društveno-poduzetnički problem u Hrvatskoj vezan za digitalizaciju i prilagodbu poslovanja pravilima novog doba.

Velik broj malih poduzeća zatvara svoja vrata ili ima problema s isplatom plaća unatoč ideji, znanju i pokušaju realizacije svog poduzetničkog pothvata. Razlog tome je manjak prihoda koji se događa zbog teškog probijanja na tržištu i dolaska do novih klijenata, što uz velike konkurente izravno utječe na obeshrabrivanje i uništavanje mikro i malog poduzetništva i smanjivanje prilika za njih, dodao je Begonja.

Štedi vrijeme i novac

Hero Factory vjeruje da svaka osoba koja pokrene nešto svoje zaslužuje šansu da svoj rad i rezultate predstavi svojoj ciljanoj skupini na pravi način. Kroz pristupačna znanja i rješenja, žele osnažiti poduzetništvo i pružiti jednake prilike svima da imaju pristup potrebnim znanjima za uspjeh.

Žele ponovno ohrabriti male poduzetnike i dati im alate da mogu biti konkurentni u brzorastućem svijetu digitalnog marketinga i borbe za svakog klijenta. Da bi šansa postala stvarnost, brine se automatizirani asistent za digitalni marketing koji pomaže malim poduzetnicima da lakše dođu do prodajnih prilika. Kroz Hero Factory aplikaciju stvaraju se personalizirani marketinški planove, biraju kanali komunikacije i daju upute za svaku aktivnost.

“Umjesto utroška stotina sati u online edukacije koje daju samo općenite savjete, HF asistent daje instantne upute za svaku aktivnost. Time rješava problem straha i neznanja kao barijere za marketinške aktivnosti te štedi vrijeme i novac malih poduzeća”, rekao je Varošanec.

Mogućnost personalizacije

Korištenje jejednostavno, a potrebno je upisati industriju kojoj pripadate, odgovoriti na nekoliko jednostavnih pitanja i dobit ćete svoj prvi plan marketinških aktivnosti. Za svaki planirani zadatak unutar akcijskog plana, kao što je npr. objava na Facebooku, asistent predlaže aktualne teme za vašu industriju, upute za pisanje dobre objave i pomoć u analizi dobivenih podataka.

“Ključ je u tome da ne morate biti marketinški ekspert kako biste postigli dobre rezultate. Uz praćenje tih osnovnih pravila, vjerojatno neće postići vrhunske rezultate, ali bitno je da postignete one početne koji će vam osigurati dovoljno prometa i prihoda da možete taj marketinški dio, s vremenom, i delegirati dalje radi dodatnog, bržeg rasta.

20-25

posto u prosjeku je bilo povećanje broja konkretnih upita za proizvode i usluge koje su klijenti nudili

Što se samih rezultata tiče, isprobali smo ovakav proces s pravim korisnicima i potvrdili rast u angažmanu Facebook objava za 29% u prosjeku i rast broja klikova na Google oglasima za 45%. To je u prosjeku značilo 20-25% povećanja broja konkretnih upita za proizvode i usluge koje su klijenti nudili. Sve to kroz aktivnosti koje su ti mali poduzetnici odrađivali sami, uz ekspertno vođenje našeg automatiziranog asistenta, naše aplikacije”, objasnio je Varošanec.

Glavna pogodnost aplikacije je personalizacija. Na temelju početnog upitnika automatski se sastavlja početni marketinški plan. Upitnik usmjerava razmišljanje poduzetnika o uzročno-posljedičnim vezama svojih ciljanih skupina, kanala putem kojih komuniciraju te načina kako i što sve komuniciraju.

“Takav manjak sustavnosti koji dovodi do slabije prodaje, adresiramo kroz lako shvatljive upitnike, ali i kroz konstantno punjenje aplikacije podacima, o reakcijama korisnika na sadržaj, koji se vuku iz raznih analitičkih alata. Što se samih modula tiče, trenutno imamo razvijen sustav onboardinga putem chatbota koji razvijamo i za kojega smo nedavno postali Manychat partner”, rekao je Begonja.

Moduli koji mogu pomoći poduzetnicima, a koje su dosad razvili uključuju sustav pisanja objava i oglasa za Facebook, Instagram, LinkedIn i Google koji ih vodi iz koraka u korak. Za svaki korak postoji kratka uputu i primjer koji treba slijediti. S druge strane, tu je i analitički modul koji uči kako kvalitetno pratiti podatke i donositi zaključke na temelju istih.

Naposljetku, razvili su i gemificirani sustav, što znači da poduzeća dobivaju bodove i mogu se uspoređivati s prosječnom kvalitetom marketinških aktivnosti u svojoj industriji. U jeku novonastale situacije s koronavirusom prepoznali su i interes za način na koji drže predavanje i sadržaj koji je usmjeren na rješavanje primarnog problema malih poduzetnika, a to je dolazak do novih klijenata. Tako su odlučili pokrenuti online tečaj na platformi Udemy koji bi se tamo trebao naći do sredine svibnja.

Između ostalog, također vođeni istom situacijom, za Hrvatski zavod za javno zdravstvo razvili su i chatbot Nadu. Riječ je o virtualnom asistentu koji će vam pomoći da se kvalitetno i točno informirate o simptomima, vijestima i ostalim važnim informacijama vezanim uz koronavirus u Hrvatskoj.

Agencijski modul aplikacije

“Glavna svrha mu je pružiti građanima sve potrebne informacije o zdravstvenim naputcima na zanimljiv i interaktivan digitalni način, a s druge strane, osloboditi jako zatrpane telefonske linije od upita koji se mogu riješiti i jednostavnije kroz automatske odgovore u chat tekstualnom obliku – što automatski znači i više vremena za one građanske telefonske upite koji će biti teži i kompleksniji. Taj telefonski međukorak je nužan kako bi se smanjio sve veći pritisak na bolnice, a HZJZ chatbot je međukorak kako bismo smanjili pritisak na telefonske linije”, rekla je voditeljica projekta chatbota iz Hero Factoryja Barbara Slopko.

Trenutno rade na prikupljanju još podataka o digitalnom marketingu u odnosu na poslovanje mikro i malih poduzeća, a u pripremi je i agencijski modul aplikacije namijenjen marketinškim agencijama i freelancerima.“Krenuli smo pripremati dodatno metodološko istraživanje na 500 mikro i malih poduzeća o utjecaju digitalnog marketinga na rezultate poslovanja.

U istraživanju nam pomaže fenomenalni profesor Vatroslav Škare s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu s kojim surađujemo u ovom istraživanju.Sljedeće godine u pogon ćemo pustiti i agencijski modul aplikacije namijenjen marketinškim agencijama i freelancerima koji bi putem aplikacije mogli pratiti svoje klijente, zajedničke zadatke, stanje projekta i držati klijente odgovornim za korake koji klijent mora odraditi”, rekli su iz agencije Hero Factory.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
GLAVNI PARTNER
POD POKROVITELJSTVOM

New Report

Close