Prva zagrebačka osnovna škola koja je uvela ciljeve UN-a za održivi razvoj

Autor: Lucija Špiljak , 15. prosinac 2020. u 22:00
Milena Prodanić Tišma, osnivačica i ravnateljica škole Vedri obzori/GORAN STANZL/PIXSELL

Škola Vedri obzori prednost daje inovativnim programima učenja razvijajući time vještine i kompetencije koje će učenici trebati za zanimanja budućnosti.

Međunarodna osnovna škola Vedri obzori jedina je hrvatska škola koja je ušla u finale Svjetskog registra privatnih škola (The World Registry of Private schools) koji dodjeljuje nagradu za vrhunsku humanističku školu. Među ukupno 5000 nominiranih škola iz 56 različitih država svijeta ova je škola ušla top pet finalista.

Podrška učenicima

Osnivačica i ravnateljica škole Milena Prodanić Tišma kaže da je to potvrda njihova sedmogodišnjeg rada i truda, ali i potvrda njihove vizije i pristupa u kojem naglasak stavljaju na individualni pristup svakom učeniku i u kojem je učenik aktivni sudionik nastavnog procesa. Škola je inače smještena na zagrebačkom Svetom Duhu, a ravnateljica Prodanić Tišma osnovala ju je 2013. godine kao predvodnicu modernog obrazovanja.

Od rujna se u njoj provodi poznati britanski Mindfulness i Wellbeing program za učenike kako bi se osigurala psihofizička zaštita učenika od posljedica pandemije, kako je ispričala u intervjuu za Poslovni dnevnik krajem srpnja.

“Ove smo godine odlučili napraviti korak više upravo kroz pokretanje Mindfulness programa dok je Wellbeing program jedna od osnovnih komponenti naše škole od samog početka.

Mindfulness program za cilj ima pomoći učenicima u svakodnevnom radu kroz razvijanje koncentracije, fokusiranosti i produktivnosti, a namijenjen je svim učenicima naše osnovne škole, dakle od prvog do osmog razreda osnovne škole. U prvoj fazi su uključeni učenici od drugog do petog razreda te ćemo ga nadograditi na više razrede.

350

tisuća učenika u svijetu dio je MISP program za razvoj akademskih, socijalnih i emotivnih vještina

Potreba za provedbom ovog programa proizašla je iz dubokog razumijevanja konteksta s kojim su učenici danas okruženi u svom obrazovnom procesu, a koji karakterizira hiperprodukcija informacija i proliferacija komunikacijskih kanala. U takvim okolnostima od presudne je važnosti učenicima pružiti potpunu psihofizičku podršku”, rekla je ranije Prodanić Tišma.

Program se primjenjuje uz redovan program kao podrška učenicima u njihovu svakodnevnom radu za razvoj koncentracije, njihove fokusiranosti i produktivnosti.

Mindfulness in Schools Project, uspostavljen od strane učitelja iz najuspješnijih škola u Velikoj Britaniji te ujedno najpriznatiji pružatelj treninga i kurikuluma mentalnog zdravlja za škole, ima za cilj poboljšati život djece, doprinoseći njihovom pozitivnom mentalnom zdravlju.

Učenje kroz igru

Više od 350.000 učenika diljem svijeta uključeno je u MISP program koji razvija njihove akademske, socijalne i emotivne vještine.

Mindfulness in Schools Project mentalno zdravlje smatra jednako važnim kao i druge školske predmete, a pandemija uzrokovana koronavirusom dodatno je potvrdila da se fokus u obrazovanju treba staviti i na mentalno zdravlje učenika, što je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori prepoznala te u prva u Hrvatskoj implementira ovaj program u svom redovnom obrazovno-odgojnom programu.

U školi je informatika uvedena od prvog razreda, a nakon redovne nastave učenici imaju mogućnost izabrati mnoštvo aktivnosti kao što su tenis, robotika, bridge, sviranje, zbor, šah, likovne radionice itd. Ove godine su postali i prva osnovna škola koja je uvela ciljeve Ujedinjenih naroda za održivi razvoj te ih integrirala u nastavu kao dio kurikuluma.

“Naša prednost je u tome što ne provodimo klasično frontalno podučavanje nakon kojeg učenik ide kući i uči za ocjenu. Tako, na primjer, za izvođenje glazbene kulture koristimo inovativni glazbeni kurikulum Charanga, a u nastavni proces matematike program Mathletics koji omogućava učenicima da na zabavan način vježbaju svoje matematičke vještine putem online ‘igrice’.

Prednost dajemo inovativnim programima učenja zato što jedino ova vrsta programa može razviti vještine i kompetencije koje će učenicima biti potrebna za zanimanja budućnosti.

Transformacija poslovnog svijeta odvija se zapanjujućim tempom, a kad tome pridodamo i sveprisutnu umjetnu inteligenciju (AI), koja poprima sva područja djelovanja, razvidno je da klasično učenje ne osigurava učenicima dovoljno prostora u razvijanju razmišljanja izvan okvira. AI će preuzeti dio posla, no ono što zasigurno nikada neće moći nadmašiti je ljudska kreativnost.

Kako kreativnost ne može razvijati unutar granica koje prisiljavaju učenike da ostanu u rutini klasičnog podučavanja nakon kojeg idu kući i uče za ocjenu, upravo kroz inovativne metode učenja naše učenike potičemo da na učenje gledaju kao na avanturu i izlazak iz zone udobnosti”, ispričala nam je krajem srpnja ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri obzori koja je sada ojačala poziciju na mapi svjetskih privatnih škola.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
GLAVNI PARTNER
POD POKROVITELJSTVOM

New Report

Close