ADPL (AD Plastik d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ADPL (AD Plastik d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 02.05.2024. u 11:53
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ADPL
12,93
23.279
1,800
12,85
13,10
0,78%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Pozdrav,

Moze mi netko reci zasto ovdje vec 3 godine EBITDA stagnira?, odlicna kompanija u ciklucnoj industriji…

Rast prihoda je odličan, kao i neto dobiti….
PE je na razini autoindustrije i vani, al je smjesna, divka odlicna….

Prihod 2017-2019 rastu 40%, a EBITDA ostala ista?

Ne znam točno, ali mogao bih pokušati, koristeći neku osnovnu logiku:

1. Ako firmi promet raste, i to u trenutno stagnirajućoj industriji, onda je to samo i isključivo nauštrb konkurencije. Slijedi da za ujednačenu kvalitetu proizvoda jedino čime možeš privući kupca je niža cijena. Od tuda niža Ebitda marža.

2. Ebit pak ne da stagnira nego čak i pada, što znači da se povećava amortizacija i otpis vrijednosti alata i koječega još u proizvodnji.

I 1. i 2. su rezultat konkurentske borbe koju ADPL više nego uspješno vodi.

3. NPM se pak održala na istoj razini (što za isti promet znači veća netto dobit) primarno zbog sve manjih troškova financiranja. A to je rezultat 2 kanala: bolje poslovanje firme i bolji rejting države.

Summa summarum, u pravu ste, osim čiste E ovaj bi kvartal trebalo gledati i EBITDA.
Ako i ona potegne prema gore, a postoje razlozi za vjerovati da bi mogla (PU priča o jakoj popunjenosti) onda je to to za naredni period.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.


Pozdrav,

Moze mi netko reci zasto ovdje vec 3 godine EBITDA stagnira?, odlicna kompanija u ciklucnoj industriji…

Rast prihoda je odličan, kao i neto dobiti….
PE je na razini autoindustrije i vani, al je smjesna, divka odlicna….

Prihod 2017-2019 rastu 40%, a EBITDA ostala ista?

U izvješću Q3 navode da akvizicija tvornice u Mađarskoj povećava prihode, ali slabo utječe na EBITDA-u pa je to jedan od glavnih razloga smanjenja EBITDA marže.
Samo za informaciju EBITDA je u Q12019 bila na oko -12% u odnosu na Q12018 dok u Q3 iznosi oko +3% (u odnosu na prvih devet mjeseci 2018.) što pokazuje da u posljednja 2 kvartala EBITDA lijepo raste i da je uspostavljen rastući trend.
I još nešto…koliko se sjećam iz izvješća (neka me ispravi netko ako nije istina), Uprava je stagnaciju (i pad) EBITDA marže objašnjavala velikim ulaganjem u izradu alata za početak serijske proizvodnje nekoliko projekata koji su pokrenuti u Q2 i Q3 2019…

Rastimo zajedno...

Parica, u pravu si
nego da li si našao podatak (ja se sad ne mogu sjetiti da li je bio objavljen) po koliko EV/Ebitda je kupjena Tisza?
s obzirom da, kako i uprava priznaje, imaju ‘mali doprinos Ebitdi Grupe’

Koliko se sjećam nikad nisu naveli nikakve konkretne podatke o akviziciju u Mađarskoj…a i da jesu valjda bi se raspravljalo na forumu o cijeni preuzimanja, a te rasprave sigurno nije bilo…

Rastimo zajedno...

Iz godišnjeg revidiranog izvješća 2018. točka 40., trošak stjecanja Tisza je bio 70 milijuna kuna:
40. POSLOVNA KOMBINACIJA KUPNJE
DRUŠTVA TISZA AUTOMOTIVE KFT. (u tisućama kuna)
Na dan 26. srpnja 2018. AD Plastik Grupa je stekla 100% vlasništva u društvu Tisza Automotive Kft., Tiszaújváros, Mađarska, te preuzela upravljačku kontrolu nad društvom.
Trošak stjecanja utvrđen je u visini prenesene naknade koja iznosi 70.959 tisuća kuna. Stečen novac akvizicijom iznosi
201 tisuću kuna.
Utvrđena fer vrijednost imovine na datum stjecanja veća je od knjigovodstvene vrijednosti imovine na pozicijama
Nekretnine, postrojenja i oprema za 1.785 tisuća kuna, te na Zalihama za 104 tisuće kuna.
Vrijednost postojećih ugovora s kupcima procijenjena je MPEE (Multi-period Excess Earnings) metodom i iznosi
10.226 tisuća kuna te je alocirana na nematerijalnu imovinu (bilješka 20).
Odgođena porezna obveza proizašla iz poslovne kombinacije iznosi 1.090 tisuća kuna (bilješka 17).
Goodwill proizašao iz poslovne kombinacije, kao razlika troška stjecanja i fer vrijednosti ukupno stečene neto imovine,
iznosi 18.014 tisuća kuna (bilješka 39).
Knjigovodstvena vrijednost na
dan stjecanja
Neto uvećanja
Fer vrijednost
na dan stjecanja
Nematerijalna imovina 5.013 10.226 15.239
Nekretnine, postrojenja i oprema 52.450 1.785 54.235
Odgođena porezna imovina – – –
Zalihe 28.640 104 28.744
Potraživanja 38.427 – 38.427
Novac i novčani ekvivalenti 202 – 202
Obračunati prihodi i plaćeni troškovi budućeg razdoblja 1.100 – 1.100
Ukupno stečena imovina 125.832 12.115 137.947
Dugoročne obveze (31.719) – (31.719)
Odgođena porezna obveza – (1.090) (1.090)
Rezerviranja (902) – (902)
Kratkoročne obveze (50.172) – (50.172)
Odgođeno plaćanje troškova i prihod budućih razdoblja (1.119) – (1.119)
Ukupno stečene obveze (83.912) (1.090) (85.002)
Ukupno stečena neto imovina 41.920 11.025 52.945

Malo statistike registracije vozila za listopad
Vaš link …

-0,7% u prvih 10 mjeseci, ali 10. mjesec rast od 8,7%. Navedeno da je rast toliki zbog niske baze prošle godine (da nebi tu govorili kako se selektivno izvlače informacije). No također je navedeno da je ovo najbolji listopad još od 2009. godine. Nije loše za ovu veliku krizu autoindustrije 🙂

hvala, matekarate
išao sam i sam pogledati da osvježim pamćenje:
kupnja Tisze
imamo (u tis. kn): 70.959 (plaćeno, trošak stjecanja)- 52.945 (neto stečena imovina) = 18.014 (Goodwill)
kikiriki

Novi poslovi za 215 milijuna eura: Marinko Došen solinski je Ad Plastik uspio vinuti u vrh autoindustrije

halfte trinken, halfte Šarcu geben

Novi poslovi za 215 milijuna eura: Marinko Došen solinski je Ad Plastik uspio vinuti u vrh autoindustrije


Dobar je AD Plastik.
Baš je dobar. I jeftin još uvijek. Jako jeftin.
Ali neće dugo biti. Odradit će isto kao i ostali blue chips.
Svaka rit dođe na šekret, kaj se veli, ne?

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

velikima odgovara cijena adpl u rangu 170-190 kn i oni će ju tu držati godinama dokle god budu mogli cijediti dionice od malih dioničara
tek kad tih dionica više ne bude u opticaju može se očekivati rast

budapest !

Samo neka cijede. Divka ide i sve 5.
Time frame i nije toliko bitan onome tko igra strateški na dulje.
One blokove ne skidaju mali. To je bar jasno.
A cijena će mic po mic prema gore usprkos svemu jer je takav zakon fizike.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

“Tvrtka AD Plastik dobitnik je nagrade u kategoriji velikih tvrtki.”

Društveno su odgovorni

‘Danas počinjemo razgovore s Merkel o dolasku VW-a’
Ministar kaže da su svih 40 traženih parametara za investiciju zadovoljili
i da je Vlada sastavila ponudu. Hrvatska Vlada u srijedu otvara razgovore
s njemačkom kancelarkom Angelom Merkel o dolasku Volkswagena u
Hrvatsku.

‘Danas počinjemo razgovore s Merkel o dolasku VW-a’

Napomena: Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju dionica. Udijeli koji like, znam da imaš! Vratit ću 100%, majke mi!

Lipo je bar sanjati o tako necemu, ali ajde barem se izgleda konkrektno nesto trude oko toga.

Ignore : renči

Budimo realni, to je sanjarenje.
Ne iskljucujem mogucnost da iz cisto politickih razloga VW dodje, pa cak i ako ne budemo ekonomski najbolji, sto sigurno necemo, ali ne bih puno para stavio na to.
Sto svejedno ne znaci da se ADPL ne moze natjecati za dobavu dijelova pa makar tvornica zavrsila negdje u regiji. U Turskoj po svoj prilici nece, barem ne dok je Erdo tamo.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.


Budimo realni, to je sanjarenje.
Ne iskljucujem mogucnost da iz cisto politickih razloga VW dodje, pa cak i ako ne budemo ekonomski najbolji, sto sigurno necemo, ali ne bih puno para stavio na to.
Sto svejedno ne znaci da se ADPL ne moze natjecati za dobavu dijelova pa makar tvornica zavrsila negdje u regiji. U Turskoj po svoj prilici nece, barem ne dok je Erdo tamo.

Iako i ja mislim da je to na dugackom stapu najvise zbog politike, realno nije nemoguce stvari su lakse po tom pitanju nego sta su bile prije, gledajmo gdje je autoindustrija uvijek isla najvise na podrucja gdje je jeftina radna snaga i gdje je EU imao otvorene granice, presudna nije bila velicina zemlje, a izbjegavane su zemlje gdje su rizicne s politikom tako da iako je turska bila kandidat izgleda da ne mogu tek tako zanemarit taj rizik tu su vjerovatno isli na druge racunice zbog same velicine turske i trenutno stanje da je tamo zbog devalvacije jeftinije ulaganje ide u prilog ali to je i rizik dugorocno tako da se mozda i odluce riskirat, s druge strane treba uzest u obzir da smo po pitanju cijene rada pali na zacelje EU te da zemlje gdje se prije islo gradit vise nisu toliko ataktivnije sta se tice cijene rada nego mi, s tim da i sama blizina i prometna povezanost igra ulogu u cijeni troska te riziku zemlje. te da smo u EU primljeni zadnji tako da taj faktor prije je bio otezavajuci, pa onda uzmimo i to da je VW vlasnik porshea koji je investira u rimca te na buduce sve vece okretanje prema elektricnim vozilima pa i ta prica ima jedan pozitivan dodatak ako je rimac dobro iskoristi zasad to radi odlicno, pa onda uzmimo Adplastik koji je tek u zadnjih nekoliko godina povecao suradnju s VW te ako gledamo da prije 10 godina je uglavnom bio tier 2 dobaljac, a sada preuzima sve vecu ulogu, tako da i taj dio infrastrukture je pozitivan kod razmisljanja o tvornici, a ima ih jos koji u HR rade s VW, tako da prica prije 10 godina i sada je poprilicno drugacija u korist nas kao potencijalne zemlje ne usporedjujuci sad se s drugima samo gledajuci sadasnje stanje jedini dio sta fali je politika pricu treba znat prodat i omogucit u zadnji cas je to tesko, u prilog ide i ovo sada presjedanje i sastanak pucana da se s politicke strane nesto postigne vise. Tako da ovaj dio kao potencijalog kandidata sigurno VW nece tek tako stavit u ladicu, druga stvar je sta svaka zemlja vodi svoju bitku za taj kolac i svaka nudi nesto. Sigurno da postoji odredjena sansa i da je bas ne mozemo otpisat u potpunosti iako mala.

Ignore : renči

New Report

Close