ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 07.05.2024. u 22:10
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
52,40
17.449
333
52,40
52,80
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

danas opet protiv struje,samo danas je struja puno jaca:
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1

STX ima fantastično izvješće za prvi kvartal.
Isto očekujemo od ATPL

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE

Pozdrav kolege, neznam da li ste već komentirali jedinog brodara koji je dao izvješće ali ako se po jutru dan poznaje bit će sve OK, LPLH je nakon objave danas blokiran
http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=572&pg=83

Svi kupuju ti prodaj - Svi prodaju ti kupuj

Evo što možete primjeniti na ovome forumu, ono što ne valja odbaciti i uzeti ono što valja, a uskoro će i ignore funkcija i one korisnike koji se ne trude da objasne i da daju relevantne podatke stavite u ignore ali već i sada, niti se treba odazivati takvima,
Treba raditi i davati podatke koji uključuju sve što ima veze s brodovima dakle svjetsko tržište potražnja, ponuda, BDP od Kine i INDIJE, dakle komponete koje utječu na svjetsku ponudu i potražnju, a negativaca će uvijek biti, ako su negativni neka rade za nas!
Pozdrav

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/

@Hanger,
apsolutno se ne slazem s tobom,
ako govorim o FER vrijednosti firme onda to moze biti jedino ono sto sam napisao.

Ovo o cemu ti pricas moze biti osnova za procjenu svakog pojedinog broda, ali opet moras uzeti u obzir da
– taj ugovor ima nekakav ugovor,
– koliko je star brod,
– u kakvom je stanju,
– kad treba na dokovanje
– itd…

Procitao sam stvarno hrpu teorija o procjenema vrijednosti i definitivno CASH IS KING,
Sto ti vrijedi 500 milja kuna dobiti ako si tu morao kupiti brod od 800 milja kuna, a vrijednost broda padne na 100 milja slijedece godine
ili imas stari brod, vrijednost 100 milja, vozarine porastu i on u godini dana zaradi 500milja?
JEDINI NACIN DA KAZES STO JE FER CIJENA FIRME JE DA DISKONTIRAS CASH FLOW.
Ponavljam, nakon sto izracunas cash flow po postojecim ugovorima, onda mozes pricati o utjecaju BDI ili nekog od drugih indeksa,
Kod procjena vrijednosti uobicajeno se koristi jos par metoda (multiple, residual income, Net asset (NAV)), no FCFF/FCFE je ono na cemu se baziraju odluke o preuzimanjima, sudske odluke, ulaganja preofesionalnih fond managera (osim u HR[lol] )

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE

Negdje ranije sam spomenuo da je bitno vidjeti koliko dobro kompanija ugovara poslove. Aproksimacijom zarade od brodarskog sektora (a za koji se zna da čini oko 72% ukupne zarade već unazad 3 godine), ne uključujući ev. profit/gubitak od kupovine/prodaje brodova, te prenošenjem te zarade na pojedinačni brod (ovisno o tipu prema tonaži) moguće je uspostaviti korelaciju između prosječnih cijena vozarina u svijetu i zarade po brodu firme (ovisno o tipu broda prema tonaži). Praćenjem tog podatka se pretpostavlja da kompanija (očekivano ili neočekivano) ugovara vozarine (koje predstavljaju tu zaradu) za svoje brodove u skladu s trenutnim vozarinama u svijetu (a koje se mjere brodarskim indeksima). Za sada je praćenje i kalkuliranje dnevne fer cijene atlantske, prema tim podacima, najpovoljnije u međusobnoj usporedbi zarade vlastitog handymaxa i indeksa BSI, pa je prema tome taj indeks i najrelevantniji faktor u trenutnoj procijeni vrijednosti. Tko ne vjeruje neka sjedne i fino računa (nije toliko detaljno u bobu, ali uključen je priličan broj faktora, od kretanja us dolara prema kuni, sastav flote brodova u pojedinom kvartalu, prosječne cijene vozarina za određen tip broda, prosječne cijene brodarskih indeksa, pa nadalje da ne nabrajam sve). Zarada panamaxa (pokazalo se) ne korelira toliko dobro s BPI indeksom, a sve skupa ipak slabije korelira s BDI indeskom. U trenutku kada se obnovi flota novim panamaxima vjerojatno će se cijena više ravnati prema BPI indeksu, ali za sada je ovako.

Techmane, Spancir i ostali moreplovci, pitanje za Vas:
Procitao sam nagdje da je obicaj da drzava u kojoj je LNG terminal daje licenciju za rute do tog terminala. Posto se cini da cemo dobiti jedan na Krku ili Istri, manje bitno, po tome bi RH trebala odrediti tko ce i kako prevoziti ukapljeni plin do nase zemlje i to ne samo do nas nego i za Sloveniju, Austriju, sjeverni dio Italije Madjarsku i Cehu i ostalo. Znaci, mnogo nesto plina i mnogo brodova. Doci ce ledeno doba na Kvarner.

Pitanja: Koliko kosta jedan brod za ukapljeni plin, koliko dugo se gradi, kolike su mu vozarine, (mislim da su brat bratu pola milje na dan ali dolara). Da li neka od nasih brodarskih firmi moze kupiti tako neko cudo?

Hanger,

zbog ovakvih poput tebe ova dionica i jest toliko (nepotrebno) volatilna u vremenima kad to zaista ne bi trebala biti. Ja donekle razumijem tu tvoju “formulu” ako si day/swing trader ili nešto slično, iako sam se razočarao jer sam mislio da si drugačiji tip ulagača (barem po pisanju). Ali dobro, svako ima svoju šemu i ja to poštujem.

Ljudi, da se ponovim. Pa dajte pogledajte barem par godina unaprijed. Šta vi mislite da kad se BDI vrati na 4000pa i ispod, da je onda gotovo? Da je kraj? kaput? Propast? Pa zar vam nije jasno da će ATPL na kraju konjukturnog ciklusa biti teža za jaaako puno novca? Ne mislite li da će tim novcem nastati i nastajati nove vrijednosti? Mislim da previše brijete na dnevno/tjedne promjene u marketu i na osnovu toga mijenjate poziciju. Time si činite medvjeđu uslugu, a to će vam biti jasno kad cijena bude 5000. Zardit ćete, ali kada zbrojite sve novce koje ste dali brokerima smračit će vam se pred očima, a svaka promjena pozicije u slijedu tih istih promjena je eksponencijalno povećan rizik da ćete se zajebat, a pogotovo ako izlazite iz jedne dionice u drugu da bi se kasnije vratili u prvu.

Od 15.04. (kad se okrenuo trend od 1950 kn) do danas, protrgovano je sa cca 4,2% ukupno izdanih dionica (trezorske nisu uzete u obzir) po prosječnoj cijeni od 2550 kn. Kad bi od tog oduzeli velike holdere koji ne prodaju poput članova uprave, države, Cratia osiguranje itd… postotak protrgovanih je cca 8%. Poprilično, ja bih rekao. Ukupno je u tih 15 trgovinskih dana protrgovano sa 134 milje uz relativno ravnomjeran dnevni prosjek od gotovo 9 milja dnevno i to zelenim smjerom . Prosjek unazad godinu dana je 5 milja dnevno, a od 9.mjeseca kad su počeli veliki prometi cca 6,5 milja. Ovi podaci ne moraju puno značiti, ali meni su zanimljivi.

I'LL BE BACK

Hanger,
nisam pročitao onu plahtu od tvog zadnjeg posta gdje si dodatno pojasnio neke stvari vezano za tvoje očekivanje cijene na neki srednji rok, pa povlačim što sam napisao. Oćito se nismo razumijeli. Iako i dalje mislim da je određivanje neke dnevne cijene malo čudna spika. Pozdrav!

I'LL BE BACK

BDI eksplodirao danas.. Mogla bi i ATPL, pogotovo ako i FI izbace sutra..

@ vipy

Jedina razlika između nas dvojice je što do istog puta dolazimo na dva načina.
Ti putem fundamentalnih pokazatelja analizom dolaziš do zaključka o konačnoj fer cijeni firme. To je ok.
Ja putem određenih fundamentalnih pokazatelja i dosta komparativne računice predviđam trenutna kolebanja u cijeni iako pretpostavljam o sličnoj konačnoj fer cijeni firme kao i ti. To je više nego ok (za one koji imaju želju zaraditi više). Ti si ziheraš, a ja ziheraš i snalažljivac.
S moje perspektive, tržište je živo i reagira na sve i svašta, a oni koji primjećuju tu reakciju i na vrijeme reagiraju imaju veću šansu da prežive rast, stagnaciju i pogotovo pad vrijednosti dionice, što hrpa ljudi na ovom forumu nema. Ja samo iznosim približne teorije (ne činjenice!) i objašnjenja oscilacije cijena ove dionice. Bar su se meni pokazala prilično točna i sačuvala mi prilično živaca. Meni dovoljno! Hoću reći, netko je kupio ovu dionicu i po 3500kn, a netko i po 2000kn par mjeseci kasnije, iako su i jedni drugi pretpostavili da je fer cijena recimo 4500kn. E sad, tko je i kakvom analizom ovo predvidio i to javno obznanio? Tko je upozorio ljude da je početkom godine bio jasan sell signal i rekao zašto? Kada se cijena mijenjala tijekom prva 4 mjeseca nitko nije ni slova rekao konkretno zašto raste, zašto pada, koliko raste, koliko pada i šta će biti dalje. Svi navijaju za gore i za dolje, a nitko ne daje buy-hold-sell signale i objašnjenja. Na kraju će se svesti na isto, cijena će kad tad definitivno otići gore, samo netko će taj put prevaliti sa mučninom u želucu i na Gastalima a netko sa stilom. I to je osnovna razlika. [cool]

@Hanger,

ja sam komentirao samo pojam fer vrijednosti, ja nisam pokusao niti sam u prethodnim postevima ulazio u ono o cemu ti pricas i o onome sto utjece na cijenu ATPL na burzi.

o buy, hold, sell je po meni neozbiljno pricatti ako ne das stvarno OK objasnjenje. Npr ako bi ja htio objasniti svoj BUY,morao bi dosta toga natrkeljati o razlozima….

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE

@vipy

@hanger

Debata je zanimljiva i sa zanimanjem citam vase pisanje. Na zalost mislim da su vasa vidjenja primjerena burzama u uredjenim zemljama ali ne i kod nas. Mi smo ipak Balkan i to geografski i u dusi. Tragicno je da je kod nas naj bolji parametar za kupi-drzi-prodaj ne FA ili TA vec kvalitetan cvrkut. Svjedoci smo svakodnevnog dogovorenog trgovanja, spustanja i podizanja cijena, trgovine bazirane na unutarnjim informacijama i inih zloporaba. Solidan vam je primjer docap Luke Ploce di sam popusio 16000 kuna. Dan prije odluke o docapu dosla je gomila dionica na prodaju. Pitanje od milju dolara. Instikt ili informacija da vlada nece odobriti docap? Da li je netko odgovarao? Ja investiram 3 godine pa pomnije pratim tematiku i ne sjecam se da je netko zavrsio u zatvor radi marifetluka.
Vasu debatu pratim kao edukativnu ali cini mi se ne previse aktualnu na nasim prostorima.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Ne znam ni ja šta utječe na cijenu na burzi, da znam bio bih već bogat. Samo aproksimiram, nikoga ne tjeram da isto primjeni, samo navodim da mi je to bitno olakšalo praćenje cijene i da meni štima.
By the way, ne samo da nisam daytrader već mi se i ne da čitati sve one postove koje pišu daytraderi, mislim da svima idu na živce i drago mi je da su se pravi poznavatelji ovog biznisa malo trgnuli. Ovim sam malo želio stati na kraj prepucavanjima šta sve utječe na sadašnju cijenu i ispraznim pričicama. Ta je priča preširoka i predetaljna za ovaj forum. Iskreno nemam vremena za neku trgovinu ovom dionicom nabrzaka na osnovu rekla-kazala, a najbolji dokaz je da sam tek 3 puta trgovao njom ove godine (konkretno se radilo samo o uplatama bez isplate, ali po biranim cijenama u odnosu na rizik, dakle nisam rušio cijenu [smiley] Iako je ono navedeno za BSI potpuno korektno i primjenjivo! Pozdrav!


Techmane, Spancir i ostali moreplovci, pitanje za Vas: Procitao sam nagdje da je obicaj da drzava u kojoj je LNG terminal daje licenciju za rute do tog terminala. Posto se cini da cemo dobiti jedan na Krku ili Istri, manje bitno, po tome bi RH trebala odrediti tko ce i kako prevoziti ukapljeni plin do nase zemlje i to ne samo do nas nego i za Sloveniju, Austriju, sjeverni dio Italije Madjarsku i Cehu i ostalo. Znaci, mnogo nesto plina i mnogo brodova. Doci ce ledeno doba na Kvarner. Pitanja: Koliko kosta jedan brod za ukapljeni plin, koliko dugo se gradi, kolike su mu vozarine, (mislim da su brat bratu pola milje na dan ali dolara). Da li neka od nasih brodarskih firmi moze kupiti tako neko cudo?

Ricardo brod nije kljucna stvar (cca 300000000 USD). Projekt LNG je nesto sta se racuna u miljardama dolara. Brod se cijlano gradi za odredjenu liniju. Obicno se gradi i kompletan novi terminal, skladista, magistralni cjevovodi prema potrosacima. Sve je to skupo jer se teret vozi ukapljen a temperatura ukapljenja mu je ako se ne varam -130 stupnjeva celziusa. Brod uobicajeno povezuje samo dvije tacke.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close