ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 05.05.2024. u 03:13
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
52,41
106.393
2,030
52,40
52,80
-0,38%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

@ksafaric
Kolega, kakvi kratki živci…pa ovo pada već 7 godina…kaj mislite da bu padalo još 7 godina?
Ja ne mislim…



@ksafaric

Kolega, kakvi kratki živci…pa ovo pada već 7 godina…kaj mislite da bu padalo još 7 godina?
Ja ne mislim…

A ja baš mislim da bi moglo , jer onaj ko je spustio vozarine , spustio ih je s ciljem i pitnje je koliko dugo če ih držat ovako nisko , možda i zauvijek.

darac, a možda i duže od zauvijek [emo_smijesak]

hajde da vidimo, kome je poznat ovaj ironični citat? jel se netko sjeća kad je izrečen?

The philanthropy of this great body of traders, the shipowners, is evidently inexhaustible, for after five years of unprofitable work, their energy is as unflagging as ever, and the amount of tonnage under construction and on order guarantees a long continuance of present low freight rates, and an effectual check against increased cost of overseas carriage.

Ja se bojim da je to onaj sistem da kad jednom spustiš cjenu nema više teorije da je podigneš ,(tako je bilo u mojoj struci).

Pokazali su da žele vozit ispod cijene i klijenti su se na to naviknuli i nežele platit više.

Kao što rekoh….kockam se, ali sam trenutno na strani optimista jer je ovih sedam godina jako dugo….dakle skupljam kako mi dolaze slobodna sredstva za ulaganje…
Ako neki misle da će zauvijek vozarine biti ovakve i da će svi brodari propasti….to je veća bedastoća i glupost. Sve je samo stvar tajminga i tko će ga pogoditi ili imati živaca dočekati….

I još nešto…svi ste primjetili koliko je bilo postova i koji su se sve likovi oglasili nakon dugo vremena čim se desilo ovo komešanje neki dan…dakle….dionice ovog, a i drugih brodara su pod budnim okom i mnogi prate i važu kad će najpovoljnije ući… Plus burekdžije koje jašu na valovima…

Nema žurbe za ulaz što se mene tiče, ovdje se ne radi samo o “klasičnom” brodarskom ciklusu, nego i o neočekivanom usporavanju kineske ekonomije što je postalo jasno drugom polovicom 2014. Zbog toga imamo pad raznih sirovina uključujući i naftu. Situacija je neizvjesna, sa dampingom sirovina, borbom za tržišne udjele za što su nužne i niske vozarine. Neće biti čarobnog okreta ciklusa i velikih vozarina samo tako, jer ne zna se koliko će Kina usporavati. Smatram da je moguć sezonski porast do cca 1000 +/- BDI što se za ATPL pokazalo neprofitabilno i uz prodaju imovine.

Za mene je najvjerojatniji scenario da će novi energetski učinkovitiji brodovi i tvrtke koje ih imaju opstati. Nikako tvrtke sa hrpom panamaxa i capesizea koji ovise o Kini. Pogledajte recimo flotu scorpio bulkersa, imaju mnogo naručenih ultramaxa u izgradnji. Na takvima je budućnost ako se izbjegne crni scenarij, nikako na panamaxima i prezaduženima sa cca 140% dug/kapital.[emo_palacd]

vranjo,
Scorpio, Oldendorff i Fridriksen i jesu stvorili nered na tržištu naručivši preko 20m dwt novogradnji a sve utemeljeno na pogrešnoj procjeni rasta kineske potražnje (vjerojatno platou). Dioničari scorpia izgubili su 4/5 vrijednosti kompanije. Od njihove posljednje velike narudžbe pa do prve konverzije u tankere prošlo je manje od devet mjeseci, a financijski još nemaju sve pokriveno. Pogledaj ovdje njihove procjene vozarina prije manje od godine i koliko su do danas izgubili na njima:
http://www.scorpiobulkers.com/content/our-fleet
Među njima je i ugovor za Imperial koji je upravo istekao. Šteta što smo možda propustili dodati put opciju na još godinu (ili možda nismo?).
Osim toga nove eko brodove imat ćemo i mi a u jednom scenariju koji uopće nije nevjerojatan ovakve vozarine daju se itekako iskoristiti na duži rok.
Što se duga tiče, u manje od dvije godine skinuli su oko 350m bez kune novih zaduživanja, a trebalo je to napraviti u ovakvim uvjetima.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

atpl će rehabilitacija dugo trajati po svemu navedenom

http://www.dryships.com/pages/report.php

Mannu, sve to stoji. Uostalom, svi su bulkeri u manjim ili većim problemima. Ja sam prvenstveno govorio o ultramaxima, ali kod scorpia nije loše što će dobiti potpuno novu flotu i bez tereta velikog duga koji imaju brodari sa narudžbama iz 2007. Naravno, još je bolje trenutno nemati nikakvu flotu. Želim reći da kad bi došlo do oporavka vozarina i kad bih ulagao u bulkerske dionice, bilo bi i boljih alternativa od atlantske.

Nema transakcija danas ?

Tako su i oni razmišljali prije još godinu i nešto, mislim na teret duga od ranije. Kao i Genco prije 7-8 godina. A sad već imaju teret duga nekoliko puta veći nego dsx koja je sve to više puta prošla. Kladili su se s 3 milijarde uz veliku polugu duga već u startu. Još su imali više sreće nego pameti jer su im se barem tankeri u međuvremenu oporavili. Dogodilo se sve obrnuto u odnosu na očekivanja od prije godinu, dvije.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

Takva je očekivanja imala većina brodara i njihovih dioničara. Sad će trebati vremena da se to raščisti, a kad krenu najave porasta vozarina, možda se pojavi još nekoliko “scorpia” next generation.[emo_palacg]

New Report

Close