Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ADPL | 13,00 | 6.578 | 506 | 12,95 | 13,00 | 0,00% |
Možda je važno što je u igri i američki proizvođač pa bi to moglo biti i rješenje za može bitne carine kojim prijeti Tramp.
Kako je brzo doslo tako i otislo hehe
Propalo je spajanje Fiat Chryslera i Renaulta vrijedno 33 milijarde dolara
nakon ovakvih sumornih napisa…
Carpocalypse
… mi danas svjedočimo razvoju situacije u drugom smjeru na ZSE 🙂
uvijek kontra, uvijek kontra!
Sumorni napisi od businessinsidera samo su pretpostavke, srećom da svijetom vlada hedonizam i tko bi se želio voziti sa nepoznatim ljudima, u tuđem autu, svatko želi imati svoj kutak mira i luksuza bilo u stanu, vlastitoj kupaonici, surfati po vlastitom tabletu, pa tako voziti se u vlastitom automobilu i biti mobilan i slobodan. Između redaka ovdje se radi o pritisku na autoindustriju vezano na cijenu elektro automobila. Ukoliko cijene budu na razini današnjih benzinskih automobila, to će značiti velike uštede za potrošače i smanjenje troškova za mobilnost.
Kakav god motor pogoni auto, kakve to veze ima sa poslovanjem ad plastika koji laicki recimo lijeva branike u kalupe?
Najzanimljiviji mi je dio:
”
Koji su vam trenutno najvažniji poslovi?
Jedan naš ugovor traje otprilike sedam godina. Dvije godine su samo troškovi. Ulažete u razvoj, specijalne alate i pripremate se za industrijalizaciju. Onda imate prosječno pet godina serijske proizvodnje vozila. U ovoj godini imamo dva velika projekta koja su prošla te dvije godine ulaganja. Nedavno smo krenuli sa serijskom isporukom za novi Renault Clio 5. Riječ je o modelu koji se jako dobro prodaje i to će biti jedan od temelja našeg rasta u ovoj godini. Drugi važan projekt koji kreće u rujnu ugovor je vrijedan 80 milijuna eura za rumunjsku tvornicu Forda, u kojoj će se proizvoditi njihov novi SUV Puma. Krajem ožujka već je započela serijska proizvodnja za novi Twingo.
“
Meni je zanimljivije ovo:
A gdje vidite AD Plastik za 10 godina?
Ovakvim poslovanjem vjerujem da AD Plastik može udvostručiti svoje prihode u 10-godišnjem razdoblju. Prihodi izvan Hrvatske trebali bi prijeći promet koji danas imamo u Hrvatskoj. Širit ćemo se na tržišta na kojima su prisutni naši kupci. AD Plastik vidim kao još većeg malog globalnog dobavljača u automobilskoj industriji.
Ma ne znam, firma radi vrhunski ali mi se nikako ne svida sto isplacuju ovoliku dividendu i rastezu bilancu.
Uz ovoliku dividendu imali su i velike investicije + najava je da ce i dalje imati veca ulaganja u prosirenje proizvodnje sto jos vise opterecije bilancu.
U ovako dobrim vremenima mozda bi bilo bolje malo osnaziti bilancu tako da si miran kad dodu teza nepredvidljiva vremena, a doci ce, samo je pitanje kada.
Ja sam prodao ADPL nakon sto su objavili povecanje divke sa nekim sitnim plusom.
S druge strane pozitivno je to sto ima mnostvo ugovorenih buducih poslova i firma stalno diverzificira svoj portfolijo.
Ako ne bude nekih nepredvidljivih dogadaja, uz ovake marze mislim da za 10 god mogu i utrostruciti prihode.
O cemu vi? Pa zarada po dionici je bila 21kn, a isplacuju 12.5kn dividende sto znaci da su veci % dobiti isplacivali u godinama prije ove tako da ne znam o kakvom “rastezanju” bilance pricate. Jednostavno povecavaju dobit i isplacuju vecu dividendu, divota od firme.
AD Plastik za 10 godina neće postojati u ovakvom obliku.
Pojest će ga netko veći i priključiti svojoj lepezi kompanija i proizvoda (uzmi za primjer Plivu).
Mi kao dioničari moramo se nadati da će do preuzimanja doći u “peak-u” dionice, da ćemo biti pošteno namireni i iz priče izići sa lijepom zaradom u našim džepovima.
Sve dok do ovoga scenarija ne dođe podržavam politike kompanije i u smislu širenja i investiranja, kao i politiku isplate dividendi (mada je ovaj mix. nekada (većinom) i nelogičan).
I zbog toga sam u ADPL još uvijek – in.
Još uvijek mislim da je ovo tek početak i da je prostor za kupovanje perspektive ADPL veći od mnogih kojima se značajnije trguje na Zg Burzi.
Sretno svim dioničarima ADPL!