‘U godinu dana potpisali smo ugovore s desetak partnera, još toliko je u pripremi. Plan je razviti vlastiti R&D i proizvodnju’

Autor: Marija Crnjak , 14. lipanj 2022. u 08:00
Igor Haralović, osnivač Pontus Pharme/Domagoj Kunić

Igor Haralović, osnivač nove hrvatske farmaceutske kompanije Pontus Pharme, o strategiji poslovanja te prilikama na domaćem, ali i međunarodnom tržištu.

Pontus Pharma nova je hrvatska farmaceutska kompanija koju je lani osnovao Igor Haralović nakon 14 godina rada na poziciji direktora vodećih farmaceutskih kompanija u regiji, kao odgovor na postojeći jaz u standardu zdravstvene zaštite između jugoistočne Europe i razvijenijih zapadnih tržišta.

Odluka o osnutku tvrtke sazrijevala je nekoliko godina, a dogodila se, kaže, nakon što je na regionalnoj poziciji u korporativnom svijetu napravio sve što ga je zanimalo. U razgovoru za Poslovni dnevnik Igor Haralović otkriva kako je prošla prva godina poslovanja, koji su budući planovi tvrtke, te kako vidi hrvatsko tržište lijekova.

Zašto baš sad pokrenuti ovakav biznis, koja je misao vodilja ovog projekta?
Promatrajući hrvatsko i regionalno tržište, vidljivo je kako u farmaceutskoj industriji vlada rastući trend da se briga oko tržišnog nastupa prepušta manjim i agilnijim tvrtkama poput nas. Samim time, priliku Pontus Pharme vidim kako u razvoju vlastitih brendova, tako i u zastupanju drugih kompanija.

Toliko je toga što se može napraviti kad se skupi mali tim s velikom energijom i pravom usmjerenošću na rezultat. U godinu dana potpisali smo ugovore s desetak partnera čije proizvode ćemo zastupati ili koji će nam biti ugovorni proizvođači, a s još desetak smo u pripremi i evaluaciji.

Koje su komparativne prednosti Pontus Pharme u odnosu na ponudu drugih tvrtki na tržištu?
Pontus Pharma se ističe pristupom radu i odabirom brendova. Glavni cilj je omogućavanje dostupnosti inovativnoj zdravstvenoj skrbi svima kojima je takva skrb potrebna. Postoji pregršt dosad nedostupnih visokokvalitetnih, učinkovitih i naprednih lijekova, dodataka prehrani, hrane za posebne medicinske potrebe te medicinskih i drugih proizvoda za kojima ljudi imaju veliku potrebu, no nemaju pristup.

Ideja je postati saveznik upravo tim osobama, cijenjeni dionik farmaceutske industrije općenito te poželjan suradnik proizvođačima prilikom širenja u jugoistočnu Europu. U tom procesu veliku važnost pridodajemo radu s udrugama oboljelih i donacijama u svrhu podupiranja njihova rada.

14

godina Haralović je proveo radeći kao direktor vodećih farmaceutskih kompanija u regiji

Što čini vaš portfelj trenutačno?
U gastroenterološkom segmentu ističe se Colosal, prvi proizvod pod imenom Pontus Pharme. Njegova unikatna kombinacija butiratne kiseline, dobrih bakterija i FOS-a ciljano djeluje na ublažavanje probavnih stanja, posebno sindroma iritabilnog crijeva.

Više proizvoda imamo u segmentu dermatologije, a radi se o Eptadermu, IRIX-u i serumu SoME. Inovativni dermokozmetički brend Eptaderm, specijaliziran za njegu kože sklone ljuskanju, hiperpigmentacijama i depigmentacijama, prvi je brend kojeg je Pontus Pharma počela uvoziti u Hrvatsku. Švicarska kvaliteta i vrhunski sastojci omogućuju personaliziraniji pristup osjetljivoj koži. Za kratko vrijeme na tržištu, Eptaderm je prepoznat kako od strane vodećih hrvatskih dermatologa tako i korisnika.

IRIX® i IRIX Forte® prva su pomoć u hlađenju, umirivanju i regeneraciji kože nakon opeklina od sunca i drugih opeklina, uboda insekata i ogrebotina. Individualni pristup njezi ogleda se i u nagrađivanom SoME® Skincare + PRP serumu.

To je jedini neinvazivni proizvod na tržištu kojemu se dodaje krvna plazma bogata trombocitima (PRP) iz vlastite krvi. Koristeći regenerativna svojstva tijela korisnika, stimulira prirodni kolagen i elastin za vidljivo obnovljenu čvrstoću i sjaj kože.

Proizvod Lacydyna se koristi kod povišenog krvnog tlaka, dok je Proctosal namijenjen ublažavanju raznih vrsta analne boli. Asacol je namijenjen liječenju upalnih bolesti crijeva.

Što točno znači da imate vlastite brendove, s obzirom da niste proizvođač? Odakle dolaze proizvodi koje distribuirate?
Sukladno našoj filozofiji, povezujemo jugoistok Europe s razvijenijim zemljama. Tako se, primjerice, Eptaderm uvozi iz Švicarske, Lacydyna iz Irske, SoME iz Sjedinjenih Američkih Država, dok naše brendove Colosal i Proctosal proizvodimo u Italiji.

Otkup prava na proizvodnju i distribuciju proizvoda poput Colosala i Proctosala standardna je procedura u farmaciji. Dok je naše sjedište u Zagrebu, ovi proizvodi izrađuju se i, za različita tržišta, pakiraju u drugoj državi pod našim imenom. Ovaj princip nastavit ćemo njegovati dok ne otvorimo vlastiti istraživački i razvojni (R&D) pogon i proizvodnju.

Pored gastroenterologije, Pontus Pharma radi na vlastitom portfelju inovativnih proizvoda s fokusom na područja dermatologije, i specialty lijekova. Pritom nam je važno izgraditi partnerski odnos s drugim tvrtkama, ljekarnama, veledrogerijama te zdravstvenim ustanovama i djelatnicima koji će prepoznati kvalitetu na kojoj inzistiramo.

Možete li otkriti više detalja oko vlastitog R&D programa?
U narednim godinama, jedan od ciljeva Pontus Pharme je i pokretanje vlastitog istraživačkog i razvojnog (R&D) programa i proizvodnje. Glavna i velika prilika na tržištu nalazi se u sve personaliziranijem pristupu terapijama koji se na Zapadu već primjenjuje.

Bolesti i stanja se općenito više ne gledaju u masovnom, širokom smislu, već se terapija pokušava prilagoditi sve užem segmentu pacijenata kako bi se liječilo i njegovalo ciljano. Ovakav pristup zahtijeva puno rada, razumijevanja pacijenata i korisnika te prilagođen pristup razvoju i marketingu.

Već u Pontus Pharmi imamo sjajan spoj mladosti i iskustva te sam jako zadovoljan smjerom u kojim se zajedno krećemo. Timovi u Hrvatskoj i Srbiji su već formirani i u punom sastavu, dok trenutno osnažujemo tim u Bosni i Hercegovini te kasnije ove godine u Sloveniji.

Njegujemo i princip prijenosa uspješnih praksi između tržišta što ćemo nastaviti i primjenjivati u svim fazama daljnjeg razvitka. Primjerice, tim u Hrvatskoj razvija koncepte na području dermatologije, koje onda implementiramo i u regiji, dok naš tim u Srbiji ima veliko iskustvo u gastro segmentu te razvija dio koji se onda implementira drugdje.

Biosimilari imaju velik potencijalnu RH, vidite li i tu priliku?
Budući da posjedujemo bogato individualno iskustvo u radu s biološkim lijekovima, svakako u budućnosti planiramo ući i u ovaj segment, nakon inicijalnog razvoja našeg portfelja proizvoda. Biosimilari predstavljaju velik potencijal u cijeloj regiji i jedno su od područja u kojem je potrebno podići razinu dostupnosti u odnosu na razvijene zemlje, i to u nekoliko terapijskih područja.

Kakav je, ili će biti omjer receptnih i bezreceptnih proizvoda u vašem portfelju?
U Pontusu imamo želju gledati portfelj proizvoda kroz terapeutska područja – želimo biti partner prepoznat po terapijskim rješenjima u gastroenterologiji i dermatologiji. Ne opterećuje nas je li proizvod Rx, OTC ili nešto treće.

Analizirajući naš portfelj, kroz otprilike godinu do dvije očekujemo ujednačavanje omjera prodaje Rx proizvoda u odnosu na proizvode dostupne bez recepta. Vjerujemo da jedni i drugi imaju mjesto kod nas, pri čemu je najvažnije da je proizvod potreban tržištu i da zasluži podršku od strane zdravstvenih djelatnika zbog svoje kvalitete i kliničkog iskustva.

Koliko je zasićeno hrvatsko tržište lijekova? Što nam nedostaje, i koliko je za to odgovoran sustav javnog zdravstva i politika plaćanja?
Mislim da možemo biti ponosni na sjajne liječnike, farmaceute i ostalo zdravstveno osoblje u Hrvatskoj. To je temelj našeg zdravstva. Tržište lijekova je kompetitivno, no uvijek ima mjesta za veću kvalitetu, bolju dostupnost ili inovativniji marketinški pristup.

Treba biti upućen u to što tržištu nedostaje. Svaka malo veća ljekarna ima otprilike 11.000 različitih proizvoda na svojim policama. Prepoznati 11.001. je spoj znanja, umijeća, potreba pacijenata i tržišta. Osobno sam vrlo zadovoljan kada nam liječnici specijalisti i subspecijalisti kažu: “Bravo, kako ste baš vi uspjeli naći ovakav proizvod”.

Već imamo Colosal kao vrlo jedinstven proizvod, a nekoliko njih, u gastro i dermatološkom segmentu, stižu već do kraja godine, na recept i bez recepta. Treba pratiti trendove, europske i američke smjernice za liječenje, pričati s pacijentima i zdravstvenim djelatnicima, i znat ćete što nedostaje.

Zadnji segment je financiranje zdravstva. Vjerujem da je i taj dio potrebno stabilizirati tako da ne ovisi o stalnim sanacijama. Tada ćemo imati još bolje tržište i bolje ishode liječenja, a i nama poduzetnicima će biti lakše.

Komentirajte prvi

New Report

Close