S 82 na 3 dolara: Dionice nekad četvrte marke automobila u slobodnom su padu

Autor: Poslovni.hr , 25. travanj 2024. u 09:24
foto: unsplash

Prvi automobili izašli su na tržište godinu dana kasnije od planiranog.

Na svom vrhuncu, novi proizvođač automobila bio je procijenjea na više od 85 milijardi dolara. U kolovozu prošle godine Vinfast je vrijedio više od Forda, General Motorsa i BMW-a, ali za razliku od ostalih marki u prvih deset, Vinfast ima mizernu prodaju. Uz to, iskustva u vožnji s prvim modelom, VF8, također su se pokazala razočaravajućima. Unatoč tome, dionice su u kolovozu porasle s početne cijene od 10 dolara na više od 82 dolara po dionici. No ubrzo je cijena pala i sada dionica vrijedi manje od 3 dolara. Ranije ovog mjeseca, dva odvjetnička društva najavila su tužbu u kojoj se navodi da je Vinfast davao lažne izjave o poslovnim rezultatima i uspjesima prilikom izdavanja dionica. Govoreći za Charlotte News & Observer, Vinfastov glasnogovornik nazvao je tvrdnje neutemeljenima.

– Vinfast se pridržavao najviših etičkih standarda i dosljedno se pridržavao svih zakona i propisa na tržištima na kojima posluje. Nećemo dalje komentirati ovu stvar.

Priča o Vinfastu zapravo je priča o Pham Nhat Vuongu (54). Vijetnamac je nekoć studirao geologiju u Moskvi te je 1990-ih pokrenuo posao s rezancima u Ukrajini. Izumio je postupak koji omogućuje kuhanje rezanaca za 3 do 4 minute umjesto za petnaest minuta. Ispostavilo se da je to bio veliki napredak i na kraju je prodao svoje carstvo rezanaca Nestléu 2009. za procijenjenih 150 milijuna dolara. Vratio se u Vijetnam i uložio novac, između ostalog, u marku automobila i potpuno se bacio na razvoj električnih modela, piše HAK.

Prvi automobili izašli su na tržište godinu dana kasnije od planiranog. Vinfast je u travnju ove godine u Europi cijenu SUV-a VF8 s najvećom baterijom iznenada spustio s više od 74 tisuće na 59.790 eura, što se velikim negodovanjem ispratili kupci koji su vozila nabavili po višoj cijeni.

U Sjedinjenim Državama novinari su kritizirali Vinfast VF8. Pokazalo se da je podvozje nedorađeno, da postoje sustavi koji nisu ispravno povezani, a čuju se i razni neželjeni zvukovi. Marka je 2022. prodala manje od osam tisuća automobila i pretrpjela gubitak od 2,1 milijarde dolara. Prošle je godine taj broj porastao na 34.855, ali to je još uvijek daleko ispod cilja.

Komentirajte prvi

New Report

Close