Novi elektromotorni vlak vozi našim prugama, postiže brzinu do 160 km/h

Autor: Poslovni.hr/Hina , 25. travanj 2024. u 12:35
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Također, nabavljaju se i elektrodizelski vlakovi za relaciju Zagreb-Split, kao i još osam baterijskih vlakova, naveo je čelnik HŽPP-a.

Vožnjom 21. elektromotornog vlaka na relaciji Zagreb-Zabok-Zagreb u četvrtak je obilježen završetak projekta obnove voznog parka HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP) novim elektromotornim vlakovima, ukupne procijenjene vrijednosti 171,7 milijuna eura. 

Novi vlakovi sufinancirani su iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija u 85-postotnom iznosu, pri čemu EU potpora iznosi 116,84 milijuna eura. U sklopu projekta Končar-Električna vozila proizvela su 21 vlak, od čega je 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova.

Novi će, 21. vlak u oba smjera povezivati Glavni kolodvor Zagreb i Zabok, a današnjoj prigodnoj vožnji na toj relaciji između ostalog su nazočili predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP) Željko Ukić, državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Dragan Jelić, gradonačelnici nekoliko gradova, a vožnji su se pridružili i učenici završnih razreda Tehničke škole Zagreb koji se obrazuju za željeznička zvanja te umirovljenici iz Udruge umirovljenika Sesvetska Sela.

Ukić je istaknuo da je ovo prvi veliki EU projekt HŽ Putničkog prijevoza, čime je značajno podignuta kvaliteta prijevozne usluge za putnike.

Izvijestio je da je ukupno trenutno u prometu 61 niskopodni vlak, čime je značajno obnovljen vozni park. Tu se neće stati, poručio je Ukić, pa tako bi ove godine na pruge trebala doći i dva baterijska vlaka, za koja su osigurana bespovratna sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). “Oni su početak novog izazova, obnove voznog parka za neelektrificirane pruge”, napomenuo je. 

Također, nabavljaju se i elektrodizelski vlakovi za relaciju Zagreb-Split, kao i još osam baterijskih vlakova, naveo je čelnik HŽPP-a.

“Na pola puta do ostvarenja strateškog cilja”

Isporukom 61. niskopodnog elektromotornog vlaka, ministarstvo je tek na pola puta do ostvarenja svog strateškog cilja, a to je osiguranje flote od 120 novih motornih vlakova raznih generacija, poručio je Gospočić.

Apostrofirao je i pripremljenih “stotine projekata” u željezničku infrastrukturu, vrijednih više od šest milijardi eura, koji bi trebali rezultirati “renesansom” željeznice.

“Očekujemo da za deset godina budemo ne na razini EU-a već među prve tri zemlje Unije po kvaliteti i sigurnosti željezničkog sustava”, izjavio je Gospočić.

Predsjednik Uprave Končara Kolak je izrazio zadovoljstvo uspješnim okončanjem ovog projekta, istaknuvši kako su ovi visokosofisticirani vlakovi jedan od najsloženijih proizvoda hrvatske industrije, koji pokazuju njenu konkurentnost, kao i konkurentnost Končara na svjetskom tržištu.

Nada se da će Končar i u budućnosti u suradnji s HŽPP-om imati priliku sudjelovati u daljnjoj modernizaciji putničkog prometa.

Vlakom su se povezli i gradonačelnici Zaprešića i Krapine – Željko Turk i Zoran Gregurović, a na kolodvoru u Zaboku, gdje je upriličena svečanost uz kulturno-umjetnički program, dočekao ih je gradonačelnik tog grada Ivan Hanžek.

Gradonačelnici su apostrofirali važnost modernizacije željezničke infrastrukture i vozne flote za učenike i studente, kao i građane koji su zaposleni u Zagrebu. Još kad se dodatno posloži vozni red, očekuju i da će porasti broj ljudi koji koriste vlak kao prijevozno sredstvo.

Vlakovi postižu brzinu do 160 km/h

Podsjetimo, nakon što je 21. rujna 2020. potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava između Središnje agencije za financiranje i ugovaranje, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i HŽPP-a, 17. studenoga 2020. potpisan je ugovor o kupoprodaji 21 elektromotornog vlaka između Končar-Električnih vozila i HŽPP-a.

Prva tri vlaka za gradsko-prigradski prijevoz u promet su puštena u prosincu 2022. godine. Tijekom 2023. u promet je pušteno osam vlakova za gradsko-prigradski i šest vlakova za regionalni prijevoz, a u 2024. još četiri regionalna vlaka. Gradsko-prigradski vlakovi voze na području Grada Zagreba, a regionalni vlakovi na elektrificiranim prugama u RH, odnosno od Zagreba prema Vinkovcima, Sisku, Novskoj, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci.

Vlakovi postižu brzinu do 160 km/h, a riječ je o četverodijelnim niskopodnim kompozicijama opremljenim rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. 

Regionalni vlakovi imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta, a gradsko-prigradski od 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu.

Komentirajte prvi

New Report

Close