Prvog studenog 15. obljetnicu djelovanja obilježava Interpetrol, zagrebačka tvrtka koja se do 1999. bavila samo veleprodajom nafte i naftnih derivata, a poslije joj je osnovna djelatnost postala maloprodaja. “Krenuli smo tajnica i ja u uredu od 15 kvadrata s planom da ćemo u tim teškim vremenima moći preživjeti ako prodamo dvije-tri cisterne tjedno. Iskustvo u tom poslu pomoglo mi je u tolikoj mjeri da je za nekoliko godina prodaja porasla do 50 autocisterni od oko 30.000 litara dnevno. Godine 1999. prodali smo oko 80.000 tona, odnosno 2500 cisterni samo benzina, dizela i loživog ulja”, kaže nam Marko Žižić, vlasnik i direktor Interpetrola. Prihod je 1994. iznosio 9,2 milijuna kuna, 1999. trideset puta više, a ove će godine iznositi od 150 do 160 milijuna kuna, sažima Žižić. U tvrtki koja je 1996. dobila trećeg zaposlenika, sada radi 40 ljudi. Žižić kaže da je poslovna tajnica Nevenka Mahmutagić, koja se operativno bavi komercijalom, nabavom, prodajom, naplatama i organiziranjem transportam – kapetanica, a on samo kormilar Interpetrola.
S fakulteta na crpku
Ove je godine Interpetrol kupio benzinsku postaju, motel i restoran na ulazu u Šibenik. “Radi kupnje objekata koji su stajali 20 milijuna kuna uzeli smo kredit na deset godina, ali dobili smo reprezentativne objekte koji vrijede dva puta više nego sve tri dosadašnje crpke – u Turanovcu pokraj Virovitice, Štaglincu pokraj Koprivnice i Brezničkom Humu”, kaže nam Žižić. S lokacijom svoje četvrte crpke na neki način zatvara krug svoje veze s benzinskim postajama. “Bio sam prvi učenik u privredi u današnoj Ini koji je završio školovanje za prodavača na benzinskoj postaji. Počeo sam raditi 1962. na tadašnjoj jedinoj benzinskoj crpki u Šibeniku, kod Poljane, a onda sam prešao na novootvorenu u Ražinama. Danas su radnici na benzinskim postajama gospoda, a mi smo bili fizikalci. Tada nije bilo nadstrešnica, a često je ljeti nestajalo struje, pa smo na 40 Celzijevih stupnjeva morali ručno pokretati agregate za gorivo, ali svaki je auto dobio gorivo”, kaže Žižić. “Inače, običan benzin stajao je 72,5, super 80, a D-2 60 tadašnjih jugodinara. Zaposlenici na crpkama obavljali su i mjenjačke poslove te se sjećam da je 1965. funta vrijedila 7500, dolar 1250, a njemačka marka 312,5 dinara. Danas je nepojmljivo da je dolar stajao kao četiri marke ili da se za jedan dolar moglo kupiti 20 litara dizela”, priča Žižić. Budući da se s Trgovačkom školom nije mogao upisati na fakultet, u Šibeniku je završio i Srednju upravnu školu. “Četiri sam godine srijedom, subotom i nedjeljom radio po 16 sati kako bih ostale dane mogao biti slobodan i redovito pohađati nastavu”, prisjeća se Žižić. U šali kaže da je nakon šest godina rada na benzinskoj postaji otišao na studij kako bi “oslobodio mjesto” bratu Dragi, koji je cijeli radni vijek proveo na crpki, a Marko je poslije među prodavače goriva “ugurao” i brata Slavka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Žiža, zaboravio si prijaviti prihode od prodaje rakije i maslinovog ulja. Šteta što to vodiš vanbilančno jer bi s tim znatno uvećo prihode. 😉
Haha, vidiš kad je ka-de-ze na vlasti bio, zarada jača, a es-de-pe, puno manja, zanimljivo…
A iz provjerenih izvora znam da plaće ne iznose 4000kn, već manje od tog iznosa…
zanimljvo bi bilo uz ovu tablicu prihoda po godinama, upisati koja je stranka bila na vlast, dode se do zanimljivih zakljucaka…
Uključite se u raspravu