Vrijednost tržišta headhuntinga (visoki menadžment, specijalističke pozicije) u Hrvatskoj se kreće oko 20 milijuna kuna. Procjena je to Saše Jurkovića, direktora portala Posao.hr, no njegove su prognoze da će to tržište ove godine pasti za tridesetak posto. Trend pada bi se mogao preokrenuti već iduće godine kada će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju i otvaranjem zajedničkog tržišta svakako porasti potreba hrvatskih izvoznika za stručnim menadžerima iz inozemstva, ali i potreba stranih kompanija za kvalificiranim hrvatskim direktorima.
Trenutno hrvatske tvrtke koje posluju u inozemstvu u pravilu u svojim predstavništvima radije zapošljavaju “domaće” menadžere ili hrvatske iseljenike nego strance. Da se i taj trend polako mijenja ukazuje to što je u Hrvatskoj sve više specijaliziranih agencija za headhunting. One poslodavcima olakšavaju pronalazak stručnoga kadra, a neke od njih su Selectio, Antal International, Pedersen & Partners, Neumann & Partners, Hill International, Iventa i Jurković savjetovanje. Konkretan broj hrvatskih tvrtki koje u inozemstvu zapošljavaju strane menadžere teško je doznati, a “lovci na glave” kažu da zahtjeve za takvim kadrovima mogu nabrojiti na prste. Da bi pronašli prave ljude, osim međunarodnih agencija za headhunting poslodavci se koriste i portalima za zapošljavanje u zemljama u kojima traže stručnjake ili se pak sami upuste u potragu koristeći mrežu poznanstava i kontakata, baze podataka i socijalne mreže, što zahtijeva puno više vremena i nešto znanja. “’Executive searchom’ provodi se istraživanje tržišta, pristup kandidatima i selekcijski postupak”, objašnjavaju u agenciji Pedersen&Partners, koja posluje u 47 zemalja svijeta. Njihovi konzultanti provode prvu fazu selekcijskog postupka pod nadzorom glavnoga konzultanta za projekt. Nakon toga se provodi drugi krug selekcijskog postupka. Njega vodi glavni konzultant koji dobro poznaje klijenta te može provesti “finiju” selekciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nasi headhunteri su najcesce konformisti koji rade za konformiste iz korporativnih sektora ljudskih resursa koji sami po sebi pojma o pojmu nemaju. U Hrvatskoj je jako malo vrhunskih menadzera tako da se zapravo ne moze ni reci da postoji ozbiljno trziste heahunting usluga. U HR korporacijama tipa INA, HT, Vipnet, Pliva i sl. svi kadrovi ispod Management Board-a zapravo ne donose nikakve odluke i samim time nemaju nikakvu managersku vrijednost. A upravo tim kadrovima heahhunteri u HR najvise trguju. Upoznao sam neke direktore iz gore sponemunith kompanija….moj dojam je samo…hm hm…malo groteskno.
u zemlji bez privrede većina toga je dim, a head hunteri kod nas mahom kopiraju postupke iz matičnih zemalja ne uvažavajući lokalne okolnosti, pa tako “izvlače” top-stručnjake s “moćnim” referencama državnih tajnika ili velikih ditrektora iz kompanija-vječitih gubitaša iako najelementarniji reality check može pokazati da se takvi kadrovi često nikad nisu susreli s ozbiljnim problemom, a pogotovo nikad riješili ozbiljan problem, i ne jednom sam vidio takve kadrove od head huntera koji su pred svim kolegama izgledali kao pali s marsa, a u kratkom roku su podvili rep.
ako je netko bio na zvučnoj poziciji u plivi, a u biti fukncionirao kao mali od kužine željku čoviču, tako da nikad nije ni smio misliti svojom glavom, ili bio sektorski direktor neprivatizirane velike tvrtke koja “odvajkada” gomila enormne gubitke, to lako može značiti da takva osoba nema pojma s pojmom, no naši head hunteri su to rijetko u stanju skužiti, bez praktičnih znanja iz privrede, orijentirani na formalne intervjue i check-liste, oni funkcioniraju kao malo inteligentniji roboti, od kojih ima malo koristi na našem superkompliciranom tržištu.
Uključite se u raspravu