Volkswagen otvara tvornicu u Srbiji, a ne u Bugarskoj?

Proizvodit će se pet modela Volkswagena, Škode i SEAT-a Proizvodit će se pet modela Volkswagena, Škode i SEAT-a

Prednost Srbije nad Bugarskom je u tome što u njoj već posluju gotovo svi najvažniji proizvođači dijelova za automobile.

Najranije krajem travnja trebalo bi biti odlučeno hoće li će "jedna strana kompanija" investirati u Srbiju, što bi bila "najveća, najvažnija i najmoćnija" investicija za cijelu zemlju, najavljivao je nekoliko puta Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije.

Je li riječ o njemačkom Volkswagenu, pita DW. Upravni odbor automobilskog diva uskoro bi, navodno, trebao donijeti odluku o izgradnji nove tvornice u kojoj bi se istovremeno proizvodilo više različitih modela.  O svemu tome pisali su i njemački mediji spominjući samo da je riječ o istočnoj Europi, pri čemu se spominjala Bugarska.

Bugari nude dvije lokacije 
Mediji u Bugarskoj tvrde da bi tvornica trebala početi s radom 2023. godine, a proizvodila bi 300.000 automobila godišnje - pet modela Volkswagena, Škode i SEAT-a. Prvobitno su, navodno, u igri bile Bugarska, Rumunjska, Srbija, Turska, a možda i Sjeverna Makedonija, ali je u ovom trenutku, kako pišu bugarski mediji, favorit Bugarska, članica EU, koja je ponudila dvije lokacije - zonu Kremikovci kod Sofije i industrijsku zonu Rakovski kod Plovdiva. 

 

300 tisuća

vozila izlazit će godišnje iz nove tvornice

Međutim, prema pisanju Večernjih novosti, njemački automobilski div odlučio je novu tvornici graditi u Srbiji. Prema informacijama beogradskog lista, nova Volkswagenova tvornica pridonosila bi izvozu Srbije sa 4,5 milijardi eura.  Prema nekim ranijim najavama iz Volkswagena, ali i iz Bugarske, koja se nadala ovom poslu, investicija je vrijedna oko 1,4 milijarde eura, tvrde Večernje novosti. Planirano je da tvornica ima 5000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera.

Lakše do državne pomoći
Prednost Srbije nad Bugarskom i ostalim kandidatima je u tome što u njoj već posluju gotovo svi najvažniji proizvođači dijelova za automobile i što nije članica EU i pravila o dodjeli državne pomoći nisu toliko stroga. Srbija takođe može iskoristi činjenicu da ima sporazum o bescarinskoj trgovini s Rusijom, što će sigurno biti razmatrano u Volkswagenu. 

Komentari (4)
  • konjkW
    konjkW 21:34 5.3.2019.

    Neka prave i pente i nazovu ih У-vagen

  • purCo
    purCo 10:54 5.3.2019.

    Zvujica89


    Nema od ovog nista. Ni u jednom svjetskom mediju ni rijeci o ovome jedino u Vucicevim Novostima tako da odmah znam da je laz pred izbore.

    možda je VW otkupio lisencu za stojadina, pa će praviti VWojadina
  • konjkW
    konjkW 10:37 5.3.2019.

    Zvujica89


    Nema od ovog nista. Ni u jednom svjetskom mediju ni rijeci o ovome jedino u Vucicevim Novostima tako da odmah znam da je laz pred izbore.

    Pa ko da je bitno jel novosti ili politika, glavno da nije ono žutilo od Alo ili Kurira, i da Hrvatska dobije novi inkubacioni prostor u dobrosusjedskim odnosima, za svoje gubitnike-miritelje

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve