'Adriatic regija ima snažan rast, a Radenska je apsolutni lider'

I ove godine Radenska će nadmašiti 150 milijuna proizvedenih primjeraka I ove godine Radenska će nadmašiti 150 milijuna proizvedenih primjeraka

Slovenija ostaje naše najsnažnije tržište, slijedi Hrvatska, a zadovoljni smo i prodajom na Kosovu i u BiH, kažu u Radenskoj.

Češka grupacija Kofola kao krovna tvrtka pod sobom ima poznate slovenske i hrvatske brendovee kao što su Radenska, Studenac i Studena, Inka, Nara i Voćko te licencu za punjenje Pepsija za regiju.

Mnogi ih smatraju 'lovcima na antikvitete' koji kupuju stare brendove kojima su najveći kapital emotivna povezanost ljudi s njima te bogata tradicija, te ih onda malo pomalo restauriraju i vraćaju im stari sjaj. Od svih njihovih brendova, Radenska u regiji ima najbolji status i najbolje prodajne rezultate. "Naš put u Adriatic regiji započeli smo u Sloveniji, tako da to zasad ostaje naše domaće i najsnažnije tržište.

Zatim slijedi Hrvatska, a zadovoljni smo Ho-Re-Ca segmentom na Kosovu te razvojem u Bosni i Hercegovini. Najpopularniji proizvod iz našeg portfelja u regiji je Radenska, a prati ju još jedna ikona - Pepsi. I ove godine ćemo s Radenskom nadmašiti količinu od 150 milijuna pojedinačnih proizvoda što je u skladu s planovima proizvodnje postavljenima na početku godine. Od ukupne proizvodnje na vrijednost izvezenog izvan Slovenije otpada ukupno 40 posto.  "Na početku smo našeg puta, u Sloveniji s Radenskom, a u Hrvatskoj sa Studenom", kaže Marian Šefčovič, predsjednik Uprave Radenske.

Ova je grupacija je još jednom uspješno povećala prodaju, zabilježivši međugodišnji rast od 3,6 posto. Prihodi su u prvih devet mjeseci ove godine porasli, navode, sa 6577 tisuća eura na 190.384 tisuće eura. Adriatic regija najbrže raste pa je tako Kofola izvijestila o povećanju prodaje za 9,7 posto u trećem kvartalu.  Kako kaže Šefčovič, u Hrvatskoj su također ostvarene  sjajne brojke od početka godine.

"Naime, društvo Studenac u prvih deset mjeseci ove godine ostvarilo je rast od 14,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Promet u regiji tradicionalno predvodi prodaja mineralne vode Radenska, koja ove godine slavi 150. obljetnicu, te segment gaziranih bezalkoholnih pića (posebno lokalnih brendova Ora, Nara, Inka i licenciranog Pepsija)", napominje Šefčovič.

Studenac najizazovniji
Predsjednik Uprave objašnjava da je sada najizazovniji brend od svih koje su preuzeli Studena. Napominje kako je u pitanju relativno mlad brend, a razvijaju ga na tržištu o kojem još uče. Od brendova u svom portfelju najbolje rezultate ostvaruju Radenska, Pepsi i Studena.  "Sada kada sam nabrojao te brendove vidim kako su različiti. Radenska  je brend koji ove godine slavi 150 godišnjicu, Pepsi kao globalni brend i Studena kao relativno mlad i vrlo uzbudljiv brend.

 

150 godina

obilježava Radenska, vodeći brend mineralne vode

Kao što vidite nema univerzalnog recepta za uspjeh u našoj industriji. Svaki brend je priča za sebe i zato treba naći prave ljude da njima upravljaju", ističe Šefčovič. Stabilan rast zadržan je u češko-slovačkoj regiji, gdje je prodaja porasla za 1,9 posto tijekom ovogodišnjeg trećeg kvartala u odnosu na prošlogodišnje ljeto.

Kako kažu iz grupacije, to je uglavnom potaknula stabilna prodaja izvorske vode Kofola i Rajec, rast prodaje Jupí soka i proizvoda iz Rauch portfelja i dinamičan rast Royal Crown Cole. Češko-slovačko tržište je najvažnije i u usporedbi s Adriatic regijom i najveće.

Kako nam objašnjava Šefčovič, u pitanju je tržište na kojem su se odlučili ignorirati granice i potražiti sinergije te sličnosti u tržištima stoga imaju jedan menadžment za obje države. Sličnu praksu nastoje implementirati i u Adriatic regiji gdje su neki odjeli zajednički za Hrvatsku i Sloveniju, što im, tvrdi Šefčovič, omogućuje čvršću povezanost i da brže uče jedni od drugih. 

 

Šefčović

Želimo da i Studenac postane tehnološki napredan pogon.

"Uvijek držimo oči širom otvorene za  potencijalne akvizicije, ali prioritet je razvoj i napredak već postojećih brendova i proizvodnih pogona. Tako smo ove godine investirali milijun eura u proizvodni pogon u Lipiku, a ništa drugačije neće biti ni u idućoj godini.  Naime, želimo da i Studenac postane tehnološki napredan pogon u kojem možemo poboljšati učinkovitost, puniti više različitih proizvoda i što je najvažnije povisiti razinu kvalitete, budući da želimo našim kupcima ponuditi širok izbor različitih visokokvalitetnih proizvoda", otkriva Šefčovič.

Novi fokus
Inače, grupacija Kofola jedan je od najvećih europskih proizvođača bezalkoholnih pića, s devet proizvodnih pogona na pet europskih tržišta i više od 1940 zaposlenika, ne uključujući rusku tvrtku. 

"Razvijamo novi sektor Kofole s fokusom na zdravi stil života u što se uklapaju naše nove akvizicije UGO (voćni i salatni barovi), Premium Rosa (voćni i biljni proizvodi), Leros (tradicionalni češki proizvođač proizvoda od ljekovitih trava) te slovačka mineralna voda Kláštorná. Vrijedi istaknuti i najnovijeg člana naše brojne obitelji, tvrtku Espresso koja na češko tržište donosi vrhunsku kavu Café Reserva i čajeve Dilmah. 

Puno je to različitih ljudi, država pa čak i industrija, ali mi na tu raznolikost ne gledamo kao na problem, već kao na naše najveće bogatstvo. Zato ulažemo veliki trud u zadovoljstvo svakog našeg zaposlenika, jer znamo da je to najisplativije ulaganje", smatra Marian Šefčovič, predsjednik Uprave Radenske.

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve