Odvjetnici se školuju za sommeliere kako bi ušli u turistički sektor

Autor: Promo , 03. srpanj 2017. u 10:16
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Poznavanje vina sve više postaje dio opće kulture, ali i ono što hoteli s četiri ili pet zvjezdica traže.

Turistički sektor nije samo pokretač hrvatskog gospodarstva već je i iznimno fleksibilan, što znači da omogućava direktno uključivanje u njega kroz prekvalifikaciju. Primjeri za to su turistički vodiči, animatori, skiperi, barmeni, pa i kuhari ili slastičari. No, iznimno specifični su sommelieri jer školovanje je pedantno, a tržište zahtjevnije no mnoga druga.

 

Međunarodni ugled

Da bi te zahtjeve zainteresirani ispunili na adekvatan način brine se neprofitna udruga građana Hrvatski sommelier klub (HSK), prepoznat u raznim krugovima pa na školovanje u njega odlaze odvjetnici, menadžeri, stomatolozi…

– Na naše se tečajeve sve više upisuju kandidati iz neugostiteljskih profesija: odvjetnici, stomatolozi, razni menadžeri i sl., i to iz razloga što poznavanje vina sve više postaje dio opće kulture pa  ljudi kojima standard i životno opredjeljenje omogućava da češće posjećuju restorane sve više žele znati ne samo o vinu nego i o pivi, kavi, žestokim pićima i slično – rekli su za Večernji list iz HSK-a.

Za turistički dio priče svakako je zanimljivo čuti da čak odvjetnici i menadžeri pokazuju interes proširiti vidike, uključiti se u posao koji je potpuno različit od onog za koji su se školovali i u kojem imaju radnog iskustva.

– Držimo da će, u turističko-ugostiteljskim organizacijama zemlje, koja je, u svojim strateškim turističkim dokumentima, zacrtala da želi postati destinacija s četiri ili pet zvjezdica, biti sve veća potražnja za specijalistički obrazovanim i stručnim osobljem. HSK, sa svojim predavačima međunarodna ugleda, s programom usklađenim s međunarodnom sommelierskom udrugom (ASI) i sa svojim dvadesetogodišnjim iskustvom, omogućuje svim zainteresiranima da, nakon formalnog obrazovanja, steknu i dodatna, specijalistička, znanja iz eno-gastronomije, kulture vina, ostalih pića, stola, ali i dodatno usavršavanje u širokom spektru osobnih, komunikacijskih i prodajnih vještina. Podizanjem kvalitete ljudskih potencijala u turizmu i ugostiteljstvu imati će svoj najneposredniji utjecaj na jačanje konkurentnosti turističke ponude – napominju u Klubu.

Samo, treba znati da postati sommelier ne može baš bilo tko, potrebno je uložiti mnogo strpljenja, vremena i truda.

– Sommelier nije samo stručnjak koji će preporučiti najbolje vino ili napitak u skladu s pojedinim jelom te ga brižno i pažljivo poslužiti, već mora znati kako opustiti gosta i procijeniti ga kao osobu, kako bi sukladno tome mogao najbolje zadovoljiti njegove gastronomske potrebe. Ovo zanimanje ujedinjuje mnoge tehničke, ljudske i psihičke aspekte te zahtijeva tehničku pripremljenost i senzibilitet. Posao sommeliera usko je povezan s potragom za boljom kvalitetom života, konzumacijom dobre hrane, s kojom se, u profinjenom ambijentu i na primjeren način, usklađuju i poslužuju pića kako bi se potpuno ispunili zahtjevi gosta. S obzirom  na to da je sommelier sve rjeđe samouk, smatra ga se profesionalcem koji ima potrebnu teorijsku i praktičnu naobrazbu za suočavanje s određenim problemima u poslu i njihovo rješavanje – riječi su stručnjaka iz HSK-a.

Što se pak tiče samog školovanja, ono se odvija na tri razine sommelierskih tečajeva i godišnje broji oko 300 polaznika.

 

Traženi od strane najvećih

Iznimno raduje u cijeloj priči što se unatrag desetak godina prepoznao silan trud HSK-a pa uključeni u turistički sektor traže sommeliere kako bi gostima mogli ponuditi jednu tako ekskluzivnu i luksuznu uslugu.

– U početku svog djelovanja (nastao 1993., op.a.), HSK je bio fokusiran uglavnom na edukaciju svojih članova. Unatrag desetak godina osjetio se nešto veći interes za sommelierskim znanjima i to posebno od strane novootvorenih malih hotela, restorana i konoba. Unatrag pet godina, pak, sve više se javljaju velike turističke tvrtke u želji za dodatnom edukacijom svojih zaposlenika. Maistra, Plava laguna, Istraturist, Valamar, LRH, Jadranka, Udruga malih hotela Hrvatske, samo su neki od subjekata s kojima realiziramo projekt stručnog usavršavanja za sommelierske zvanja. U sektoru vina došlo se do spoznaje da što je prodajno osoblje educiranije to je efikasnija i prodaja vina. Osim toga, educirani i kompetentni sommelier najbolji je propagator hrvatskih vina jer on je stalno u neposrednom kontaktu s gostom, gost mu vjeruje kao stručnjaku, pa je – u takvom odnosu –  puno lakše ostvariti i promotivne, ali i prodajne ciljeve – zaključuju u Hrvatskom sommelier klubu.

Jasno je na temelju izrečenog da zanimanje sommelier može u spoju s nekim drugim kao odvjetnik ili menadžer biti dodatni plus, ne samo po pitanju turističke ponude već i ambicija pojedinca koji se u to upušta jer, kao što kažu u Klubu – poznavanje vina sve više postaje dio opće kulture.

New Report

Close