Vinjete bi za 10 dana vožnje stajale od 90 do 490 kuna

Autor: Poslovni.hr , 05. kolovoz 2015. u 13:17
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

2008. HAC je napravio analizu vinjeta, koja je pokazala da bi uvođenje tog sustava naplate bitno utjecalo na smanjenje prihoda od cestarine.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je preko Facebooka poručio da se u sklopu restrukturiranja HAC-ONC-a, koje se provodi u suradnji sa Svjetskom bankom, radi i analiza sustava naplata cestarine te da će biti izabran najbolji model, bile to vinjete ili pak elektronički čipovi.

No nijedna vlada dosad nije ozbiljno uzimala u razmatranje promjenu sustava naplate cestarine iako je prometna struka jednoglasno za uvođenje vinjeta, i to kao prijelaznog rješenja do uvođenja elektroničke naplate. Zagrebački Institut za promet i veze još je 2006. izradio studiju o vinjetama u kojoj je predložio uvođenje državnih i regionalnih desetodnevnih, mjesečnih i godišnjih ljetnih i zimskih vinjeta. Tako bi za prvu kategoriju državna desetodnevna zimska vinjeta koštala 90 kuna, a ljetna 112 kuna, dok bi regionalne zimske iznosile od 31 do 63 kune, a ljetne od 39 do 78 kuna, piše Večernji list.

Ukupni prihodi od vinjeta bili bi slični prihodima od postojećeg sustava naplate, oko 296 milijuna eura godišnje. No u studiji se navodi da bi indirektne koristi (rast BDP-a, uštede…) u prvoj godini primjene vinjeta iznosile čak 560 milijuna eura. No 2008. i HAC je napravio analizu vinjeta, koja je pokazala da bi uvođenje tog sustava naplate bitno utjecalo na smanjenje prihoda od cestarine u odnosu na postojeći sustav, i to za oko 800 milijuna kuna godišnje. Pri tome su kalkulacije rađene s cijenom 10-dnevne vinjete za osobna vozila od 490 kuna, polugodišnja bi stajala 700 kuna, a godišnja 1000 kuna.

U HAC-u su jučer kazali da ne odbacuju mogućnost uvođenja vinjeta, no ističu da je prethodno potrebno izraditi detaljnu studiju izvodivosti te ekonomske opravdanosti.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentari (10)
Pogledajte sve


super je to u teoriji.
pokazite to u ovim guzvama a i niste rekli kako bi ovi na benziskima znali koga treba zaustaviti…napominjem ne radi se o jednom autu nego hrpi njih!!
nemojte govoriti napamet kada nemate pojma kada je najveci dio zarade na autocestama u tijeku godine!

a što ste nedokazani, nikakvih zastoja po pitanju vinjeta, ali dobro, u Hrvatskoj se od svega pravi problem, možda je tu problem, tamo nitko i ne pomišlja da ne uzme vinjetu i da ga love po cestama, a promet je višestruko brojniji od našeg u najvećoj turističkoj sezoni, ajde se vi provozajte po nekoj normalnoj državi, odmah će sve biti jasnije, isto preporučam i ministru ženinog prezimena

super je to u teoriji.
pokazite to u ovim guzvama a i niste rekli kako bi ovi na benziskima znali koga treba zaustaviti…napominjem ne radi se o jednom autu nego hrpi njih!!
nemojte govoriti napamet kada nemate pojma kada je najveci dio zarade na autocestama u tijeku godine!


Neka netko tko je za vinjete opise nacin na koji bi se u ljetnim guzvama sklanjala vozila bez vinjeta i kako bi se vrsila naplata. Posebno molim da se opise mjesto gdje bi se to radilo jer bi tkavih auta bilo 100-ak u jednom satu!

prije 10-ak dana prošao Sloveniju -114 kn(elektronski) i Austriju- 7,86€ (vizualni pregled policije uz neznatno usporavanje) + zastoji kod naplate tunelarine, Njemačka OK-samo vozi

Hrvatska nije tranzitna zemlja kao SLO ili AUT i uvođenje vinjeta ne bi bilo najbolje rješenje. Puno bolje je uvesti tarifni sistem u kojem bi izvan turističke sezone vrjedile manje cijene kako bi se potaklo korištenje autocesta i za veća vozila. Postoje izračuni za to i već sam pisao o tome. Prihodi bi se namjanje udvostručili, broj zaposlenih se treba ograničiti i postepeno s uvođenjem videonadzora smanjivati. Kasnije se može raditi na aletrnativnom pravcu prema Turskoj i potaknuti spojne zemlje za izvedbu svojih autocesta. No to je već za one koji žele znati malo više. No s takvom izvedbom imali bi 10-20x veće prihode nego sada. Za sve to postoje ideje i studije od nekih koji nisu u vlasništvu naših autocesta ali bi rado bili. Zato i plaćaju ove kojima su puna usta skupoće i tereta autocesta. Znaju da je ovdje plodno tlo za nasjedanje na svakave priče nakon plana 21.

New Report

Close