Udvostručit ćemo prihod u regiji na 15 milijardi kuna

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 26. srpanj 2016. u 09:02
Dražen Kocijan, predsjednik Uprave Velpro-centra/ Boris Šćitar/Večernji list/PIXSELL

Nudimo široki asortiman više od 12.000 artikala i možemo zadovoljiti najrazličitije potrebe svih profila kupaca.

Nedavnim otvaranjem prvog HoReCa centra u Splitu, Velpro se jače okrenuo sektoru hotela, restorana i kafića, okupivši oko sebe i male i obiteljske hotelijere i hrvatsku proizvodnju s kojima zajedno diže udjele domaćih proizvoda u turizmu. Kakvi su im dalji planovi, zašto se Velpro, koji također posluje u sklopu koncerna Agrokor, izdvojio iz Konzuma, na kakve kupce računaju, kako napreduje projekt Plus Market…, razgovaramo s predsjednikom Uprave Velpro-centra Draženom Kocijanom.

HoReCa centar u Splitu nova je stranica u poslovanju Velproa. Što ste htjeli postići?
Velpro je sigurno najjača tvrtka u Hrvatskoj koja se bavi veleprodajom i distribucijom prema malim trgovcima i HoReCa kanalu koje ima veliki trenutni potencijal, ali i potencijal rasta u budućem razdoblju. Stoga nam je značajan iskorak prema HoReCa-i strateški cilj s kojim ćemo se kroz unapređenje distribucije i same usluge, proširenjem prodajnih kapaciteta, uvođenjem HACCP sustava i proširenjem asortimana u segmentu prodaje svježeg mesa, voća i povrća, ribe te ostalih artikala približiti tom tržištu i postati vodeći igrač. Ideja projekta HoReCa centara je pozicionirati se što bliže kupcima, osobito restoranima i kafićima, koji sada mogu realizirati nadopunu svojih zaliha u radno vrijeme koje njima odgovara. Također, sva pića se konstatno nalaze pod režimom temperaturnog hlađenja, spremna za gosta, što je svakako vrlo bitno u HoReCa sektoru.

Držite li u asortimanu baš sve potrebno jednom ugostitelju ili hotelijeru? Koje su najobrtajnije kategorije?
Nudimo zaista široki asortiman više od 12.000 artikala i možemo zadovoljiti najrazličitije potrebe svih profila kupaca. Dokaz tome je i naša suradnja sa restoranima koji pripremaju sushi i ostalu japansku i internaconalnu hranu pa zahtjevaju vrhunsku svježu ribu i meso, voće i povrće iznimne kvalitete i svježine te specifične začine. Glavni smo izvor nabave i restoranima koji pripremaju steakove, tako da uz najprodavanije hrvatske steakove nudimo i one od Kobe goveda, argentinske, te poznate američke steakove iz Omahe. Kad je posrijedi ugostiteljska ili hotelska oprema, opremamo neke od najboljih hotela i kafića u Hrvatskoj. Posebno nam je zadovoljstvo bilo sudjelovati u opremanju nedavno otvorenog beach bara na splitskoj plaži Žnjan ili pak novog hotela i beach bara u Makarskoj.

U kojem obimu surađujete s domaćim proizvođačima?
U našem asortimanu većinom je hrvatska proizvodnja, naročito u segmentu svježe hrane i ostale prehrane. U skladu s tim usredotočeni smo na ugovaranje i poticanje domaće proizvodnje. Upravo ta vizija dovela je, među ostalim, do potpisivanja sporazuma s AgroFructus grupom koji omogućuje da hrvatski poljoprivredni proizvodi, voće i povrće, budu sastavni dio ponude hotela i restorana u Hrvatskoj.

Koliko je mogućnosti za dalji rast u HoReCa-i?
Samo kvaliteta ponude može nam dati prednost pred drugim konkurentskim turističkim destinacijama. Kontinuirani razvoj turizma daje nam naslutiti velike mogućnosti za daljnji rast, bez obzira na ograničenost tržišta. Otvaranje novih hotela i sve dulja turistička sezona otvorili su nova vrata iza kojih vidimo vrlo velik potencijal.

Koliko imate kupaca?
Velpro danas posluje s više od više od 11.000 kupaca iz segmenta trgovaca, hotelijera, kafića i restorana, kao i javnog sektora.

Hoćete li se širiti? Koliko još HoReCa centara planirate?
Poslujemo na 25 lokacija diljem Hrvatske, a nedavno otvoreni Velpro HoReCa centar u Splitu prvi je u nizu planiranih. Želimo se približiti destinacijama s najvećom koncentracijom kafića i restorana.

Koliko prihodujete u tom sektoru?
Gotovo trećinu prihoda čine HoReCa kupci. Samo tržište procjenjuje se na 9 milijardi kuna, a mi tu sudjelujemo gotovo s milijardom, što nam daje dovoljno potencijala za ulaganja u budući rast.

Na tom tragu je i nedavno potpisani ugovor s Nacionalnom udrugom obiteljskih i malih hotela. Koliko su vam oni važni?
Potpisivanjem tog ugovora želimo unaprijediti uspješnu suradnju u segmentu malih obiteljskih hotela, gdje smo već u prvom polugodištu zabilježili porast prodaje od 20%. Procjenjujemo da će mali obiteljski hoteli svake godine rasti i da će ih biti sve više, što ćemo podržati kroz našu novu poslovnu politiku u sklopu koje smo snizili cijene 3-5%, ovisno o kategoriji asortimana, čime ćemo partnerima osigurati najpovoljnije i najkonkurentnije cijene na veleprodajnom tržištu.

Koliko su mali trgovci zastupljeni u poslovanju Velproa?
S malim trgovcima kontinuirano proširujemo partnerski odnos. Nedavno smo  potpisali nekoliko sporazuma s udrugama malih trgovaca iz svih regija Hrvatske, a u programu Plus Marketa trenutačno je više od 500 trgovaca s 1100 prodajnih mjesta. Partnerski odnos s malim trgovcima od iznimnog je značaja za naše poslovanje, a cilj projekta je jačanje položaja malih trgovaca, njihovo jačanje kroz zajednički brend, a kroz to i unapređenje hrvatske trgovine i proizvodnje. Malim trgovcima osigurani su logistička podrška, povoljniji nabavni uvjeti, promotivna i marketinška podrška. Sam projekt u posljednjih je 10 godina pokazao svoju opravdanost i svojevrsnu nužnost kroz razne parametre.

Kakvi su vam dalji planovi i poslovna strategija?
Cilj nam je dati maksimalnu podršku svojim kupcima. To kod trgovaca znači dati im alate, cijene i asortimane kojima se mogu boriti na tržištu protiv velikih trgovaca, te kroz našu konkurentnost zaustaviti pad njihova udjela na tržištu. Kod HoReCa kupaca vrlo je bitno dati im kvalitetnu uslugu, biti dostupan s najkonkurentnijim cijenama i najkvalitetnijim asortimanom. I dalje ćemo se širiti na tržištu inovativnim tehnološkim rješenjima. U pripremi je novo web sučelje za kupce i naručivanje robe, donosimo i novu marketinšku strategiju namjenjenu Plus marketima, a u idućim godinama HoReCa će biti naš glavni fokus u razvoju i rastu poslovanja u RH i na ostalim tržištima u regiji. Danas se pod brendom Velpro u Hrvatskoj, Srbiji i BiH sigurno ostvaruje najveći veleprodajni promet u regiji. Ove će to godine biti više od 7,5 milijardi kuna. Uskoro otvaramo i Velpro centre u Sloveniji, pa ćemo promet u regiji vrlo brzo udvostručiti, na 15 milijardi kuna.

Izdvajanje dobar potez

Što je glavni razlog izdvajanja Velproa iz Konzuma?
Kroz izdvajanje veleprodaje iz sastava Konzuma željeli smo pojačati fokus samog veleprodajnog poslovanja, koje je na neki način dosad bilo u sjeni maloprodajnog biznisa. Procijenili smo da smo spremni samostalno i profesionalno odgovarati na zahtjeve vrlo specifičnog veleprodajnog tržišta, a rješavanjem svakodnevnih izazova na koje nailazimo sklon sam povjerovati da je ta je procjena bila i više nego točna.

Komentirajte prvi

New Report

Close