Iza svakog ruža, seruma, kreme ili mirisa ne stoje samo njegovane žene i muškarci nego i golema ekonomska snaga koja stvara milijune radnih mjesta i generira milijarde eura dodane vrijednosti, snažno podupirući europsko gospodarstvo. Prema podacima udruženja Cosmetics Europe, više od tri milijuna ljudi, izravno ili neizravno sudjeluje u lancu vrijednosti ove industrije – od znanstvenika i inženjera, do dizajnera, proizvođača, maloprodajnih radnika i stručnjaka za održivost.
“Pokretačka smo snaga europskog beauty sektora, koja kroz uvođenje velikih međunarodnih brendova u europski portfelj, sklapanje partnerstva s regionalnim i lokalnim partnerima i klijentima, predstavljanjem novih inovacija i proizvoda, kontinuirano potiče gospodarski rast i znanstveni razvoj. Uz to, značajna ulaganja u istraživanje te beauty tech ne samo da stvaraju tisuće radnih mjesta i potiču dinamičan ekosustav partnera, već i pozicioniraju Europu kao globalnog lidera u naprednoj ljepoti”, objasnio je Maximiliano Frenza, generalni direktor L’Oréala za Adria-Balkan regiju, kako L’Oréal Grupa, kao vodeća globalna beauty kompanija, vidi svoju ulogu u tom širem europskom ekosustavu i doprinosu gospodarstvu.
Ljepota kao gospodarska sila
Iako se često doživljava kao “meki” sektor, industrija ljepote jedna je od najstabilnijih i najotpornijih gospodarskih grana Europe. Prema procjenama Cosmetics Europe, samo unutar EU27 ova industrija godišnje generira više od 100 milijardi eura prihoda, dok njezin širi ekonomski utjecaj – kroz maloprodaju, logistiku, istraživanje i razvoj, oglašavanje te usluge – premašuje 200 milijardi eura – ekvivalent BDP-a Hrvatske, Slovenije i Estonije zajedno.
Direktan doprinos sektora BDP-u EU, od 78 milijardi eura, veći je od tekstilne industrije ili čak zračnog prometa. Uz to, industrija izvozi kozmetičke proizvode u vrijednosti od 23,7 milijardi eura godišnje.
Osim ekonomskog doprinosa, industrija ljepote sve je važniji pokretač tehnološkog transfera. Ulažući u biotehnologiju, AI i održive izvore sirovina, stvaraju tehnološke iskorake koji kasnije pronalaze primjenu i izvan kozmetičkog tržišta. Primjerice, razvoj biotehnoloških sastojaka smanjuje ovisnost o prirodnim resursima, dok digitalna rješenja i “skin tech” platforme otvaraju nova tržišta i modeliraju buduće navike potrošača.
U trenutku kada se europska ekonomija transformira prema zelenom i digitalnom modelu, upravo ova industrija pokazuje kako se rast može temeljiti na vrijednostima održivosti, inkluzije i društvene odgovornosti. Time se sektor ljepote pokazuje kao ključni stup europske otpornosti – sposoban povezati industrijsku proizvodnju, znanost, kreativnost i zapošljavanje u jedinstveni gospodarski ekosustav.
Industrija koja stvara i inovira
U europskim laboratorijima danas radi više od 30 tisuća znanstvenika koji svakodnevno pomiču granice kozmetičkih formulacija, biotehnologije i održivih materijala. Velike kompanije u europskoj industriji ljepote reinvestiraju 2.35 milijardi eura u istraživanje i razvoj – s fokusom na sigurnost, učinkovitost i održivost proizvoda.
Ova ulaganja su jasan pokazatelj koliko je ta industrija postala tehnološki intenzivna grana gospodarstva. Nije stoga iznenađenje da je L’Oréal Grupa ove godine, prema prestižnom istraživanju Europe’s Most Innovative Companies od strane Fortune-a proglašena najinovativnijom europskom kompanijom, nadmašujući pritom sve sektore – uključujući i one tradicionalno povezane s vrhunskom inovativnošću.
“Istodobno smo beauty i tech kompanija, što potvrđuje i priznanje Fortunea koji nas je proglasio najinovativnijom europskom kompanijom u 2025. Naša velika ulaganja u znanost i održivost imaju ključnu ulogu: koristeći 17.300 terabajta podataka, primjenjujemo napredne AI platforme kako bismo značajno skratili testiranje sastojaka i razvoj proizvoda. L’Oréal je pritom već 40 godina pionir u razvoju rekonstruiranog ljudskog modela kože, EpiSkina, koji se koristi za procjenu sigurnosti i djelovanja kozmetičkih sastojaka, čime smo potvrdili svoju predanost metodama testiranja bez životinja znatno prije nego što su one postale zakonska obveza.
Kroz naš globalni program održivosti L’Oréal for the Future, već smo ostvarili značajne pomake, uključujući prelazak na 100 % obnovljivu energiju u svim našim poslovnim objektima u Europi, uključujući i naša tri ureda u Adria-Balkan regiji. Drastično smanjujemo i upotrebu plastike u ambalaži s ciljem da do 2030. većina naših proizvoda bude izrađena od materijala iz kružnog gospodarstva ili na bio bazi. Ova sinergija beauty techa, od formulacija temeljenih na umjetnoj inteligenciji do personaliziranih rješenja, sa zelenim znanostima i biotehnologijama, je način na koji odgovorno, inkluzivno i dinamično oblikujemo budućnost ljepote za održiv rast”, kaže Maximiliano Frenza.
Ljepota kao inkluzivna snaga
Osim što zapošljava više od tri milijuna ljudi, što je više od ukupne zaposlenosti u svim sektorima Danske, Bugarske ili Finske, industrija ljepote podržava i čitav lanac manjih i srednjih poduzeća, obrta, distributera i stručnjaka. Za svako izravno radno mjesto u ovoj industriji, stvara se dodatnih 0.62 radna mjesta u širem gospodarstvu EU27. Ovaj multiplikativni učinak na gospodarstvo, sličan je onome koji imaju automobilski ili farmaceutski sektor.
Nadalje, sa 61.2 % zaposlenih žena, industrija ljepote predstavlja iznimno važan sektor za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena na tržištu rada. Uz to preko 12 % radne snage je mlađe od 25 godina, u usporedbi s europskim prosjekom od samo 8 %.
Ljepota danas nije samo pitanje estetike, nego i identiteta, samopouzdanja i pripadnosti. Upravo zato industrija sve snažnije reagira na promjene u društvu i prilagođava se promjenama u ponašanju potrošača, osobito kada je riječ o novim generacijama, muškarcima i starijim potrošačima.
“Razumijevanje i proaktivno praćenje evolucije potrošačkog ponašanja ključno je za industriju čije se okruženje neprestano mijenja. Vidimo veliku priliku u Beauty Tech segmentu te omogućujemo personalizirana i autentična iskustva – od AI dijagnostike do virtualnih isprobavanja – koja snažno rezoniraju s generacijom Z i milenijalcima. Također, strateški širimo ponudu kako bismo odgovorili na rastuće beauty aspiracije muškaraca, dok istovremeno razvijamo integrativnu znanost dugovječnosti kako bismo zadovoljili rastuće potrebe starijih potrošača. Ovaj sveobuhvatan, potrošački orijentiran pristup osigurava da L’Oréal ostane čvrsto na čelu stalne evolucije industrije”, poručuje Maximiliano Frenza.
Budućnost ljepote: dugovječnost, održivost i ljudski kapital
Gledajući prema budućnosti, industrija ljepote sve više postaje partner u dugovječnosti (longevity science), transformirajući pristup zdravlju i vitalnosti u svim životnim fazama. Kroz naprednu beauty tehnologiju i primjenu umjetne inteligencije (AI), pojam ljepote se širi izvan vizualnog, obuhvaćajući holistički well-being, proaktivnu njegu kože i kose, te personalizirana rješenja za održavanje vitalnosti.
U toj transformaciji ključnu ulogu imaju vrhunski talenti i visokokvalificirani zaposlenici – od istraživača do marketinških stručnjaka. L’Oréal, koji posluje u više od 150 zemalja, naglašava važnost agilnosti i lokalne relevantnosti; globalni standardi, ali lokalno razumijevanje tržišta. Upravo ta kombinacija omogućuje tvrtki da ostane lider u industriji koja se neprestano mijenja.
* Sadržaj omogućio L’Oreal