Pelješki most gotov za četiri godine

Autor: Ivan Pandžić , 30. kolovoz 2007. u 06:30

Posao domaćem konzorciju na čelu s Konstruktorom za 260 mil. eura

Konstruktor će dobiti izgradnju Pelješkog mosta s ponuđenih 260 mil. eura jer je konkurencija navodno dvostruko skuplja. Domaći konzorcij kojem je na čelu Konstruktor inženjering iz Splita dao je, prema neslužbenim informacijama, najpovoljniju ponudu za izgradnju Pelješkog mosta. Time se obistinjuju najave da će upravo Konstruktor dobiti posao izgradnje najvećeg mosta u Hrvatskoj. Ponude su otvorene u ponedjeljak, a konkurencija domaćem konzorciju Konstruktor-Viadukt-Hidroelektra-Đuro Đaković bila su dva velika konzorcija. Jedan je. prema službenim podacima objavljenim u Ministarstvu mora, prometa, turizma i razvitka, sastavljen od tvrtki Dywidag iz Njemačke, Strabag iz Austrije, Cimola iz Italije i Eiffel iz Francuske, dok drugi predvodi austrijska podružnica Alpine Bau. Koje sve tvrke bile u potonjem konzorciju, nije službeno objavljeno, ali saznali smo da je među njima bila i jedna kineska tvrtka. Iako će sljedeća dva tjedna trajati razmatranje i usporedba ponuda u Hrvatskim cestama koje su investitor izgradnje, u Konstruktoru su uvjereni da su posao već dobili. Ponudili su cijenu nešto veću od 1,9 milijardi kuna ili oko 260 milijuna eura, što je iznos identičan procjeni koju je napravio Zavod za konstrukcije Građevnog fakulteta u Zagrebu koji je napravio projekt mosta i komu je na čelu Jure Radić. Prema informacijama iz Konstruktora, ostala dva konzorcija su ponudila dvostruko višu cijenu za izgradnju mosta. Unatoč velikoj razlici u cijeni u odnosu na konkurenciju, direktor Konstruktora Željko Žderić tvrdi da su dali optimalnu ponudu koja ne bi trebala biti nadopunjavana aneksima koji će poskupiti izgradnju mosta do Pelješca. “Naša ponuda u potpunosti odgovara svim uvijetima natječaja i definitivno je najjeftinija, pa smatramo da smo posao već dobili. Mi smo ponudili realnu cijenu koju su procijenili i građevni stručnjaci i normalno je da je ona jeftinija jer naš konzorcij ima svoje resurse – znanje, ljude i materijal.

Most ćemo uspjeti napraviti u roku od četiri godine služeći se domaćom pameću i znanjem. Ovo je naš najveći posao i točka na ‘i’ našeg poslovanja” rekao je Željko Žderić. Konstruktor inače već izvodi i pripremne radove na kopnu za gradnju mosta. Ako ne bude žalbi na odabir najpovoljnijeg izvođača radova, radovi na izgradnji mosta bi trebali početi u listopadu. Dužina mosta je 2,38 kilometara, širina 21,5 m, a širina središnjeg morskog prolaza 568 m. Širina plovnog puta je 200 m, dok je najveća visina mosta 55 metara, što u potpunosti odgovora dogovorenim propozicijama s Bosnom i Hercegovinom, tvrde u resornom ministarstvu. Podsjetimo, BIH se protivila izgradnji mosta visine 35 metara jer su tvrdili da im Hrvatska time zatvara pristup otvorenom moru. U Hrvatskoj su stručnjaci upozoravali kako je most nerentabilan i preskup projekt jer je cijena od 260 milijuna eura viša nego cijena autoceste Zagreb – Sisak(200 mil. eura) i Krapina – Macelj(235 mil. eura). Ako se osnovnoj cijeni pridodaju dva tunela – Debeli brijeg dug 2,5 kilometara i Kamenice dug 470 metara kao i dva vijadukta ukupne duljine 634 metra, tri prolaza za postojeće putove, podvožnjak, pristupne putove kao i rekonstrukciju i izgradnju novih 15,5 kilometara, trošak će se popeti najmanje za dodatnih 100 milijuna eura. Unatoč tome Vlada je odlučila nastaviti s projektom kako bi preko Pelješca povezala hrvatski teritorij. Pelješki most imat će dva pilona visine 175 metara i ovješenu strukturu, pa kad bude izgrađen bet će drugi po veličini takve vrste u Europi. Veći od njega će bit samo most u Normandiji. Ući će i među najvećih deset svjetskih mostova. Željko Žderić kao argument da u Hrvatskoj nema privilegije ističe da su upravo dobili posao izgradnje mosta u Alžiru dužine 600 metara, te će ovih dana otputovati u tu zemlju na potpisivanje ugovora. Konstruktor se natječe i za gradnju mosta preko Ade Ciganlije u Beogradu, ali za taj posao još nije izabran izvođač.




Komentari (8)
Pogledajte sve

ne znam znate li išta o problematici duljina puta, čini se da ne.

a ovo ostalo nema smisla komentirati, ne vidim da govorite nešto konkretno i suvislo…

Osi glupiraš se, jesi vrlo česrto ‘dolje’ ali to ne znači da si u Dubrovniku, bolja prometna rješenja, koja, tunel, most bi produžio put do Dubrovnika (? još jedan “biser”), a poseban biser: ”temeljito uništio najvrijednije svojstvo cijele zone vizuelnog obuhvata – vrhunski krajolik u kojemu je najljepše upravo neagresivnost prema prirodi’ ha ha

vrlo često sam dolje i dobro znam da je glavni razlog za most “ispumpavanje” državnog proračuna kubicima betona… a postoje mnogo bolja prometna rješenja, koja su vezana za elementarno poznavanje diplomacije.

most bi produžio put do dubrovnika, vrlo vjerojatno stvorio čepove kao na sv. roku i temeljito uništio najvrjednija svojstva cijele zone vizualnog obuhvata – vrhunski krajolik u kome je najljepša upravo neagresivnost prema prirodi.

upravo iz takvih razloga malo ima takvih mostova na svijetu. a time se naši pametnjakovići diče…

SDP nije najavio samo zaustavljanje projekta mosta ako dođe na vlast nego i zaustavljanje cijele Hrvatske.

New Report

Close