HDZ traži novu strategiju prostornog uređenja

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. lipanj 2013. u 19:29
Anka Mrak Taritaš, ministrica graditeljstva i prostornoga uređenja (Photo: Patrik Macek/PIXSELL)

Ministrica graditeljstva i prostornog uređenja Anka Mrak-Taritaš objasnila je kako se strategija mijenja u dijelu usklađenja infrastrukture.

HDZ-ovi saborski zastupnici usprotivili su se danas predloženoj odluci o izmjenama Strategije prostornog uređenja RH, koju su ocijenili necjelovitom, te su prozvali vladu zato što, unatoč najavama početkom godine, nije izradila cjelovitu novu strategiju.

U izvješću o stanju u prostoru prihvaćenom početkom ove godine nije utvrđena potreba za donošenjem izmjena i dopuna Strategije o prostornom uređenju, nego se elaborirala potreba donošenja nove strategije prostornog uređenja, rekao je u saborskoj raspravi HDZ-ov zastupnik Branko Bačić.

Ocijenio je da predložena odluka nije sveobuhvatna te ne ide za projektima i programima predviđenima u proteklih 16 godina, kada je strategija i donesena. Zamjerio je i što odluka nije obuhvatila sve projekte koji su uključeni u mnoge prostorne planove županija, gradova i općina.

Ministrica graditeljstva i prostornog uređenja Anka Mrak-Taritaš objasnila je kako se strategija mijenja u dijelu usklađenja infrastrukture.

Govoreći o usklađenjima u odnosu prema cestovnom prometu, podsjetila je kako u Hrvatskoj ima 1413 kilometara autoceste, 6741 kilometar državnih cesta, pri čemu se predložene izmjene odnose na kategorizaciju ceste te za autocestu. "Dakle, ostaju iste trase, samo je riječ o prekategorizaciji te varijantnom rješenju autoceste Zagreb-Dubrovnik, čvor Osojnik", objasnila je ministrica.

Kad je riječ o željezničkom prometu, imamo 2722 kilometra željezničke pruge, a u odnosu prema kartogramima i definiranju željezničkog prometa provedena su usklađenja usmjerena prema aktivnostima vezanim za poboljšanje željezničke mreže.

U odnosu prema pomorskom prometu kartogram je dopunjen s industrijskom lukom Plominom i šibenskom lukom otvorenom za međunarodni promet. Kad je riječ o cijevima (naftovod, produktovod i plinovod), načinjene su dopune kartograma u dijelu planiranih koridora, produktovoda terminala Žitnjaka te planiranih drugih plinovoda.

Ivica Mandić (HNS) ustvrdio je kako u transportu nafte i plina imamo velik potencijal koji bi trebao ostati u državnom vlasništvu. "Ti cijevni prometi uključju se u sustav europskih plinovoda, ali Hrvatska je zbog geografskog položaja sposobna to iskoristiti", rekao je.

HDSSB-ov Zoran Vinković zapitao se gdje je nestao željeznički koridor VC te zašto su Đakovo i Vinkovci izuzeti iz cjelokupnog naftovoda i plinovoda.

Mirela Holy (SDP) misli da su se izmjenama i dopunama strategije trebali predvidjeti i projekti opskrbe pojedinih lokacija komprimiranim prirodnim plinom. "U određenim područjima Dalmacije, posebno na otocima, upravo realizacija takvih projekata izuzetno je važna jer ne zahtijeva izgradnju vrlo skupe i komplicirane infrastrukture, a omogućava kvalitetnu opskrbu plinom", ustvrdila je.

Zastupnici su danas kratko raspravili još nekoliko zakona među kojima si i zakoni o lijekovima, o medicinskim proizvodima te o građevnim proizvodima. Sabor je nakon toga završio današnje zasjedanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close