Velika imena među dobavljačima za automobilsku industriju zaobilaze Njemačku, evo gdje niču nove tvornice

Autor: Poslovni.hr , 20. rujan 2022. u 13:51
Foto: Pixabay

Troškovi energije u Njemačkoj su osam do devet puta veći nego u drugim zemljama.

Nakon iskustva s poremećenim lancima opskrbe u doba pandemije, automobilska industrija je počela regionalizirati svoju proizvodnju. Ali, Njemačka nije uspela profitirati od tog trenda, piše Deutsche Welle. Konzultantska firma Berylls Strategy Advisors, koja analizira razvoj najvećih dobavljača za automobilsku industriju u svijetu, jednom godišnje predstavlja te brojke.

“Opskrbljivači su trenutno vrlo suzdržani što se tiče Njemačke kao mjesta za proizvodnju, s izuzetkom proizvođača baterija iz Azije, kao što je CATL ili proizvođača poluvodiča kao što je Infineon, koji kod nas pokreću proizvodnju. Razlog za to je što su procesi proizvodnje u ta dva sektora visoko automatizirani i time su skoro neovisni od visokih troškova radne snage”, kaže Alexandar Timmer, konzultant u Beryllsu.

Proizvodnja baterija

Samo za jedan baterijski kilovat-sat u proizvodnji treba 40 kilovat-sati energije. “Troškovi energije u Njemačkoj su osam do devet puta veći nego u drugim zemljama. To je razlog širenja proizvodnih kapaciteta za akumulatore u drugim zemljama EU”, kaže Timmer.

Od tog trenda posebno profitira Mađarska.”Trend pojačavaju proizvođači automobila, koji svoje pogone također otvaraju u Mađarskoj. Primjer je BMW s novim pogonom u Debrecinu.”

Prema godišnjoj analizi spomenute konzultantske firme, brojna su velika imena iz branše dobavljača za automobilsku industriju iz Kine, Južne Koreje i Kanade koji zaobilaze Njemačku. Osim Mađarske, radije investiraju u Slovačku ili Srbiju.

Manji profit njemačkih firmi

Njemačka poduzeća su neznatno smanjila promet, ali je značajan gubitak profita od 4,9 posto u posljednjih pet godina. Područja u kojima su njemački proizvođači tradicionalno jaki izgubili su na značaju. I promet i profit su tu sve manji, a trend će se nastaviti.

“To se odnosi prije svega na tradicionalne komponente iz motora za unutarnje sagorijevanje, kao što su klipovi, radilice i slični dijelovi iz prijenosnog mehanizma ili dijelovi za kočnice i osovine”, kaže Alexander Timmer.

Svi dobavljači koji su do sada opskrbljivali automobilsku industriju dijelovima za motore s unutarnjim sagorijevanjem, pokušavaju što duže biti profitabilni uz minimalne investicije, kako bi dobili i posljednje narudžbe od proizvođača automobila. “Takvo ponašanje je poznato kao ‘Last Man Standing’. Time se onda financira prelazak na električnu mobilnost”, kaže savjetnik u konzultantskoj firmi.

To nije samo stvar njemačkih opskrbljivača, već je globalni fenomen. “Njemačke firme su na temelju strukture troškova na domaćem tržištu u nepovoljnijem položaju u odnosu na konkurenciju iz Azije. Posljedica je povećanje konkurentskog pritiska na marže i promet ili su oni već u opadanju”, objašnjava Timmer.

Od promjena u branši prema rezultatima ove analize najviše profitiraju kineske firme, ali i poduzeća iz Južne Koreje. Prema tom papiru, kineske firme napreduju krupnim koracima ka vodećoj poziciji u sektoru opskrbe proizvođača automobila. Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što su Bosch, Continental ili ZF Friedrichshafen dobro su se pozicionirale i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu, jer su već konkurentni ili na putu da to postanu.

Softverski potencijal

U softverskim tehnologijama savjetnici konzultantske firme Berylls ne vide kineske proizvođače na istoj razini kao globalne lidere u branši. “Oni su više brzi sljedbenici nego što su inovativni, do sada više proizvode masu, a ne klasu”, navodi se u analizi.

Međutim, to nije razlog za njemačke firme srednje veličine da odahnu, jer se nalaze u teškoj situaciji, između azijskih softverskih kompanija koje će u godinama koje slijede povećati svoju kompetentnost u softverskim rješenjima, a na drugoj strani su zaista veliki igrači koji su u toj branši već danas jaki.

Postoji opasnost da njemačke firme ugrozi pritisak i jednih i drugih konkurenata – koji imaju itekako dobre financijske temelje.

Komentirajte prvi

New Report

Close