Microsoft je početkom godine najavio da će u svoj uredski paket Microsoft 365 za privatne i obiteljske korisnike uvrstiti AI asistenta Copilot, ističući prednosti koje donosi nova funkcionalnost. No, uz taj dodatak stigla je i povećana cijena pretplate, prema tvrdnjama korisnika, poskupljenje je iznosilo oko 30 posto pa je primjerice obiteljski paket na našem tržištu porastao sa 99 na 129 eura godišnje.
Ta je odluka izazvala nezadovoljstvo jer su korisnici imali dojam da moraju prihvatiti alat koji nisu tražili i za njega platiti više, piše Reuters.
Skrivena jeftinija pretplata
Naknadno se otkrilo da je klasični Microsoft 365 bez Copilota i dalje dostupan, ali ta opcija nije bila javno istaknuta. Pojavila se tek kada su korisnici pokušali otkazati pretplatu zbog poskupljenja – tada bi im se ponudila mogućnost zadržavanja starog, jeftinijeg plana.
Takav pristup izazvao je reakciju australskog regulatora za zaštitu potrošača (ACCC), koji je ovaj tjedan tužio Microsoft, tvrdeći da je kompanija obmanula oko 2,7 milijuna korisnika netransparentnim prikazivanjem pretplatničkih opcija i povećanjem cijena.
Prema navodima ACCC-a, Microsoft je korisnicima poslao obavijest o automatskoj obnovi pretplate po višoj cijeni, bez jasne informacije da mogu ostati na postojećem planu bez Copilota. U porukama i na webu nije bilo spomena “Classic” paketa, do kojeg se moglo doći jedino kroz postupak otkazivanja. Na australskom tržištu poskupljenje je bilo još izraženije – s 109 na 159 australskih dolara za osnovnu pretplatu.
Regulator: “Obmanjujuće i protivno zakonu”
Predsjednica ACCC-a Gina Cass-Gottlieb poručila je da je Microsoft namjerno prikrio postojanje jeftinijeg plana i poticao korisnike da prijeđu na skuplje pretplate s Copilotom. Time im je, istaknula je, uskraćena mogućnost donošenja informirane odluke, jer bi mnogi ostali pri staroj cijeni da su znali za alternativu.
Regulator smatra da su Microsoftove obavijesti bile zavaravajuće, jer su sugerirale kako je jedina opcija prelazak na skuplji plan ili potpuno otkazivanje. “Tvrtke moraju jasno i točno informirati potrošače o svojim proizvodima i cijenama. Ako to ne učine, krše australske zakone”, izjavila je Cass-Gottlieb.
ACCC od suda traži kazne, zabrane, javne isprike, odštetu potrošačima i pokrivanje troškova postupka.
Microsoft je u odgovoru poručio da su povjerenje korisnika i transparentnost među ključnim prioritetima tvrtke: “Detaljno razmatramo tužbu ACCC-a te ostajemo predani suradnji s regulatorom i poštivanju svih zakonskih i etičkih standarda”, stoji u službenoj izjavi kompanije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu