Sam Harrington, novi menadžer za održivost u Jysku Danska u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o novoj funkciji, prvim potezima koje planira poduzeti te otkriva koji su ključni ciljevi na polju održivosti.
Komentirao je i koje su mu zemlje i kompanije uzori po pitanju održivog poslovanja te otkrio koje su razlike projekata održivog razvoja u SAD-u i EU na kojima je radio kroz godine.
Inače kompanije uopće nemaju nekoga tko se bavi isključivo održivim poslovanjem. Kako to da Jysk ima takav odjel i osobu koja je za to odgovorna i koja je točno vaša uloga u kompaniji?
Kako tvrtke rastu i imaju sve veće utjecaje na svijet, postaje sve važnije usredotočiti se na održivost. Sve više tvrtki prepoznaje da je presudno ispuniti očekivanja kupaca o održivosti, biti u korak s konkurentima i biti ispred novog zakonodavstva koje zahtijeva ili potiče održivije proizvode.
Održivost je sada jedan od šest prioriteta Jyskove korporativne strategije. Moja uloga u Jysku je razviti dugoročnu Strategiju održivosti okoliša, uskladiti tvrtku oko tih inicijativa i potaknuti napredak prema smanjenju naših utjecaja na okoliš. Puno zaposlenika Jyska radi na održivosti, čak iako to nije u njihovom opisu posla, primjerice naš tim za kvalitetu i usklađenost koji usko surađuje s dobavljačima kako bi cijeli naš lanac opskrbe bio održiviji.
Koliko dugo obnašate tu funkciju, koji su prvi potezi koje planirate poduzeti?
Pridružio sam se Jysku u proljeće 2020. gdje surađujem s kolegama kako bih razumio što se već radi i provodi po pitanju održivosti, što kupci očekuju, procjenjujem što konkurenti rade te što će nadolazeće zakonodavstvo vjerojatno zahtijevati od trgovaca u smislu ekološke održivosti. Radio sam i na prvom korporativnom izvješću o održivosti radi razumijevanja glavnih pokretača naših utjecaja na klimatske promjene.
Dosad ste radili na nizu projekata održivog razvoja i u multinacionalnim timovima u SAD-u i EU. Koji su bili ključni i koji su rezultati tih projekata?
Karijeru sam započeo u startup tvrtki za biomaterijale Ecovative u saveznoj državi New York koja je razvila materijale izrađene od gljiva koji se koriste kao zamjena za ambalažne pjene, iverice, kožu. Prije Jyska sam radio u timu za ekološku odgovornost u Legou, gdje sam bio odgovoran za održivo pakiranje. Započeo sam inicijativu zamjene plastičnih vrećica od opeke obnovljivim i recikliranim papirom koje će se uvoditi u sljedećih nekoliko godina.
Možete li usporediti te projekte koje ste radili na različitim kontinentima, koliko je EU po tom pitanju različitija od SAD-a?
EU je ispred SAD-a u smislu društvene svijesti o ekološkim problemima, korporacijskog napretka prema održivosti i prelaska na obnovljivu energiju. Ipak, i u EU i u SAD-u neke su države prilično napredne u prelasku na održiviju ekonomiju, dok druge tek započinju. Na koje će se načine Jysk kretati prema održivom poslovanju i koja su glavna područja koja ćete obuhvatiti? Usredotočeni smo na proizvodnju proizvoda od odgovornijih sirovina, smanjenje klimatskih utjecaja vlastitog poslovanja i poticanje našeg opskrbnog lanca da čini isto.
Koji su ključni ciljevi i do kada ih planirate ostvariti?
Trenutačno radim na razvoju Jyskove strategije održivosti okoliša, već smo najavili neke od važnijih ciljeva vezano za sirovine kao što su drvo i pamuk. Do 2025. godine sve drvo koje se koristi za izradu Jyskovih proizvoda i ambalaže, kao i sav pamuk za tekstilne proizvode, certificirat će vodeće nevladine organizacije poput Forest Stewardship Council (FSC) i Better Cotton Initiative (BCI).
Jysk planira poduzeti sve veće korake i napore kako bi postao ekološki odgovorniji. Što ste do sada radili po tom pitanju i kakve rezultate imate?
Rad na korporativnoj odgovornosti u Jysku nije nov, u poslovanju se fokusiramo na poboljšanje energetske učinkovitosti i smanjenje otpada. Usred smo transformacije ambalaže u održiviji dizajn, a postupno smo ukinuli PVC ambalažu i radimo na tome da se riješimo posljednjih komada EPS ambalaže od pjene i zamjenjujemo je alternativama koje se mogu reciklirati.
Ako naručite proizvode iz Jyska putem web shopa, dobit ćete kutiju prilagođenu veličini svoje narudžbe, zahvaljujući tehnologiji Packsize koja se koristi u našim distribucijskim centrima, a već niz godina radimo sa svjetskim eko-oznakama kako bismo osigurali da materijali dolaze iz odgovornih izvora.
Koliko će to što Jysk pokušava postići utjecati na vaše partnere dobavljače? Moraju li oni pratiti tu vašu održivost i kako ćete im pomoći po tom pitanju?
Kao maloprodaja, utjecaji vlastitih trgovina na okoliš prilično su mali u usporedbi s utjecajima iz našeg lanca opskrbe. Stoga je angažiranje naših globalnih dobavljača i transportnih partnera zaista važno. Cilj nam je podržati naše dobavljače da ispune naše postojeće i nadolazeće zahtjeve održivosti bez stvaranja puno dodatnog opterećenja ili troškova.
Koje su vam zemlje i kompanije uzori po pitanju održivog poslovanja i zašto?
Živim i radim u Danskoj pa veliku inspiraciju crpim od danske vlade i društva. Danska ima neke od najambicioznijih nacionalnih obveza vezanih za klimatske promjene i velik utjecaj u svijetu u smislu inovacija prema održivijem društvu.
Puno inspiracije crpim iz startupova i mladih tvrtki koje su osnovane s održivošću usađenom kao temeljnom vrijednosti te kao temelj njihovog poslovnog modela. Mislim da upravo te tvrtke mogu stvarno potaknuti velika zrela poduzeća da se preispitaju i prilagode svoje poslovanje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu