Više od deset godina nakon što je maloprodajni lanac Target popularizirao suradnju vrhunskih dizajnera i maloprodaje za masovno tržište te sedam godina nakon što je maloprodajni lanac H&M predstavio kolekciju u suradnji s Karlom Lagerfeldom privlačnost spoja jeftinog i pomodnog ne jenjava.
Takve su suradnje u trgovinama poput Macy’sa, Kohl’sa, WalMarta te čak i Payless ShoeSourcea pouzdan maloprodajni poslovni model i punokrvni poslovni pothvat. Prema riječima sudionika u takvim pothvatima, danas dizajneri za to dobivaju dvostruko veće svote nego prije pet godina. Lagerfeld i Stella McCartney, koji su 2005. godine lansirali kolekcije za H&M, navodno su dobili po milijun dolara, a Madonna, čija je kolekcija M by Madonna za H&M rasprodana 2007. godine, navodno je dobila 4 milijuna dolara. (Billboard je 2007. godine pisao da je prodajom Madonnine kolekcije utrženo 20 milijuna dolara.) Marc Beckman, osnivač talent agencije Designers Management Agency koji je surađivao s robnim markama Proenza Schouler, Derek Lam, Christian Siriano i Sophie Theallet, kaže da se danas dizajnerima u gotovini plaća više od milijun dolara. Beckman je isposlovao dogovor Jaya Manuela s kanadskim Searsom, a dizajnericu ručnih torbi Monicu Botkier spojio sa Swatchom. Prodaja nove kolekcije Donatelle Versace za H&M ili iznimno popularne Missonijeve kolekcije za Target koje su lansirane ove jeseni neće utjecati na obujam prodaje maloprodajnih lanaca. Naime, njihov se uspjeh mjeri cjelokupnom prisutnošću u medijima, to jest koliko su često potrošači čitali ili čuli o njihovoj suradnji u medijima. Missonijeva je kolekcija za Target u rujnu spomenuta u više od 40 časopisa, a dosad broji više milijardi različitih oblika spomena u medijima. Ako se uzmu u obzir Targetovi programi Go International i Designer Collaborations, tijekom kojih su u posljednjih pet godina u njihovu lancu predstavljeni novi dizajneri, prema jednom je kriteriju najuspješniji bio Alexander McQueen 2009. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu