Prvo sigurna infrastruktura, potom digitalizacija i optimizacija

Autor: Lucija Špiljak , 15. rujan 2020. u 21:59
Foto: Pixabay

Predstavnici javnog i privatnog sektora raspravljali o digitalizaciji kao osloncu rasta ekonomije unatoč izazovima koji se nalaze ispred nas.

Na ovogodišnjoj konferenciji GDi Solutions Day 2020, koja je slijedom okolnosti održana online, predstavnici Pevexa, Državnog hidrometeorološkog zavoda (DHMZ), A1 Hrvatska i NP Plitvička jezera na poslovno-tehnološkom panelu raspravljali su o digitalizaciji kao osloncu rasta ekonomije unatoč izazovima.

60 posto

porasli su početkom ‘lockdowna’ razgovori u mobilnoj mreži A1

Vladimir Skender, direktor razvoja i planiranja mreže u A1 Hrvatska, ustvrdio je kako je potrebno najprije osigurati infrastrukturu dok pametnije stvari dolaze kroz digitalizaciju i optimizaciju proces, kako bi se osigurali adekvatni resursi. Tvrdi da je u 2020. A1 Hrvatska ušla sa stabilnim poslovnim rezultatima. U vrijeme kada je pandemija počela, a s njome rad od kuće i online škola, morali su osigurati odgodu plaćanja, dodatne gigabajte za surfanje, dodatne filmske kanale, micati naplatu nekih kanala. Nakon potresa su trebali provjeriti i bazne stanice koje su bile preduvjet za nastavak rada.

Rast kapaciteta

“Naši kapaciteti u mobilnom segmentu rastu. Početkom lockdowna razgovori u mobilnoj mreži u ožujku i travnju porasli su za 60 posto, a na dan potresa pozivi su porasli za 240 posto. Nadalje, broj poziva u fiksnoj na dan potresa imao je rast za 100 posto, prijenos mobilnih podataka 50 do 70 posto u ožujku i travnju, a fiksni internet 60 posto. Telekomunikacijska industrija trebala je to izdržati jer se preko noći s time susrela”, istaknuo je Skender.

Voditeljica Službe za modeliranje kvalitete zraka, istraživanje i primjenu pri DHMZ-u, Sonja Vidič, rekla je da Zavod već godinama koristi različite aplikacije i benefite digitalnog svijeta, ponajviše jer korisnicima moraju osigurati brze i kvalitetne digitalne produkte i servise.

“Digitalizacija znači da u svakom trenutku imate struju i pristup komunikacijskim kanalima i mrežama. To je najveći problem u slučaju elementarne nepogode ili nečeg drugog što može paralizirati te kanale. Mi smo morali riješiti redundantnost (brzi prijenos) podataka, postaviti sustave izvan okvira potencijalne opasnosti. Mi smo sve aktivnosti preorijentirali na računalne i mrežne kapacitete. Od krize nije prošao nijedan dan a da niste imali vremensku prognozu. Digitalizacija da, ali tu je i rješavanje redundantnosti, posebno kod mrežnih dobavljača”, istaknula je Vidič.

Sigurna dobava

Direktor Sektora informatika u Pevexu Tomislav Podhraški rekao je da su na početku pandemije pokrenuli sve raspoložive kanale, s naglaskom na web shop koji su tom prilikom doradili, a zahvaljujući kojem dobavni lanac nije pucao već su cijelo vrijeme dostavljali. “Izlazimo jači iz ovoga i optimistično gledamo na kraj godine i na sljedeću godinu, bit će novih investicija i širenje mreža. Nedavno smo otvorili novi prodajni centar, planiramo otvaranje dostavnih centara poput Ikee čime bismo pokrili dalje teritorij Hrvatske. Brza prilagodba je najvažnija”, najavio je Podhraški.

Marija Turkalj, voditeljica Službe marketinga i prodaje u Nacionalnom parku Plitvička jezera, našem najvećem NP-u, kaže da je za njih digitalizacija bila prijeko potrebna zbog potrebe posjetitelja da dobe informacije što brže i na jednom mjestu. Počelo je, kaže, s uvođenjem online ulaznica, a zatim i s webom kako bi posjetiteljima pokazali što se sve nalazi u ponudi. Kako u ovom trenutku ne računaju, kaže Turkalj, na strane turiste zbog epidemiološke situacije, odlučili su se okrenuti domaćim turistima i sniziti cijene te dodali još aktivnosti na webu.

Komentirajte prvi

New Report

Close