Apple i Cisco nagodili se o imenu iPhone

Autor: Poslovni.hr , 23. veljača 2007. u 06:30

Apple će moći koristiti ime iPhone, a Cisco će odustati od svih pravnih radnji

Cisco je bio u relativno dobroj poziciji da Appleu onemogući korištenje spornog imena – tvrdili su da je Apple ‘svjesno i maliciozno’ odlučio prisvojiti iPhone, iako su znali da je to ime zaštićeno. U Appleu su zapravo i priznali da su toga bili svjesni, no smatrali su da to nije prepreka, budući da se radi o vrsti proizvoda kakve Cisco nema u svojoj paleti, a i nekoliko drugih tvrtki koristi to isto ime. Cisco je tužbu podnio samo dan nakon što je Appleov čelnik Steve Jobs javnosti ponosno predstavio iPhone, mobilni telefon s naprednim multimedijalnim sposobnostima, svojevrsni križanac iPoda i mobitela. Ciscov iPhone od prošle je godine oznaka za liniju fiksnih telefona s kojima se može jeftino razgovarati koristeći internetske protokole (VoIP). No, u eri tehnoloških konvergencija, kad više nije toliko jasna ni razlika između fiksnih i mobilnih tehnologija, ne bi bilo nemoguće zamisliti da se Ciscov i Apleov iPhone uskoro direktno sučele nudeći posve iste funkcije. Uostalom, Cisco se već agresivno ubacuje na tržište uređaja za prijem satelitskih i kabelskih TV programa te za reprodukciju digitalnih sadržaja, a ovo posljednje upravo je Appleova domena. Cisco nije bilo kakva tvrtka, dapače, po tržišnoj kapitalizaciji (166 milijardi dolara) najveća je u Silikonskoj dolini i rezultat pravne bitke možda i ne bi bio upitan, no realni dobitak bio bi dvojben. Možda je ispravnije reći da su dvije tvrtke zapravo zaključile da ime iPhone jednostavno nije vrijedno dugotrajnog i skupog natezanja. Sudeći prema zajedničkom priopćenju, nagodba podrazumijeva dogovor o interoperabilnosti proizvoda dvije tvrtke, no bez naznaka kakvi bi se proizvodi iz tog savezništva mogli izroditi. Apple ove godine planira prodati 10 milijuna iPhonea, to baš i nije tako impresivno kad se zna da će se globalno ove godine prodati gotovo milijarda mobilnih telefona, no osvajanje jedan posto tržišta strategija je koju je Jobs najavio predstavljajući iPhone. Analitičari su skeptični oko toga da će Apple s iPhoneom doista ostvariti uspjeh kao s iPodom, jer kasno ulazi na tržište na kojem će aktualni vladari poput Nokije biti u stanju vrlo brzo izbaciti slična, ako ne i bolja rješenja. A pitanje je i hoće li se operater Verizon (Appleov partner na američkom tržištu) doista usuditi previše promovirati iPhone, kako ne bi naljutio velike proizvođače mobitela, koji su mu trenutno svakako važniji od Applea.
(ihr)

Komentirajte prvi

New Report

Close