Veliki pregled kvarova: Evo s kojim je modelima automobila bilo najviše problema, a s kojima najmanje

Autor: Poslovni.hr , 30. travanj 2021. u 10:06
FOTO: Pixabay

Porastao je broj kvarova na akumulatorima i to s 41.8 posto 2019. godine na čak 46.3 posto 2020. godine.

Svaki autoklub ima svoje statistike, ali zbog ogromnog volumena vozila i prometa, statistika Njemačkog autokluba (ADAC) radi se na najvećem uzorku, a i usporediva je s našim uvjetima jer su i modeli automobila na našim tržištima isti.

Prvo, obrađeno je čak 3.386 milijuna kvarova u 2020. godini, što je fascinantan podatak. Njemačka je završila u lockdownu u proljeće 2020. godine, vozilo se i manje pa je ADAC zabilježio pad od 10 posto u broju intervencija u odnosu na 2019. godinu.

Jedno upozorenje i za naše vozače. Porastao je broj kvarova na akumulatorima i to s 41.8 posto 2019. godine na čak 46.3 posto 2020. godine, piše Revija HAK. Stajanje na parkiralištima koje se mjerilo u tjednima negativno je utjecalo na akumulatore koji su se ispraznili. U ADAC-u bilježe posebno visok broj tih intervencija u travnju, nekoliko tjedana nakon lockdowna.

ADAC je napravio i statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godine. U obzir nisu uzimani problemi poput krivo natočenog goriva ili praznog spremnika za gorivo jer su za njih odgovorni vozači.

U ADAC-u ističu da su ocjene samo smjernice. Neslavno prvo mjesto po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase: 10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila. Treba spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali sa starijim modelima mnogo je problema. Najčešće greške – osim akumulatora – odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svjećice.
Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svjećice, neispravne brave za paljenje također su u više navrata odgovorne za kvarove. U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali natprosječno često u praktički svim godinama gradnje – glavni su uzroci recirkulacija ispušnih plinova ili ubrizgavanje AdBluea.
Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je zastrašujuće loše s velikom potrošnjom akumulatora. Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali su dosta probleme. Kangoo je imao problema s električnom energijom u vozilu. Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema ozbiljnije probleme. A3, A4, A5, Q3 i Q5 su iznimno pouzdani. Kod BMW-a serije 1, 2, 3, 4, X1, X3 te Mini su iznimno pouzdani.
Odmah iza, s malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK. U vozilima je često bila neispravna brava za paljenje ili alternator.

Pozitivna iznenađenja su mali automobili Fiat Punto i Dacia Sandero. S Puntom je  zapanjujuće da su i stari primjerci (godina proizvodnje 2011. – 2013.) imali malo kvarova. A Dacia Sandero dokazuje da jeftino ne znači i loše te je vrlo kvalitetna.
Noviji modeli Volkswagena Golf su dobri, ali starija godišta već imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od konkurenta u kompaktnoj klasi.

ADAC je pri puta pripremio o statistiku za električne automobila i ovdje je, naravno, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili. Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji, čak 54 posto. Ona osigurava otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sustava. Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u Porsche Taycanu 800-voltna), električni motor i sustav punjenja zasad čine samo 4.4 posto kvarova. No, ova tehnologija je tek u povojima i vidjet ćemo koliko će pouzdana biti kad današnji automobili napune deset godina.

Detaljne tablice pogledajte OVDJE.

Komentirajte prvi

New Report

Close