U 2006. godini farmaceutske kompanije potrošile su oko pet milijardi dolara na marketinške kampanje, odnosno oko 14 posto svog ukupnog proračuna. Unatoč potrošenim milijardama i kucanjem potencijalnim korisnicima na vrata, te kampanje pokazale su vrlo skroman učinak.
“Farmaceutske kompanije ne bi ni ulazile u takav način oglašavanja da se takav direktan pristup korisniku ne čini efikasnim. Ali, kako se pokazalo, odluka da se oglašava na taj način zasnovana je na nedostatnim podacima”, rekao je Stephen Soumerai, profesor na Harvard Medical School, ujedno i voditelj istraživanja. Studija koju su pokrenuli Department of Ambulatory Care and Prevention pri medicinskoj školi na Harvradu i Harvard Pilgrim Health Care prva je farmaceutska kontrolirana studija koja je provedena direktnim kontaktom s potencijalnim korisnikom. Sjedinjene Američke Države i Novi Zeland jedine su dvije zemlje na svijetu koje dozvoljavaju farmaceutskim kompanijama da se reklamiraju “oči u oči” s potrošačem. Kada je 1997. godine američka Administracija za hranu i lijekove smanjila marketinške restrikcije farmaceutskoj industriji, za deset godina potrošački oglasi skočili su 330 posto. Neki podaci pretpostavljaju da su takvi oglasi povećali količinu propisanih recepata, ali takve studije povezuju oglase sa prodajom potičući pitanje: “Jesu li lijekovi koji se prodaju više i oglašavani više?” Proučavati posljedice oglašavanja na prodaju kroz kontrolirane studije prilično je problematično. Jer, kako pronaći dvije slične grupe ljudi kada je jedna grupa izložena farmaceutskim oglasima, a druga ne? Oglašavanje od vrata do vrata legalan je marketinški način oglašavanja u Kanadi, što i ne iznenađuje previše jer su nacionalne granice između Kanade i Amerike tanke, a američka televizija, radio i magazini prepuni su farmaceutskih oglasa diljem Kanade. Pa ipak, u Kanadi se pretežito govori francuski jezik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu