Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Do kraja godine Totalni FM želi umrežiti 20 radio postaja

Autor: Poslovni.hr
28. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Katijan Knok, direktor mreže TOTALNI FM, govori o pokretanju nacionalne mreže radio postaja, projektu teškom 40 milijuna kuna. Dosad je umreženo 8 radio postaja koje sežu do 2,5 milijuna potencijalnih slušatelja

Umrežavanje radiostanica postalo je masovni ‘sport’ u hrvatskom radijskom biznisu, a jedna od većih mreža je i Totalni FM koji je s emitiranjem započeo sredinom studenog 2010. godine. Katijan Knok, direktor mreže Totalni FM (TFM), kaže da je pokretanju mreže prethodilo dubinsko istraživanje tržišta na reprezentativnim uzorcima u svakom od gradova članica TFM-a, koje im je pokazalo koja je glazba omiljena, kakve vijesti slušatelji žele i slično, a rezultati su im poslužili kao alat za početak gradnje temelja projekta koji je osmišljen još prije dvije i pol godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koliko je radio postaja trenutno umreženo?
Totalni FM trenutno čini osam radio postaja, koje su birane s ciljem da se pokriju najznačajniji tržišni punktovi u Hrvatskoj. Naš program sluša se u Dalmaciji, Rijeci i Primorju, Istri, Zagrebu, središnjoj i sjevernoj Hrvatskoj, pa sve do Slavonije. Područje čujnosti TFM-a seže i do 2,5 milijuna stanovnika, potencijalnih slušatelja. Očekujem da bismo uskoro u svome članstvu mogli imati i dvoznamenkasti broj radio postaja, a nadam se, do kraja godine i njih 20, čime bismo pokrivali više od 90 posto teritorija Hrvatske. Do ovih zaključaka dolazim na temelju interesa koji vlada za Totalnim FM-om.

Umrežavanje radiostanica postalo je masovni ‘sport’ u hrvatskom radijskom biznisu, a jedna od većih mreža je i Totalni FM koji je s emitiranjem započeo sredinom studenog 2010. godine. Katijan Knok, direktor mreže Totalni FM (TFM), kaže da je pokretanju mreže prethodilo dubinsko istraživanje tržišta na reprezentativnim uzorcima u svakom od gradova članica TFM-a, koje im je pokazalo koja je glazba omiljena, kakve vijesti slušatelji žele i slično, a rezultati su im poslužili kao alat za početak gradnje temelja projekta koji je osmišljen još prije dvije i pol godine.

Koliko je radio postaja trenutno umreženo?
Totalni FM trenutno čini osam radio postaja, koje su birane s ciljem da se pokriju najznačajniji tržišni punktovi u Hrvatskoj. Naš program sluša se u Dalmaciji, Rijeci i Primorju, Istri, Zagrebu, središnjoj i sjevernoj Hrvatskoj, pa sve do Slavonije. Područje čujnosti TFM-a seže i do 2,5 milijuna stanovnika, potencijalnih slušatelja. Očekujem da bismo uskoro u svome članstvu mogli imati i dvoznamenkasti broj radio postaja, a nadam se, do kraja godine i njih 20, čime bismo pokrivali više od 90 posto teritorija Hrvatske. Do ovih zaključaka dolazim na temelju interesa koji vlada za Totalnim FM-om.

Tko su vlasnici mreže i u kojem omjeru?
Ovo pitanje smatram vrlo važnim. Naime, mnoge mreže u povijesti radijskog biznisa u Hrvatskoj urušavale su se baš zbog neuređenih vlasničkih odnosa. Programska i prodajna politika, te velika ulaganja, koja su potrebna kako bi projekt zaživio samo su neki od razloga, koji su često znali biti nesavladiva prepreka suvlasnika. Na TFM-u, provjereno dokazana ekipa, uz pomoć njemačkih konzultanata, tvrtke BCI pokazala je da posjeduje sve navedene vještine za uspjeh. Baš zato smo se odlučili uložiti velik novac i stvoriti prvu programsku mrežu u Hrvatskoj. Radio postaje članice Totalnog FM-a dio su tvrtke vlasnika – Totalnog radija d.o.o., u kojoj 40 posto vlasničkog udjela drži dugogodišnji kolega Hrvoje Barišić, a 60 posto je u mojem vlasništvu.

Koji su dijelovi programa zajednički?
Upravo je program ono što razlikuje nacionalnu radijsku mrežu Totalni FM od drugih radijskih mreža u Hrvatskoj koje su većinom prodajnog karaktera. Čak 19 sati dnevno na našim frekvencijama imate priliku slušati zajednički program, koji je u potpunosti podređen slušatelju, jer upravo su slušatelji razlog našeg postojanja. Tu smo zbog njih i za njih, i to 24 sata dnevno. Objasnit ću vam to na primjeru. Opće je poznato da je glazba ono zbog čega ljudi slušaju radio, a kako bi ta glazba bila baš po njihovoj volji, provedeno je veliko glazbeno istraživanje, pa mogu ići toliko daleko i reći da se slušatelj na Totalnom FM-u pojavljuje u svojstvu glazbenog urednika.

Ne gube li umrežavanjem slušatelji?
Upravo suprotno, uvjeren sam da slušatelji Totalnog FM-a dobivaju. Uostalom, to dokazuju i njihove reakcije, reakcije djelatnika tih radio postaja, ali i brojke. Naime, nakon istraživanja slušanosti i provedene analize ustanovili smo da smo pokretanjem Totalnog FM-a izgubili dio dotadašnjih slušatelja, njih 3,4%, ali smo dobili puno više novih, čak 17,7%, i što je još bitnije upravo slušatelje naše ciljne skupine, od 25-49 godina. Taj rast je dobar pokazatelj i dokaz da smo svaku od naših članica digli na višu razinu. Ono što im je Totalni FM donio, zasigurno je odlična produkcija i sadržaj, popraćeni glazbom koju su birali upravo slušatelji. Naš je moto biti lokalni, ali istovremeno i nacionalni medij. To je naša velika vrlina da Totalni FM nudi svojim članicama mogućnost da priču iz lokalne plasiraju na nacionalnu razinu.

Može li se danas razvijati radijski posao bez umrežavanja?
Može, ali on ovisi o području koncesije koju radio postaja pokriva, odnosno tržišnom području na kojem djeluje. Istina je da se svjetska kriza i razdoblje recesije osjetilo i u radijskom biznisu u Hrvatskoj, što je uzrokovalo osnivanje sve većeg broja radijskih mreža. Iako se tržište polako oporavlja, smatram da će se trend umrežavanja nastaviti. Ponajprije tu mislim na ‘male’ radio postaje, koje bi u suprotnom mogle propasti.

Koliko ste uložili u ovaj posao i kad planirate vratiti novac?
Ovaj projekt težak je 40 milijuna kuna. Na drugi dio pitanja teško je dati konkretan odgovor. Nacionalna radijska mreža Totalni FM je na samom početku. Iza nas je tek četiri i pol mjeseca emitiranja programa, kojeg slušatelji tek počinju prepoznavati. Ne očekujemo čudo preko noći, ali u ovakav poslovni pothvat ne bi ni ulazili bez temeljitih analiza, strateškog planiranja i jasne i ambiciozne vizije, a ta je, da nakon 12 mjeseci emitiranja program TFM bude među tri najslušanija u Hrvatskoj. Tek tada, kada shvatimo da smo napravili dobar proizvod, počet ćemo razmišljati o povratu uloženog.

Autor: Poslovni.hr
28. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close