Ekonomski ciklus izmjenjuje dobre i loše periode i iza nekoliko dobrih godina, uvijek dolazi period recesije. To je zakon koji se neprekidno ponavlja i nema dvojbe da će tako biti i u budućnosti. Kako se pritom ponašaju vlasnici kompanija, poduzetnici, menadžeri, ali i svi zaposlenici, to je ono je što je u tim vremenima zanimljivo promatrati.
Jesu li pripremljeni i oboružani znanjem i vještinama koji će im pomoći da iz krize izađu još bolji i čvršći? Za dobrih vremena love se tržišni udjeli, teži se što većem rastu, često puta zanemarujući prevelike troškove ili slabiji konačni rezultat pojedinih prodajnih akcija ili pak investicija. Dobri prihodi mogu “progutati” i poneki loš potez. Takav način poslovanja se u doba recesije bitno mijenja. Prihodi padaju, resursi poskupljuju, likvidnost slabi, poslovni ciklus poduzeća se usporava, a sve u poduzeću hvata panika.Tada jednostavno nema mjesta greškama. Na prve znakove krize menadžeri žele odmah znati odgovore: koji dio poduzeća generira gubitke, tko je počeo slabiti, koji segment poslovanja postaje teret kojeg se treba riješiti. Ako u poduzeću postoji uređeni sustav kontrolinga, ta i slična pitanja dobit će odgovor u vrlo kratkom vremenu, dok će se drugi naći u problemu shvativši da nemaju kvalitetne mehanizme za brzo, efikasno i što je najvažnije – ispravno detektiranje slabih točaka. O pitanjima hrvatskog kontrolinga razgovarali smo s konzultanticama “Altius savjetovanja” Jasminom Očko i Andrejom Švigir. “Altius savjetovanje” konzultantska kuća je koja je prva u Hrvatskoj počela s implementacijom i razvojem kontroling funkcije u hrvatskim poduzećima, te edukacijom kontrolera i menadžera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu