Uskoro će organizacije imati sve više virtualnih timova, a već sada se većina njih bori s formiranjem timova zaposlenika koji se nalaze na istom mjestu u isto vrijeme.
Rezultati krize i recesije se već osjete kako na globalnoj razini, tako i na razini organizacije. Otpuštanja su svakodnevica, a pojedinci u organizaciji postaju nesigurniji što može utjecati na manjak produktivnosti. Ovo je pravi trenutak da tvrtke okrenu svoje zaposlenike jedne prema drugima i oforme kvalitetne timove, a ne grupe u kojima djeluju pojedinci. Iako naoko isti, velike su razlike između grupa i timova. Zbog toga menadžeri rijetko uspijevaju od svojih zaposlenika formiranih u grupe pridobiti sinergijske efekte koje jedan kvalitetan tim može producirati. Iako je mnogo istraživanja i knjiga publicirano na ovu temu, Katzenbach i Smith donose u svojoj knjizi Mudrost timova (eng. The Wisdom of Teams) jedan od opširnijih i smislenijih pregleda razlika tima i grupe. Svatko se treba zapitati kakve se grupacije zaposlenika nalaze u vašim organizacijama. U većini organizacija se mogu pronaći grupe ljudi zadužene za neki zadatak, projekt ili provođenje nekog programa čije su odlike da se jedna osoba nameće kao vođa, promatra se pojedinačan doprinos u toj grupi te pojedinačni rezultati. Pojedinci u raspravama pokušavaju nametnuti svoje mišljenje i ne slušaju druge, a na kraju formalno postavljen vođa odlučuje i delegira. Ukoliko je sve prije navedeno točno i primjenjivo na vaše organizacije, onda zasigurno unutar organizacije imate grupe, a ne timove. Te grupe mogu biti visoko učinkovite ukoliko je vođa dobar te ukoliko je većina članova motivirana za ispunjavanje ciljeva, ali nerijetke će biti situacije da članovi grupe zabušavaju (eng. social loafing) ili jednostavno ne posvećuju sve svoje vrijeme i energiju u postizanje cilja.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu