Hrvatska meka najvećega europskog startup inkubatora

Autor: Bernard Ivezić , 12. rujan 2013. u 13:16
Ana Kolarić osmislila je tražilicu za grudnjake Sizem i pobudila zanimanje B2b kupaca/D. Višnjić/PIXSELL

Seedcamp je dao novac za projekt medvjedića koji skuplja informacije o zdravlju djeteta, traže ga i proizvođači medicinske opreme.

Za najveći europski poslovni inkubator Seedcamp Hrvatska je trenutačno glavni rasadnik startupa na Starom kontinentu. Izuzetak je jedino Velika Britanija, i to zato što je taj inkubator smješten u Londonu. Seedcamp je objavio da je od gotovo osam tisuća prijava startupa iz cijele Europe nakon iscrpnih kvalifikacija njih 18 ušlo u uži izbor.

Očekivano, 15 izabranih je iz Velike Britanije, jedan iz Estonije, jedan iz Rumunjske te čak tri startupa iz Hrvatske.Riječ je o domaćim startupima: Teddy The Guardianu, Sizemu i ListenAppu, od kojih je Teddy The Guardian na kraju ušao među finalnih 11 startupa kojima je Seedcamp dao investiciju i vodi ih u London kako bi im pomogao u razvoju i povezao ih s međunarodnim investitorima.

 

1,4milijuna

dolara najveća je investicija u neki hrvatsku startup, Farmeron

Kreću pregovori
Prema istraživanju zaklade Kauffman Fellowship, koja okuplja privatne ulagače i VC fondove teške šest milijardi dolara, u Europi je samo osam velikih startup inkubatora. Nakon Seedcampa, posrijedi su španjolski Startupbootcamp, danski Startupbootcamp, londonski Springboard, grčki Openfund, irski NDCR Launchpad te dva irska inkubatora, Propeller Venture Accelerator Found i Startupbootcamp.Josipa Majić, suosnivačica Teddy The Guardiana, medvjedića sa senzorima za temperaturu, rad srca i zasićenost krvi kisikom, kaže da ona i njezina partnerica Ana Burić nisu dvojile treba li u mreži kontakata koje su imale s brojnim europskim i svjetskim investitorima naglasak staviti na Seedcamp. "Riječ je o dokazano najuspješnijem europskom fondu za projekte u ranoj fazi razvoja, s odličnim mentorima, suradnicima i korporativnim partnerima koji nam sada trebaju", kaže Josipa Majić.Dodaje kako su partnere ovog fonda upoznale u srpnju na konferenciji Rock Paper Startups u Rijeci, odmah su ih pozvali da dođu u London. Teddy The Guardian razvio se iz ideja koje su okruživale drugi uspješan startup koji je ovaj dvojac pokrenuo – iDerme.

Kad je priča o ovom hrvatskom startupu došla u američke medije, iscurile su informacije poput one da će cijena jednog medvjedića biti oko 400 kuna i da će prve isporuke krenuti već u listopadu. Također, neki medicinski centri navodno već testiraju mogućnosti medvjedića koji skuplja informacije o zdravlju djeteta te ih preko Bluetootha i wi-fija šalje medicinskom osoblju u obliku mobilne aplikacije na tablete i smartphone.Potencijal ovog startupa možda najbolje opisuje jedan američki portal, koji navodi da je direktor istraživanja i marketinga Humane, multinacionalke koja je lani imala promet od 39,1 milijardu dolara i zapošljava 40 tisuća radnika, još prije dvije godine naglasio da takve proizvode vide kao budućnost industrije. Josipa Majić odbila je komentar o proizvodu i razvoju Teddyja. Seedcamp ima stroga pravila objavljivanja informacija, posebno kad ima očitu namjeru razgovarati s najvećim proizvođačima medicinske opreme na svijetu.U druga dva hrvatska startupa, Sizem i ListenApp, Seedcamp neće uložiti svoj novac. No, Ana Kolarević, osnivačica tražilice za grudnjake Sizema, nije nezadovoljna. Štoviše, kaže da ih je zbog ulaska u uži izbor Seedcampa primijetilo nekoliko privatnih i institucionalnih ulagača, poput Dreamstake Acceleratora, koji ju je pozvao na njihov Demo Day na Googleovu Campusu u Londonu.

"Najbitnije je da smo pobudili zanimanje potencijalnih B2B kupaca naših cloud proizvoda, kao i da smo uoči lansiranja naše platforme, planirane za listopad u Londonu, Berlinu i Beču, već prikupili više od 5300 mjerenja broja grudnjaka potencijalnih korisnica", kaže Kolarević. Dodaje kako se osim Seedcampa za njih zainteresirao Pioneers Festival i Techcrunch Disrupt, a čeka rezultate za Bloomberg Tradebook Showcase.Ni Marjan Žitnik, suosnivač ListenAppa, aplikacije koja u jednoj minuti prepriča najvažnije vijesti dana, ne krije zadovoljstvo kratkotrajnog susreta sa Seedcampom. Navodi da im je za boravka u Londonu jedna tamošnja medijska kuća ponudila suradnju. "U nekoliko dana naučio sam ono što bih inače sam u praksi spoznavao polako, do godine dana, razgovarao sam s više od 100 mentora iz Skypea, Googlea, Facebooka, s privatnim ulagačima i VC fondovima. Kao netko tko ima startup star tri mjeseca, mogu reći da sam zadovoljan", kaže Žitnik, čiji ListenApp ima 30 tisuća korisnika, a očekuje ih 100 tisuća do kraja godine.

Farmeron i dalje rekorder 
Seedcamp je hrvatske startupe prvi put zamijetio 2010., otad ih redovito prati i ovdje organizira vlastita događanja. Dosad je investirao u dva domaća startupa: GIS Cloud i Farmeron. Osječki startup Farmeron, koji je razvio IT rješenje za upravljanje farmama krava, 2011. prepoznao je Seedcamp, nakon toga londonski The Accelerator Group te zatim inkubator 500startups iz Silicijske doline. Kruna je investicija dvaju američkih fondova, NextView Venturesa i SoftTecha, u Farmeron, s vrijednosti od 1,4 milijuna dolara, što je dosad najveće ulaganje u neki hrvatski startup.Dino Ravnić, suosnivač GIS Clouda kaže da postoji i drugi pristup. Prisjeća se da mu je odmah nakon što mu je Seedcamp dao investiciju 2010. jedna velika kompanija iz IT industrije na stol spustila ponudu za preuzimanje. "Kolega i ja smo je odbili jer nam novac nije bio jedini motiv i iz današnje prespektive vidim da smo dobro odlučili", kaže Ravnić. Objašnjava da mu kompanija danas posluje profitabilno i raste organski. Američki investitor, jedan od bivših menadžera Autodeska, pomogao im je u širenju na SAD, pa su nedavno u nabavi GIS-a za Orange County u Kaliforniji pobijedili ESRI. "Jedina zamjerka Seedcampu je da naglasak stavlja na umrežavanje, a mnogo manje na stvarnu pomoć i mentorstvo", kaže Ravnić.

Hrvatski pandan

Treća generacija startupa u ZIP-u

Zagrebački inkubator poduzetništva (ZIP), pandan londonskog Seedcampa, objavio je da je odabrao deset startupa za treću generaciju timova kojima će pomoći u razvoju. To su on-line platforma koja povezuje sudionike hrvatskoga zdravstvenog turizma CroMedicor, web aplikacija koja automatizira nutricionistički workflow GreenPie, community koji spaja ljude, znanstvenike i developere s ciljem stvaranja platforme za akceleraciju inovacija i širenja znanja u zdravstvu HelthEdu Project, web portal s provjerenim receptima koji su detaljno opisani Ljiljane Nieder, cloud platforma koja pomaže malim turističkim agencijama da jednostavno organiziraju svoje poslovanje Orioly, aplikacija za praćenje i smanjivanje mobilnog računa Potroško, on-line modna zajednica i platforma za kupoprodaju odjeće Styledict, on-line sustav za vođenje sportskih turnira Tournply i on-line planer vjenčanja Weddingella.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Na žalost ništa od toga za nas, s ovako velikim brojem nezaposlenih, ništa se ne mijenja jer se nezna upravljati resursima, nezna se pronaći pravi put ka otvaranju radnih mjesta od suhoparnog snimanja na TV -u mi nemamo ništa. I nitko nije u krizi u EU, ako se uspoređuje s Hrvatskom, nažalost mi smo u dubokoj krizi bez mogućnosti izlaska s ovako nesposobnom garniturom sveznajućih , Bože pomozi ovom napaćenom narodu.!!!

New Report

Close