AI je ključna za optimizaciju troškova oglašavanja, ali i uspjeh kampanja

Autor: PD VL native tim , 11. travanj 2024. u 22:00
Optimizacija za pretragu glasom postaje ključni aspekt SEO-a, Foto: PD

Anamarija Juraković, izvršna direktorica medijske agencije Advans Adria o digitalnim trendovima.

Kratke video forme, koje omogućuju brz i širok doseg, trenutačno su najpopularniji segment digitalnog oglašavanja, posebice kad je Tik Tok u pitanju, no – sukladno trendovima – ključni su i za Meta platforme, LinkedIn, Snapchat… Umjetna inteligencija (AI), virtualna stvarnost (VR), 5G mreža, Blockchain i ekološka održivost aktualni su trendovi za koje možemo očekivati daljnji razvoj, s time da će umjetna inteligencija i dalje biti ključna u digitalnom svijetu, pružajući napredne analize podataka, personalizirana iskustva potrošača, chatbotove, automatizaciju procesa i druge inovacije. To tvrdi Anamarija Juraković, izvršna direktorica medijske agencije Advans Adria, koja već niz godina prati aktualne digitalne trendove i implementira ih u medijske strategije i kampanje svojih klijenata.

Izazovi i perspektiva AI-a u oglašavanju

Iako postoje izazovi vezani za primjenu AI-a u oglašavanju – prije svega visoki troškovi, nedostatak ljudskog faktora, povremena netočnost i nepouzdanost podataka, što može rezultirati neuspjehom marketinške kampanje – ova stručnjakinja smatra da će, kako će se tehnologija razvijati i poboljšavati, AI pružati sve naprednije alate za poboljšanje učinkovitosti kampanja.

Zasićenje influencing marketingom

Povećanom količinom sponzoriranog sadržaja gubi se na autentičnosti, potrošači postaju manje osjetljivi, ili čak skeptični, na poruke influencera

“AI će nastaviti biti ključan u personalizaciji sadržaja i iskustava korisnika. Unatoč visokim početnim troškovima implementacije, AI će na duge staze biti od koristi u optimizaciji troškova oglašavanja. Nadalje, razvoj tehnologije u području analize podataka doprinijet će smanjenju netočnosti i nepouzdanosti podataka; ljudski će faktor i dalje imati važnost u interpretaciji rezultata, kreativnom procesu i donošenju odluka o daljnjim postupcima, a AI će se sve više integrirati u različite platforme. Razvoj AI alata koji su specifično prilagođeni svakoj platformi omogućit će postizanje boljih rezultata”, smatra Anamarija Juraković, napominjući kako će upotreba AI alata varirati ovisno o veličini tvrtke, industriji i resursima.

Iako možda nije na razini kao druge europske zemlje, i u Hrvatskoj primjena AI alata u digitalnom marketingu raste.

“Chatbotovi su jedan od najčešćih primjera primjene AI-a u digitalnom marketingu. Oni pružaju mogućnost automatskog odgovaranja 24/7 na upite korisnika na web stranicama ili društvenim mrežama. U Hrvatskoj su chatbotovi relativno prisutni, posebno u nekim većim tvrtkama i sektorima poput bankarstva i e-trgovine. Mišljenja sam da će se rast njihove upotrebe nastaviti kako tvrtke prepoznaju prednosti koje donosi automatizacija, personalizacija i analiza podataka”, smatra Anamarija Juraković navodeći još neke trendove koji će obilježiti ovu i iduću godinu.

Trendovi koji će vladati u 2024/2025.

“Virtualna stvarnost, koja je potekla iz gaming industrije, danas se koristi u obrazovanju, dizajnu, arhitekturi, turizmu… Način komunikacije i prezentacije poboljšan je i promijenjen kako bi se korisničko iskustvo u oglašavanju približilo realnom iskustvu. Nadalje, brža i stabilnija 5G internet veza omogućit će nove mogućnosti razvoja tehnologije i komunikacije. Blockchain tehnologija razvija se u područjima poput financija, logistike, zdravstva, digitalne sigurnosti, no njihova integracija u različite aspekte poslovanja i svakodnevnog života samo će rasti. Veliki je imperativ i na ekološkoj održivosti. Fokus je u razvoju održivih tehnologija, smanjenju emisija ugljika, recikliranju, obnovljivim izvorima energije”, smatra ova stručnjakinja, napominjući kako i promjene u zakonodavstvu o privatnosti, poput GDPR-a, zahtijevaju prilagodbu strategija komuniciranja putem digitalnih alata.

“To uključuje veću transparentnost, poboljšanu sigurnost podataka i usklađenost s pravilima o kolačićima, dok istovremeno potiče inovacije u personalizaciji. Personalizacija mora biti temeljena na legitimnim interesima i pristanku korisnika, dok marketinška komunikacija mora biti usmjerena prema pružanju jasnih informacija korisnicima o tome kako se njihovi podaci koriste te traženju njihovog pristanka. Regulacija u ovom području dala je subjektima na tržištu obavezu provođenja sigurnosnih mjera kako bi se osiguralo da su podaci korisnika sigurni i zaštićeni. GDPR jača prava korisnika, uključujući pravo na pristup, ispravak, brisanje i prenosivost podataka. Tvrtke se moraju prilagoditi u komunikaciji kako bi podržale ova prava i omogućile korisnicima da kontroliraju svoje podatke”, smatra Anamarija Juraković.

A moraju se prilagoditi i porastu upotrebe glasovnih asistenata poput Siri, Google Assistant i Alexa, jer optimizacija za pretragu glasom postaje ključni aspekt SEO-a. I hrvatsko tržište, smatra Juraković, slijedi taj globalni trend, jer domaće tvrtke i agencije sve više prepoznaju važnost optimizacije web stranica i mobilnih aplikacija za pretragu glasom. Brza učitavanja stranica, jasna struktura sadržaja i optimizirani podaci o lokaciji također mogu poboljšati vidljivost, što je, uostalom, poanta svake medijske strategije. Uz pomoć tehnologije koja evoluira brzo i nepredvidivo, baš kao i ponašanje korisnika, vidljivost u digitalnom svijetu ovisi prije svega o spremnosti na prilagodbu stalnim i brzim promjenama.

Kakva je budućnost influencing markretinga?

Influencer marketing je platforma koja je doživjela snažan rast unazad zadnjih nekoliko godina. Svaki segment digitalnog oglašavanja prolazi kontinuirane promjene i izazove, pa tako je i slučaj kod influencera. Zasićenje tržišta može biti jedan od tih izazova u aktualnom i budućem periodu. Naime, povećanom količinom sponzoriranog sadržaja gubi se na autentičnosti, potrošači postaju manje osjetljivi na poruke influencera ili čak skeptični prema plaćenom sadržaju.

Izazov za influencere je da zadrže autentičnost svog sadržaja te da ne idu u smjeru krajnje komercijalizacije profila, čime narušavaju povjerenje pratitelja. Unazad dvije godine dogodio se prijelaz fokusa s velikih influencera s milijunima pratitelja na mikro i nano influencere koji imaju manji doseg, ali realniju i angažiraniju publiku. Već je i taj trend jedan od pokazatelja zasićenja tržišta i potrebe za promjenom.

Sadržaj omogućio Advans Adria

Komentirajte prvi

New Report

Close