Za održivi turizam gosti spremni platiti 20 posto više

Autor: Marija Crnjak , 26. ožujak 2023. u 22:00
Turisti cijene kad im u smještaju preporuče lokalne ugostitelje/D. Stanin/PIXSELL

Primjeri Međimurske županije i Submarinea istaknuti i na sajmu Place2Go.

Čak 20 godina predanog rada na razini cijele destinacije trebalo je da turizam u Međimurju dosegne razinu održivosti o kojoj mnogi tek počinju razmišljati.

Potvrda da su na pravom putu stigla je početkom ožujka na turističkom sajmu ITB Berlin, gdje je Međimurska županija proglašena Green Destinations regijom, te joj je dodijeljena srebrna oznaka Green Destination.

Time su postali prva regija u Hrvatskoj i četvrta na svijetu koja je pristupila tom certificiranju. Submarine je pak primjer ugostiteljskog lanca koji je unatoč brzom rastu uspio realizirati kratke dobavne lance, pridonijevši rastu lokalnih dobavljača.

Green Destination svjetski je prepoznata neprofitna organizacija koja surađuje s 200 destinacija u više od 80 zemalja svijeta, a razvija održiv i odgovoran turizam sukladan načelima Ujedinjenih naroda i ciljevima Globalnog vijeća za održivi turizam.

25

OPG-ova ima potpisane ugovore s Termama Svete Martin koje su tako opskrbljene proizvodima u krugu 15 km

O tome kako je održivost postala životni stil Međimuraca na turističkom sajmu Place2Go u petak su ispričali Rudi Grula, direktor turističke zajednice županije te Nuša Korotaj, direktorica Termi Sveti Martin, koje ostvaruju 80 posto turističkog prometa u Međimurju.

TUI gleda certifikate
“Da je održivost postala imperativ pokazuje i nova politika TUI grupe koja više neće sklapati ugovore s hotelima koji nemaju neki certifikat održivosti. U našoj županiji turizam čini tek 2% gospodarstva i na turizam gledamo kao na djelatnost koja će unaprijediti život lokalnog stanovništva.

Zato možemo birati goste koji su spremni platiti 20% više za sve usluge koje se provode na održiv način”, pojasnio je Grula. U anketi koja je prethodila procesu certificiranja za Green Destination, čak 80% ispitanih, od 60% ukupnog broja dionika u turizmu županije koji su se odazvali anketi, izjasnilo se za uvođenje održivih rješenja.

Sljedeći korak bit će uvođenje brenda Good Travel, a u tijeku je nova analiza razine zadovoljstva lokalaca koju im radi Institut za turizam. Mnoge projekte TZ realizira s Termama, koje su najveći turistički subjekt u županiji, te također posluju na održiv način.

Tako primjerice, kako je otkrila Nuša Korotaj, imaju potpisane ugovore s 25 OPG-ova koji Sveti Martin opskrbljuju lokalnim proizvodima, uzgojenim u radijusu od 15 kilometara.

Čak 80% zaposlenih u Termama su lokalci, a kako mnogi od njih obrađuju zemlju, projektom ‘Radi, dodatno zaradi’ tvrtka im je ponudila da otvore vlastite OPG-ove te budu prioritetni dobavljači. “Tako se naš konobar može pohvaliti gostima da jedu tikvice koje je on uzgojio.

Lokalni proizvodi su skuplji od onih koje možemo nabaviti u trgovačkim lancima, ali ovako imamo namirnice za koje znamo gdje su rasle i tko ih je uzgojio, uz izuzetno kratke opskrbne lance. Usto podupiremo i okolne ugostitelje, tako da naše goste šaljemo u njihove restorane, imamo i pakete u kojima večeru u našem hotelu gosti mogu zamijeniti za lokalni restoran.

Kako bismo još više cijenili te namirnice, uveli smo program smanjenja otpada iz hrane, nakon što smo utvrdili da dnevno u kompost bacamo 200 kilograma hrane. Kako bismo smanjili porcije, smanjili smo tanjure na doručku i već prvog dana smanjili otpad iz hrane za 40%”, ispričala je Korotaj.

Rinfuza umjesto celofana
Put prema održivosti često čini puno malih koraka, pa je sljedeći uvjeriti ugostitelje da uz kavu prestanu posluživati kekse umotane u celofan, već da radije poslužuju kekse iz rinfuze.

Paralelno promocijom educiraju i goste, koji ne samo da cijene ta rješenja već ih i sami traže. Zapravo, istraživanja portala Expedia pokazala su da će u ovoj godini čak 65% putnika tražiti neki oblik održive usluge u turizmu, dok će kompanije značajno više uložiti u marketing kroz koji pokazuju što poduzimaju da pridonesu održivom razvoju.

“U tu priču treba ulagati i kad mislimo da smo dosadni”, ustvrdio je Luka Jureško, izvršni direktor Submarinea. Oni su više lokalnih dobavljača namirnica okupili tako da su angažirali vanjskog partnera koji im radi logistiku, dostavu te kontrolu kvalitete.

Komentirajte prvi

New Report

Close