Vipnet ušao u fiksnu telefoniju s Vodafone Homeboxom

Autor: Bernard Ivezić , 15. rujan 2006. u 06:30

Fiksni TK priključak može se isti dan kupiti i početi koristiti. Zato od ove usluge očekujemo mnogo, ali smo svjesni da ćemo morati biti strpljivi, kaže Marie-Helene Magenschab, predsjednica Uprave Vipneta

U trgovinama širom Hrvatske danas se pojavio prvi slatki plod liberalizacije fiksnih telekomunikacija (TK). Drugi po veličini mobilni operater započeo je s prodajom Vodafone Homeboxa. Crni uređaj, koji neodoljivo podsjeća na bombonijeru, sadrži priključke za fiksni telefon i širokopojasni Internet. Vipova bombonijera direktno se bežičnim putem spaja na Vipnetovu mrežu i tako u potpunosti zaobilazi infrastrukturu T-HT-a, a može se koristiti bilo gdje u Hrvatskoj. Ova inovacija prva je prava zamjena za T-Comov fiksni telefon i ADSL. Vipnet je ponudom Homeboxa dovršio širenje na tržište fiksnih TK, te punom snagom napao tržišnu poziciju T-Coma i Optime telekoma. “Građani su vrlo vezani na svoju fiksnu liniju jer je imaju desetljećima. Vipnet je upravo stoga ponudio Vodafon Homebox kako bi dali priliku svima da isprobaju kako to izgleda imati fiksnu liniju a da se pri tome ne mora imati šteker u zidu. Vjerujem da je velika novost da možete kupiti fiksni TK priključak u trgovini i isti ga dan početi koristiti. Zato od ove usluge očekujemo mnogo, ali smo svjesni da ćemo morati biti strpljivi”, izjavila je Marie-Helene Magenschab, predsjednica Uprave Vipneta. Drugi po veličini telekom u Hrvatskoj sa svojom novom ponudom cilja na gotovo milijun građana koji se na Internet spajaju preko 56k modema i ISDN-a, te na sve one koji mnogo telefoniraju putem fiksnog telefona a željeli bi malo koristiti Internet.

U startu je jeftinije imati Vipov Homebox nego T-Comov telefon i MAXadsl. Naime, pretplata na Vipovu bombonijeru stoji 150 kuna mjesečno. U to je uračunano 1 GB prometa, te 150 minuta telefonskih razgovora. Nasuprot tome, T-Comova telefonska pretplata i početni paket MAXadsla stoje 172 kune mjesečno. T-Com također nudi 1 GB besplatnog prometa, ali samo 10 kuna razgovora. Osim toga, razgovori putem mreže T-Coma skuplji su od razgovora putem Vipova Homeboxa. S Vipove bombonijere prema svim fiksnim mrežama razgovara se od 0 do 24 sata za 10 lipa po minuti, a najjeftiniji poziv putem mreže T-Coma stoji 0,14 lipa, i to noću. Međutim, Vipova bombonijera nije za napredne korisnike Interneta. Svima koji mjesečno naprave više od 1 GB prometa više se isplati uzeti MAXadsl jer Vip dodatni internetski promet naplaćuje veoma mnogo. Osim toga, Homebox za bežično spajanje na Vipnetovu mrežu koristi UMTS tehnologiju pa mu je brzina internetske veze ograničena na 384/64 kbit/s. T-Com pak nudi nekoliko paketa širkopojasnog Interneta među kojima je najslabiji s brzinom od 1024/192 kbit/s.
“U Hrvatskoj još većina korisnika Internetu pristupa putem 56k modema i ISDN-a. Naša ponuda namijenjena je njima, ali s većim brzinama. Istraživanja koja smo proveli pokazala su da većina građana Internet koristi na poslu, a kad se vrate kući internet koriste tek toliko da pogledaju TV program, razmjene e-mail poruke, te potraže recepte ili vijesti o sportu. Upravo smo o tome vodili računa kod sastavljanju ove ponude”, kaže Magenschab. Prva dama hrvatskog TK tržišta navela je da će Vipnet ponudu fiksnih TK usluga nastaviti razvijati u domeni bežičnih tehnologija, te tako nuditi istinsku alternativu T-HT-u. To znači da će Vipnet nastaviti razvijati svoju GSM i UMTS mrežu, te novu, Wimax mrežu. Neslužbeno doznajemo da je Vipnet planirao ponuditi Wimax usluge u Zagrebu već početkom listopada, ali su nakon konzultacija s Hrvatskom agencijom za telekomunikacije (HAT) pomaknuli taj rok za dva mjeseca.
“Testiramo Wimax u Zagrebu, a zainteresirani smo i za Wimax koncesiju u Zagrebačkoj županiji. HAT je produžio službeni rok početka rada za sve vlasnike koncesija u Zagrebu jer su ulaganja u Wimax mrežu jako velika, a svima nam je cilj da radimo po zajedničkom standardu. Upravo se očekuje novi standard za Wimax i vjerujemo da će ta tehnologija komercijalno i u Europi i u Hrvatskoj zaživjeti tijekom iduće godine”, zaključila je Magenschab.

Potrošač izazvao suprotan efekt

U Vipnetu su vrlo optimistični zbog podrške koju im je dala hrvatska javnost nakon kritika Društva Potrošač na njihovu reklamu “Evolucija komunikacije”. Neslužbeno doznajemo da su u svega nekoliko dana primili više od 40.000 poziva u vezi s novom uslugom jeftinih poziva. Predsjednica Uprave Vipneta izjavila je za Poslovni dnevnik da je vrlo veseli svesrdna podrška hrvatske javnosti u tom slučaju.

Iskon i T-Com – jedna tvrtka

Gašper Gaćina proglasio je IskonInternet operatorom sa znatnom tržišnom snagom. Predsjednik HAT-a time je ispunio drugo od tri obećanja koja je dao u slučaju Iskon. Već se vodi proces preispitivanja Iskonove Wimax koncesije u Zagrebačkoj županiji, a čeka se na prijedlog Zakona o telekomunikacijama kojim bi se bivšeg monopolista spriječilo da preuzme ikoji novi telekom. AZTN je već zabranila T-HT Grupi zloupotrebu dominantnog položaja u segmentu velikih korisnika.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Meni izgleda, na temelju spoznatog, da je reklama umjetnicko djelo (konceptualnost moze izgledati neozbiljno onome tko nije naviknut na takav pristup kada se radi o ozbiljnim kompanijama) jer ona osim same reklame sadrzi i dublju poruku, a i duhovita je… Smatram da ce se dugorocno gledajuci ovaj projekt jako isplatiti jer rusi iskljucivost u komunikaciji i poslovanju…

i ja kazem… zlocesta ta konkulencija… beee [smiley2][smiley2][smiley2]

Sto je vasim novinarima koji prate telekom u zadnje vrijeme? Prvo ono s majmunima u reklami i jos vecim majmunima u potrosacua, a sada ovo. Stvarno jako, jako lose.
Kakva konkurencija fiksnoj telefoniji i ADSLu? Jeste li vidjeli cijene ovoga za internet iznad 1Gb? Da li ste vidjeli koliko to losije radi od ADSL?
Drugo sto VIP to zeli tako reklamirati, ali ozbiljan medij ne bi trebao progutati to samo tako reklamu. Napravite ljudi malo istrazivanje, razmislite prije nego sto pisete.
Ovo stvarno moze biti samo za neke udaljene otoke zanimljivo.

New Report

Close