Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Projekt vrijedan 200 mil. eura predviđa treći trak, zaustavni trak i tri nova čvora

Autor: Siniša Malus
22. srpanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Hrvatske autoceste, koje vodi Boris Huzjan, ovih su dana otvorile proceduru prethodnog savjetovanja, nakon kojeg slijedi raspisivanje javnog natječaja za izvođenje radova/R. Anić/PIXSELL

HAC najavljuje gradnju trećeg traka autoceste između Zagreba i Karlovca.

Zbog kroničnih gužvi na najopterećenijoj dionici hrvatske autoceste, onoj između Zagreba i Karlovca, Hrvatske autoceste do kraja godine objavit će natječaj za izgradnju trećeg voznog traka.

To je svakako dobra vijest jer se taj projekt najavljuje već godinama, a sve do prije neki dan nije učinjen niti jedan korak u tom smjeru.

Prethodno savjetovanje

Hrvatske autoceste ovih su dana otvorile proceduru prethodnog savjetovanja, nakon kojeg slijedi raspisivanje javnog natječaja za izvođenje radova. Godinama se govori i o gradnji trećeg prometnog traka autoceste između Zagreba i Karlovca, ali neslužbeno doznajemo da bi sada napokon mogao biti raspisan i javni natječaj, i to u prvom kvartalu sljedeće godine, kao uvod u početak radova i za taj projekt.

3,75

metara bit će širina dodanih prometnih trakova

Navodno se planira da i taj projekt bude prikazan kao dio ulaganja u poboljšanje vojne mobilnosti, odnosno da i ti troškovi uđu u prikaz dosezanja cilja koji je Hrvatska preuzela unutar NATO-a. To bi vjerojatno i značajno olakšalo model financiranja ovog projekta. Planirano je proširenje kapaciteta postojeće dionice Zagreb – Karlovac dogradnjom kolnika trećim voznim trakom u oba smjera.

U poprečnom presjeku planira se svakom kolniku dodati po jedan prometni trak širine 3,75 metara. Os postojeće trase zadržava se cijelom duljinom osim na lokacijama većih mostova i vijadukta (most Kupčina, most Kupa – Kupa, vijadukt Orlovac), gdje je planirano izmještanje kolnika zbog izgradnje novog mosta uz postojeći objekt na tim lokacijama. Duljine tih devijacija su oko 1300 metara.

Budući da će trenutačne naplatne postaje biti uklonjene prije realizacije zahvata, u oba smjera planiraju se još tri prometna traka za prolazak bez registracije. Od čvora Lučko planira se proširenje postojećeg kolnika na četiri vozna traka u smjeru Zagreb – Karlovac, a na udaljenosti oko 340 metara od točke registracije kolnik se proširuje za još jedan trak. U smjeru Karlovac – Zagreb kolnik se s tri traka proširuje i uklapa na postojećih pet traka. Uz proširenje autoceste izgradit će se još tri nova čvorišta – Stupnik, Ašpergeri i Selce. Rekonstuirat će se čvorište Jastrebarsko i izgraditi novi interni nadvožnjak Lučko.

“Vozači znaju da se iz smjera istoka, odnosno zapada na autocestu Zagreb – Karlovac spaja autocesta A3 iz smjera Slavonije u oba smjera, autocesta A4 i odnedavno autocesta A11. Osam prometnih traka ide u dvije prometne trake i, nažalost, gužve su neizbježne”, kazao je direktor Sektora za promet Hrvatskih autocesta Hrvoje Ordulj za HRT. “Ljudi obično imaju dojam da naplata usporava promet, no ovdje čak ni naplata ne igra ulogu”, dodaje.

Promet na autocestama u ljetnim mjesecima u odnosu na promet u ostatku godine veći je do 60 posto. Prometnica je građena daleke 1972. i bila je dimenzionirana za tadašnji obujam prometa, no danas je situacija drukčija. Svjedoci smo da i mimo turističkih vikenda, samo zbog prometa hrvatskih vozila, kojih je registrirano oko 2,5 milijuna, ta prometnica jednostavno nema dovoljno kapaciteta za fluidni tijek prometa. Problem, dakle, nisu naplatne kućice, već širina kolnika, tvrde stručnjaci.

Tri godine

Projekt trećeg traka do Karlovca planira se završiti negdje do 2028. godine. Vrijednost projekta je oko 200 milijuna eura, njime su predviđeni treći trak, novi zaustavni trak i tri nova čvora na autocesti od Zagreba do Karlovca, rekao je nedavno potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Potom slijedi druga faza projekta od Karlovca do Bosiljeva za koje se trenutačno izrađuju idejni projekti. Sljedeći tjedan nakon postupka javnog savjetovanja trebao bi biti objavljen i natječaj za izgradnju poddionice Jankomir – Lučko duge 4,5 km.

Autor: Siniša Malus
22. srpanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close