Kamioni iz Hrvatske ne smiju prevoziti kroz Srbiju

Autor: Ksenija Puškarić , 14. kolovoz 2008. u 06:30

Već su zamrznute dozvole srbijanskim prijevoznicima za prolazak kroz Hrvatsku

Hrvatskim prijevoznicima od petka neće biti dozvoljen prijevoz robe kamionima kroz susjednu Srbiju za treće zemlje i obratno, ukoliko Hrvatska ne odmrzne dozvole za srbijanske prijevoznike kroz njenu zemlju. Srbijanski prijevoznici zatražili su u srijedu od svog Ministarstva infrastrukture da zamrzne dozvole za hrvatske prijevoznike koji prevoze robu iz Srbije za treće zemlje i obratno. Taj je potez Vlade Srbije bio odgovor na zamrzavanje 12 tisuća dozvola za srbijanske prijevoznike u Hrvatskoj i to zbog osmomjesečne blokade pošiljke Končarevih transformatora na željezničkom kolodvoru Rimski Šančevi.

Specijalni prijevoz
Dva Končarova transformatora vrijedna četiri milijuna eura kupila je srpska “Elektromreža” i oni su do Novog Sada i Beograda stigli željeznicom, a do trafostanica se trebaju prebaciti kamionima. Končar je za taj prijevoz već angažirao zagrebački Zagrebtrans, jer jedini ispunjava specifične uvjete za taj 30.000 eura vrijedan posao specijalnog prijevoza. Međutim, Zagrebtrans po srbijanskim zakonima kao strani prijevoznik nije za takav posao mogao dobiti dozvolu. No, kako tvrdi Tomislav Lukavečki, direktor prodaje u Zagrebtransu, tvrtki specijaliziranoj za prijevoze i manipulacije teških i izvangabaritnih tereta, za prijevoz Končarovog transformatora od željezničke stanice do trafostanice zagrebačka tvrtka je pribavila sve potrebne dokumente. Prikolicu su uvezli u Srbiju, za to platili carinu i registrirali je u toj državi. “Ispunili smo sve preduvjete i pribavili sve dozvole znajući za njihove zakone, koji jednako kao i naši, ne dozvoljavaju strancima prijevoz specijalnih tereta. Imamo čak i dozvolu Javnog preduzeća Putevi Srbije što mogu i dokazati”, kaže Lukavečki. “Beogradski prijevoznik, tvrtka Bora Kekić, koja nije dobila posao, već mjesecima svojim kamionima blokira transformator i unatoč našim apelima, srpskoj policiji i njihovom Ministarstvu infrastrukture koje je zaduženo za promet, nemamo dokaze da će se transformator osloboditi”, kaže Lukavečki. A kako na te pozive nije reagirala srbijanska strana, Zagrebtrans se obratio hrvatskom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukure koje je, kao odgovor na provokaciju radnika tvrtke Bore Kekić i malodušnost srbijanske policije koja blokadu transformatora nije sankcionirala, zamrznulo dozvole za srbijanske prijevoznike. Inače, prema sporazumu između Hrvatske i Srbije godišnje je zajamčeno 45.000 takvih dozvola, no u praksi je njihov broj neograničen za prijevoznike iz obje zemlje.

Dodatne dozvole
“Sad se nama osporava pravo na naše dodatne dozvole, a prema sporazumu možemo dobiti koliko nam ih je potrebno. Stoga tražimo da se ukine univerzalnost i da se u Srbiju ne puštaju hrvatski prijevoznici koji prevoze robu iz trećih zemalja”, izjavio je za srpske medije Neđa Mandić, predsjednik Srpskog udruženja međunarodnog transporta. No, kako doznajemo od Dražena Bregleca, državnog tajnika u MMPI-u, hrvatska strana nije niti u jednom trenutku jasno rekla da te dozvole ukida. “Naša je poruka da se na relaciji naše dvije zemlje, a vezano uz cestovni promet, treba stvoriti pozitivna poslovna klima i obostrana suradnja”, kazao je Breglec. S tim se složio i Marijan Banelli, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP) koji nam je rekao da je upoznat sa situacijom oko blokiranih transformatora te je pozvao sve sukobljene strane da što prije riješe ovaj spor.

Odbijena sporna beogradska tvrtka

Kako doznajemo u Končaru, nakon objave natječaja o kupnji transformatora javila im se beogradska tvrtka Bora Kekić kao potencijalni prijevoznik. Od njih su zatraženi dokazi o posjedovanju odgovarajuće prikolice, a budući da njihova najveća prikolica ima nosivosti oko 120 tona, što nije dovoljno za prijevoz njihovih transformatora čiji je najteži dio težak 200 tona, Končar im nije mogao prepustiti prijevoz.

Komentirajte prvi

New Report

Close