Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Jamnica manje od jedan posto ukupna prometa ostvari s državom

Autor: Danijela Jozić,VLM
25. srpanj 2012. u 16:50
Podijeli članak —

Ivica Sertić, predsjednik Uprave Jamnice, najvećega domaćeg proizvođača vode i sokova u vlasništvu koncerna Agrokor, zadovoljan je količinskim rastom prodaje od 6,2 posto u prvih šest mjeseci 2012.

U Jamnici, jednoj od najuspješnijih kompanija koncerna Agrokor, u ljetnim mjesecima trljaju ruke. Više od 35 posto ukupne godišnje prodaje ovaj proizvođač vode i sokova očekivano ostvari tijekom srpnja, kolovoza i rujna. O aktualnoj situaciji u toj Agrokorovoj perjanici razgovarali smo s predsjednikom Uprave Ivicom Sertićem, koji tu kompaniju vodi još od 1995. godine. Samo tijekom posljednjih deset godina Jamnica je udvostručila prihode od prodaje: oni su u 2002. godini iznosli nešto više od pola milijarde kuna, da bi tijekom 2011. godine premašili 1,2 milijarde kuna.I dok se za Ledo, koji se također ubraja među top tvrtke koncerna u vlasništvu Ivice Todorića, od prošle godine govori da je na prodaju, i to u okviru financijske konstrukcije za kupnju slovenskoga trgovačkog lanca Mercatora, vezano uz Jamnicu nema takvih informacija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako je Jamnica poslovala tijekom prvih šest mjeseci ove godine? Možete li to usporediti s istim lanjskim razdobljem?
Jamnica je tijekom prvoga polugodišta ostvarila količinski rast prodaje od 6,2 posto. Na domaćem je tržištu ostvaren rast od 5,9 posto, a na izvoznim tržištima rast od 6,8 posto. Jamnica inače 76 posto prodanih količina ostvaruje na domaćem, a 24 posto na inozemnim tržištima. Taj je omjer zadržan i u 2012. godini. Rast prodaje svih kategorija unutar asortimana Jamnice ostvaren je zahvaljujući dobro pripremljenoj sezoni, kontinuiranim ulaganjem u marketing i pomno planiranim aktivnostima na mjestu prodaje.

U Jamnici, jednoj od najuspješnijih kompanija koncerna Agrokor, u ljetnim mjesecima trljaju ruke. Više od 35 posto ukupne godišnje prodaje ovaj proizvođač vode i sokova očekivano ostvari tijekom srpnja, kolovoza i rujna. O aktualnoj situaciji u toj Agrokorovoj perjanici razgovarali smo s predsjednikom Uprave Ivicom Sertićem, koji tu kompaniju vodi još od 1995. godine. Samo tijekom posljednjih deset godina Jamnica je udvostručila prihode od prodaje: oni su u 2002. godini iznosli nešto više od pola milijarde kuna, da bi tijekom 2011. godine premašili 1,2 milijarde kuna.I dok se za Ledo, koji se također ubraja među top tvrtke koncerna u vlasništvu Ivice Todorića, od prošle godine govori da je na prodaju, i to u okviru financijske konstrukcije za kupnju slovenskoga trgovačkog lanca Mercatora, vezano uz Jamnicu nema takvih informacija.

Kako je Jamnica poslovala tijekom prvih šest mjeseci ove godine? Možete li to usporediti s istim lanjskim razdobljem?
Jamnica je tijekom prvoga polugodišta ostvarila količinski rast prodaje od 6,2 posto. Na domaćem je tržištu ostvaren rast od 5,9 posto, a na izvoznim tržištima rast od 6,8 posto. Jamnica inače 76 posto prodanih količina ostvaruje na domaćem, a 24 posto na inozemnim tržištima. Taj je omjer zadržan i u 2012. godini. Rast prodaje svih kategorija unutar asortimana Jamnice ostvaren je zahvaljujući dobro pripremljenoj sezoni, kontinuiranim ulaganjem u marketing i pomno planiranim aktivnostima na mjestu prodaje.

Kakva su vam očekivanja vezana uz prodaju do kraja godine? Za turističku sezonu najavljuju da će biti rekordna. Znači li to rekordnu prodaju i za Jamnicu?
S obzirom na polugodišnje rezultate, i na rezultate prve polovice srpnja, možemo reći da ostvarujemo planske količine i da s optimizmom očekujemo kraj godine te ostvarivanje zacrtanih ciljeva. Turistička je sezona u zamahu i tek će za dva do tri tjedna doživjeti svoj vrhunac. Najave su uvijek optimistične i mi se nadamo da će se one i ostvariti. U ljetnim mjesecima Jamnica ostvaruje više od 35 posto prodanih količina, pa samim time možemo reći da i turistička sezona ima velik utjecaj na ukupne godišnje rezultate. Očekujemo da ćemo u srpnju i kolovozu ostvariti vrlo dobru prodaju, sukladno našim prodajnim planovima.

Poslujete s više od tri tisuće kupaca. S obzirom na krizu, kakva je situacija u realnom sektoru? Primjećujete li da se gase tvrtke, pogotovo ugostiteljske? Uspijevate li sve naplatiti u roku?
Ekonomska kriza, povećanje stope PDV-a, rast cijena energenata i ostalih troškova znatno su utjecali na potrošnju u maloprodaji i u ugostiteljstvu. Tržište maloprodaje neprestano se konsolidira, udružuje, spaja i razdvaja. Najveće teškoće imaju mali trgovci koji svoj opstanak nastoje održati povezivanjem s veleprodajama. Slična je situacija i u ugostiteljstvu. Tijekom godine zatvori se ili promijeni vlasnika nekoliko stotina ugostiteljskih radnji. Upravo zbog toga i mi i distributeri pića imamo najviše problema u naplati potraživanja.

Kako se odvija prodaja novog napitka Juicy Vita kojim konkurirate Atlanticovoj Cedeviti? Koliki vam je trzišni udio u tom segmentu?
S prodajom Juicy Vite krenuli smo u svibnju 2011. godine, i to s 15-gramskim vrećicama namijenjenim ugostiteljstvu, a iste godine u lipnju smo na tržište plasirali pakiranje od jednog kilograma za maloprodaju. Ove smo godine u svibnju tržištu ponudili pakiranje Juicy Vite od 200 i 500 grama i time zaokružili ukupan asortiman u toj kategoriji. Na tržištu smo prisutni godinu dana i u ovom trenutku, a prema podacima kojima raspolažemo, imamo 15 posto tržišnoga udjela. Tim smo rezultatima izuzetno zadovoljni i moramo reći da su oni ispunili sva naša očekivanja.

Kao “novu” konkurenciju dobili ste prije nekoliko mjeseci rebrendiranu Kalu. Koliki vam je sad udio na tržištu, uzimaju li vam manji igrači dio tržišnog kolača?
Na tržištu voda i dalje imamo dominantnu poziciju, rast prodaje i tržišnih udjela. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine gazirana mineralna voda Jamnica drži tržišni udio od 85 posto, a ostvaruje rast prodaje od šest posto. Na tržištu negaziranih voda Jana ostvaruje rast prodaje od četiri posto, a tržišni joj je udio narastao sa 58 na 59 posto. Konkurencija se na ostatku tržišnog kolača pozicionira s različitim uspjehom. Moram napomenuti i da je Jana u segmentu pakiranja od 0,25 do dvije litre tijekom prvih šest mjeseci ostvarila rast tržišnog udjela sa 73 na 74 posto.

U Vladi se više ne pije Jana. Kako to komentirate? Koliko Jamnica trenutačno radi s državom?
Ništa se nije promijenilo u odnosu na naše ugovore i isporuku robe državnim ustanovama. Njima se i dalje isporučuje cjelokupan asortiman, pa tako i Jana, te i dalje sudjelujemo na svim javnim natječajima. Ukupan promet koji ostvarujemo s državnim sektorom nešto je manji od jedan posto našeg ukupnog prometa.

Planirate li značajnije investicije ove godine? Što je s planovima za 2013. godinu?
Za ovu je godinu investicijski ciklus završen. Na tržište smo plasirali nekoliko novih proizvoda, od kojih bismo istaknuli Ginger i Ginetu, koji su novost u asortimanu. Za sljedeću godinu imamo ozbiljne planove za investiranje u proizvodnju i distribuciju.

Što će se za Jamnicu promijeniti ulaskom Hrvatske u EU? Strahujete li od jačanja konkurencije?
Ulaskom Hrvatske u EU sigurno će se promijeniti uvjeti poslovanja. S jedne će strane konkurencija biti veća, a s druge se pak strane otvara tržište Europe sa 500 milijuna stanovnika, što je velik potencijal i izazov. S obzirom na to da je Jamnica veći godinama prisutna na izvoznim tržištima, bitno je napomenuti da smo apsolutni lider u hrvatskom izvozu voda, gdje posebno dominira Jana s više od 95 posto hrvatskog izvoza negaziranih voda. Shodno tim činjenicama, u tijeku je proces reorganizacije prodaje i distribucije, a radi prilagodbe novim uvjetima poslovanja na domaćem tržištu, regiji i EU.

Je li točno da Agrokor gasi tvrtku Agrokor vina te da će njezino poslovanje, tj. proizvodnju vina, preuzeti Jamnica?
Jamnica je počela s prodajom i distribucijom vina još 1998. godine s podrumom Mladina. Danas se prodaje i distribuira kompletan asortiman Agrokor vina, u kojem se nalaze Vina Belje, Agrolaguna, Istravino, Iločki podrumi, podrum Mladina, vinarija Novigrad, Valandovo i Vupik. S obzirom na to da u Jamnici provodimo proces reorganizacije u prodaji i distribuciji, u taj smo proces uključili i asortiman vina. Shodno tom procesu, rade se prilagodbe i u ostalim našim kompanijama (Sarajevski Kiseljak, Fonyodi, Jamnica Beograd, Jamnica Maribor), pa su samim time i Agrokor vina dio procesa na kojem trenutačno intenzivno radimo.

Na skupštini pripremljen teren za gašenje Agrokor vina

Jamnici zeleno svjetlo za proizvodnju vina
U utorak je održana redovita godišnja glavna skupština Jamnice, na kojoj je donesena odluka da se dobit kompanije u iznosu od 100,2 milijuna kuna raspoređuje u cijelosti u zadržanu dobit. Na skupštini je potvrđena i odluka da se djelatnost Jamnice upotpunjuje i drugim djelatnostima, među ostalim, proizvodnjom, prometom i preradom grožđa za vino, kao i njegovom distribucijom. To je zapravo i prvi formalni korak u gašenju tvrtke Agrokor vina, čije se poslovanje prebacuje na Jamnicu. Tvrtka Agrokor vina jedna je od najmlađih tvrtki koncerna Ivice Todorića. Osnovana je u listopadu 2009. godine. Dogodilo se to usporedno s Agrokorovim pregovorima o preuzimanju Roto grupe, vodećeg domaćeg veletrgovca za HoReCa kanal. Direktor Agrokor vina je Đuro Horvat, koji je prije prelaska u Agrokor (potkraj 2008. godine) bio predsjednik Uprave Gastro grupe, udruženja tvrtki veletrgovaca za HoReCu. Uz njega je u Agrokor tada na savjetničku poziciju prešao i Juraj Mihaljević, bivši vlasnik Roto grupe, koja je bila najjača članica Gastro grupe. Na poslovnoj su sceni tada Todorićevi potezi protumačni kao razbijanje Gastro grupe s ciljem preuzimanja vodeće uloge u distribuciji za HoReCu. Unatoč dobrom potezu za Agrokor, navodno vlasnik Agrokora nije zadovoljan suradnjom s Horvatom i Mihaljevićem, pa je za očekivati da će oni uskoro napustiti koncern.

Autor: Danijela Jozić,VLM
25. srpanj 2012. u 16:50
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Ovo je vjerojatno Todoriceva najjača kompanija..nevjerojatno koliko se proširila i zavladala tržištem sokova i voda…sad i Cedeviti uzima velik udio

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close