TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

pazi sad,
nema još izvješča al…
ovdje
http://www.bankamagazine.hr/Naslovnica/Hrvatska/tabid/102/View/Details/ItemID/67558/ttl/Rast-vozarina-2013-cijenu-pritiscu-novi-brodovi/Default.aspx
novinar kaže "Tankerska je za prošlu godinu očekivala gubitak od oko 12 milijuna dolara, no godinu je zaključila sa približno 13 milijuna dolara dobiti. " …
ako je dobit do 4Q2010 bila 40 milj kn ( cca 7,4 milj eur ), znači da u 4Q2010 očekujemo dobit od cca 5,6 milj. USD ili cca 30 milj kn…
dakle ili izvješče i dobit od cca 70 milj kn za 2010. ili netko mora odgovarat zbog lažnog informiranja…

DUGI OTOK
Ship Name DUGI OTOK
DWT 108414
Built 2008-09
Flag CRT
Hull DH
Draft 15,02
Capacity 120931
No. of Tanks 12
100 DH 20.03 TALLINN/UKC COA CONOCOPHILLIPS

Vozarine na mediteranu su drastično porasle:

Olib 80.000 07-15.03. MED WS185 cca 54.000 USD/day

Teorije koje su 50% vremena u pravu manje su ekonomične od bacanja novčića.

Yay, bilo je i vrijeme 🙂

Jel netko pratio kroz povijest da li vozarine isključivo prate ponudu i potražnju brodskog prostora, ili ovise i o cijeni nafte?

Ovise isključivo o ponudi i potražnji brodskog prostora. A zna li netko koliko ponuda i potražnja brodskog prostora ovisi o cijeni nafte, ako je pratio kroz povijest? [lol]

Ma sad je sigurno strka zbog geopolitičkih trzavica, možda je i sezonski ovo jače razdoblje.
Što se tiče utjecaja same cijene nafte, tu je zanimljiva pojava kad nastupi tzv. oil contango, odnosno kad je po oil futuresima nafta jeftinija sada na spotu, nego u budućim mjesecima, onda špekulatori kupe naftu sada jeftinije, pohrane je u razne spremnike, uključivo i tankere ako procijene da im se isplati, te je odmah prodaju skuplje preko futuresa i na tome zarade. Ne znam jesam to dobro shvatio ni objasnio, pa ima ovdje ako koga zanima:

http://en.wikipedia.org/wiki/Oil-storage_trade
http://en.wikipedia.org/wiki/Contango

hm.. evo sam i sam malo protrčao tekstom..

‘..buy oil for immediate delivery and hold it in their storage tanks, then sell contracts for future delivery at a higher price. When delivery dates approach, they close out existing contracts and sell new ones for future delivery of the same oil. The oil never moves out of storage..’

Dakle, zavrte par puta tu istu spremljenu naftu, sve dok contango traje, pa onda je nisu trebali ni kupovati ako stalno izlaze iz pozicije i otvaraju novu. Zadnji put kad procijene samo zatvore poziciju i kupovanje i pohrana nafte im nije ni trebala. Naravno, ima i to svoj razlog samo ga ja baš i ne vidim, valjda im je tako sigurnije, ako su odmah u startu kupili naftu dok je još jeftina.. hm.

Inače, ako ima netko malo bolje pojasnit kako cijena nafte utječe na vozarine, ja sam u mokrima na suhom [lol]

P.S. Zaboravio dodati.. te igrice sa oil contangom znaju podići vozarine tankerima, jer dio flote glumi spremnike pa su izvan akcije, tj. ponude brodskog prostora.

to mi je jasno, to se dosta radilo dok je nafta bila na 40 dolara 2008. i tad se to isplatilo jer je nafta brzo skočila duplo.
No pitao sam jer me zanima ugovaranje cijena u smislu "ako cijena tereta kojeg vozim raste, tad i cijena prijevoza više nije ista, jer je roba vrednija pa je fer da i ja nešto dobijem od kolača" To bi imalo smisla.
Ovaj porast vozarina je radi nestabilne političke situacije, kad se prosvjedi smire i ratovi u Libiji, ili ako započne još koji, tad bi se i vozarine trebale smiriti.
Nego kad već pišem jel se očekuje porast vozarina zbog odlaska brodova s jednostrukom oplatom s tržišta krajem godine?

Izvjesce:
http://www.zse.hr/UserDocsImages/financ/TNPL-fin2010-1Y-NotREV-N-HR.pdf

Izvješće better than expected, vidjet cemo cijenu u pon.


Izvješće better than expected, vidjet cemo cijenu u pon.

hm. pa ja bih rekla da je onako… osrednje.
nego, usput, bas me zanima imate li vi gosp. zmrklic ikakve kvalifikacije da tvrdite bilo sto o financijskim izvjescima? njih treba znati citati. to se uci na predavanjima i sl…

Izvješće nadmašilo i moja očekivanja. [cool] Aj da se stabiliziramo bar na 1400, da ne gledam 13xx razine, ne tražim puno [lol]

Teorije koje su 50% vremena u pravu manje su ekonomične od bacanja novčića.



Izvješće better than expected, vidjet cemo cijenu u pon.

hm. pa ja bih rekla da je onako… osrednje.
nego, usput, bas me zanima imate li vi gosp. zmrklic ikakve kvalifikacije da tvrdite bilo sto o financijskim izvjescima? njih treba znati citati. to se uci na predavanjima i sl…
[/quote]

Prilično smo bezobrazni, ili ne znamo engleski što znači better than expected 🙂

Objavljeno 7.3.2011

Situacija na tržištu brodskog prijevoza ove bi godine trebala biti nešto bolja nego prošle, no izraženiji oporavak vozarina očekuje se tek 2013. godine, smatraju direktori hrvatskih brodarskih kompanija koji su svoje procjene iznijeli u razgovoru za http://www.banka.hr.

Premda potražnja za prijevozom raste, što ukazuje na oporavak svjetskog gospodarstva, na tržištu će se ove godine pojaviti veliki broj novih brodova što još uvijek onemogućava rast cijena prijevoza tereta.

“Situacija na tržištu se mijenja iz dana u dan, no očekujem bolju 2011. u odnosu na prošlu godinu”, kaže predsjednik Uprave Tankerske plovidbe, Ive Mustać. Tankerska plovidba iz Zadra sa kapacitetom od 1,6 milijuna tona (dwt) i 19 brodova najveći je domaći prijevoznik tereta. Oko 80 posto prevezene robe su tekući tereti, odnosno naftni derivati.

U petak je vozarina, odnosno cijena prijevoza, za tanker tipa Aframax koji može prevesti 600 tisuća barela nafte premašila 46 tisuća dolara na dan. Prije samo dva tjedna vozarine za takve brodove kretale su se oko 8 tisuća dolara.

“Unatrag nekoliko dana vozarine za tekuće terete su porasle, nakon što su godinu i pol dana bile na razinama koje pokrivaju tek trećinu operativnih troškova“, napominje Mustać.

Tankerskoj plovidbi su potrebne vozarine od oko 25 tisuća dolara na dan. Snažan porast cijene prijevoza nafte posljedica je događanja u Libiji uslijed kojih rafinerije i naftne kompanije što prije žele odvesti velike količine nafte iz te zemlje.

Tankerska je za prošlu godinu očekivala gubitak od oko 12 milijuna dolara, no godinu je zaključila sa približno 13 milijuna dolara dobiti. Od početka godine cijena dionice ove kompanije porasla je na Zagrebačkoj burzi sa 1290 na 1398 kuna.


Izvješće better than expected, vidjet cemo cijenu u pon.

Obzirom na okolnosti jako dobro, a može biti samo bolje u 1H 2011.

New Report

Close