JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme. Porez se ne placa, to nije porezno dopustiva odbitna stavka.
To sto nasi analiticari nemaju pojma sto je dobit a sto vrijiednsot firme je drugi par rukava. ali polako se uce, ali vrlo polako..

molio bih pojašnjenje boldanog dijela



1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme. Porez se ne placa, to nije porezno dopustiva odbitna stavka.
To sto nasi analiticari nemaju pojma sto je dobit a sto vrijiednsot firme je drugi par rukava. ali polako se uce, ali vrlo polako..

molio bih pojašnjenje boldanog dijela
[/quote]
Revalorizacija imovine podiže vrijednost firme i knjigovodstveno jer kapital postaje veći,a samim time se povećava i BV.
Istovremeno kako se radi o revalorizaciji vrijednosti materijalne imovine/brodova/logično bi bilo
da se povećava i amortizacija,a kako je brodova isto uz predpostavku istih vozarina ,istih troškova
,a kako je amortizacija veća ispada da je dobit manja,odnosno da firma radi lošije.I to se upravo
događa kod Jadroplova.Stavka dobiti je manja nego što je ostvaruju ostali brodari uz isto poslovanje,što normalno za površnog ulagača predstavlja razlog da ne kupuje firmu sa lošijom dobiti.

Međutim,s druge strane se uz istu cijenu povećava BV što predstavlja razlog više za kupnju.
Uspoređujući Mcap i ukupni kapital JDPL predstavlja napodcijenjenijeg brodara na našoj burzi.
Prema duserovim tablicama P/BV je o,18.
Međutim,mišljenja sam da ovaj podatak nije točan jer je vrijednost brodova zadnjih mjeseci dosta pala,pa i pored jakog rasta US$ je došlo do pada vrijednosti za otprilike 20 % što znaći da bi ovaj

P/BV 0,216

Inaće teorija preporuća kupnju dionica koje se trže ispod BV /ovdje 4,62 puta nakon smanjenja/
a naročito ako firma radi barem na pozitivnoj nuli.

Jadroplov će vjerovatno ovu korekciju vrijednosti napraviti na FI2008,što će omogućiti JDPL da
uz isto poslovanje iduće godine ostvaruje veću dobit.

Dakle,kolega Blumen je u pravu.Bitno je kako firma posluje,a ne kakvo knjigovodstvo vodi .
JDPL je ugodno iznenađenje po dobiti u 3Q 2008.Možda najugodnije na ZSE.
Sutra ćemo vidjeti dali to tržište prepoznaje.




1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme.

[/quote]
Revalorizacija imovine podiže vrijednost firme i knjigovodstveno jer kapital postaje veći,a samim time se povećava i BV.

[/quote]

dajte se vas dvojica prvo dogovorite pa ćemo lako o tome tko je u pravu
ovako boldano će vam biti puno lakše

a ja vam zapravo uopće neću biti potreban

Po mojem mišljenju, postoji razlog zašto Jadroplov provodi tu smiješnu revalorizaciju. Sada kada nema poreza na dobit u brodarstvu, država smanjuje dobit, jer joj prikazivanje više dobiti trenutno ne bi ništa značilo. Postavljalo bi se pitanje dividende, itd… Kasnije, ako uvedu porez ili krenu u privatizaciju, lako će prikazati realnu dobit.





1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme.

[/quote]
Revalorizacija imovine podiže vrijednost firme i knjigovodstveno jer kapital postaje veći,a samim time se povećava i BV.

[/quote]

dajte se vas dvojica prvo dogovorite pa ćemo lako o tome tko je u pravu
ovako boldano će vam biti puno lakše

a ja vam zapravo uopće neću biti potreban

[/quote]
Ovdje imamo dva pojma.
1.Revalorizacija,tj promjena vrijednosti imovine_rast s obzirom na porast vrijednosti brodova.
Amortizacija_kod brodara najćešće 5% kod novih brodova jer je korištenje 20 god.
Revalorizacijom,automatski dolazi i do porasti amortizacije.
2. Smanjenjem vrijednosti ili depresijacijom vrijednosti kapitala dolazi i do pada amortizacije.

Ove promjene utjeću na veću BV u slućaju 1. i manji BV u slućaju 2.

Uz predpostavku istog poslovanja u slućaju 1.dobit pada jer je amortizacija veća ,a ona je trošak

U slućaju 2.dobit raste,kapital manji,marža veća ,a u biti firma posluje isto.

1.Revalorizacija,tj promjena vrijednosti imovine_rast s obzirom na porast vrijednosti brodova.
Amortizacija_kod brodara najćešće 5% kod novih brodova jer je korištenje 20 god.
Revalorizacijom,automatski dolazi i do porasti amortizacije.

Nisam stručnjak za računovodstvo ali nije mi jasno nešto pa pitam čisto laički – ne bi li se amortizacija trebala odnositi na nabavnu cijenu a ne na revaloriziranu cijenu? Ili oni samo mijenjaju stavku očekivane vrijednosti sredstva na kraju razdoblja amortizacije pa zbog toga nastane takva razlika?

Ako revaloriziraju to im postaje nabavna cijena.

ma krivo sam se izrazio, naravno da revalorizacija povecava vrijednsot firme ali da li se brodovi vodili po 100 kuna ili 50 mil. dolara svejedno, vrijednost se vidi kod preuzimanja, tako da ne gledam tu revalorizaciju.

Ono po cemu indirektno putem revalorizacije firma moze vise vrijediti je kada recimo JDPL digne svoj net assets za 100 mil. kuna jer je porasla vrijednost brodova i to onda bane u kreditiranju uzmu kao vrijednost za davanje duga, sto nebi smjele ako se radi godisnje odnosno ako je volatilno.

Tu se dobija na vrijednosti, nazalost banke ovako i odobravaju/odobravale su kredite..

Jos nesto.
Nisam detaljno gledao cflow..
Ali ako su dali depozit na brodove od 10 mil. dolara i jos im je narasla stavka casha koliko je onda sumarno casha izgenerirano???

OX-Bright, inspiring and easy going. You make an outstanding parent. Shoul merry a Snake or Rooster but not a Sheep

Nemojmo zaboraviti cijenjenog Techmana i "diskont na Upravu", stoga je ovo sada realna cijena. [lol]

moze mala pomoc…
di se moze vidjeti kad i na koliko su ugovoreni brodovi jadroplova odnosno kad im isticu ugovori i cijene po kojima su ugovoreni…

hvala


Nisam stručnjak za računovodstvo ali nije mi jasno nešto pa pitam čisto laički – ne bi li se amortizacija trebala odnositi na nabavnu cijenu a ne na revaloriziranu cijenu? Ili oni samo mijenjaju stavku očekivane vrijednosti sredstva na kraju razdoblja amortizacije pa zbog toga nastane takva razlika?

nisam niti ja stručnjak za fnancije, ali mislim da ovaj dio ide otprilike ovako:
u knjigama se vodi nabavna cijena i amortizirana vrijednost, a razlika to dvoje daje materijalnu imovinu koju vidimo u bilanci.
kad se mat. imovina hoće dovesti na fer vrijednost (revalorizacija) – proporcionalno se povećaju nabavna i amortizirana, tako da nova razlika (mat. imovina) odgovara fer vrijednosti. razlika nove mat. imovine i one od prije se u pasivi doda u revalorizacijske rezerve.

amortizacija se računa kao postotak nabavne cijene (kod brodara obično 5%, pa tako i kod JDPL), a pošto je ta sad isto u knjigama povećana, onda se i amortizacija povećana. taj višak amortizacije (nova amortizacija minus amortizacija na originalnu nabavnu vrijednost) se prebacuje iz reval. rezervi u zadržanu dobit automatski, mimo RDGa.

a smisao toga? ah, ako gledaš na amortizaciju kao raspodjelu nabavnog troška kroz razdoblje korištenja, onda ta promijenjiva amortizacija nema smisla. a ako na to gledaš kao na rezerviranje sredstava za zamjenu starog broda u budućnosti s novim, onda možda ima smisla da skupljaju (amortizacijom) onoliko koliko im treba da nabave novi brod (a ta cifra se mijenja kroz vrijeme … do sad raslo).

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch


moze mala pomoc…
di se moze vidjeti kad i na koliko su ugovoreni brodovi jadroplova odnosno kad im isticu ugovori i cijene po kojima su ugovoreni…

hvala

Pokusaj ovdje…
Vaš link
Tu se moze iscitati i nesto o planiranom nacinu zatvaranja financijske konstrukcije, tako da je skoro sigurno da je onih 10 milja $ iscurilo u skversku "rupu". Mogu se iscitati, takodjer, i ondasnje nade uprave, toliko o vizionarstvu. Nadajmo se samo da ce skver zavrsiti brodove do drugog ozniljnijeg vala rasta vozarina. Danas ionako nitko ne moze sa sigurnoscu tvrditi da poslovni potezi koji danas izgledaju samoubilacki nece za 2 godine izgledati prorcanski. Sjetimo se samo kako nam je Papiceva inertnost danas omogucila trenutne omjere Cash/P…
Prema nekim naznakama ovi brodovi ugovoreni su vezano za euro; moze li ovo netko od kolega blizih graditelju ovo potvrditi, ovo bi, obzirom na razvoj kretanja tecaja, malo olaksalo stvari?!


taj višak amortizacije (nova amortizacija minus amortizacija na originalnu nabavnu vrijednost) se prebacuje iz reval. rezervi u zadržanu dobit automatski, mimo RDGa.

nadopuna: tako da u zadržanu dobit dođe ista cifra kao što bi bilo da revalorizacija njie niti napravljena.

i još jedna nadopuna:
nisam zapravo nisam siguran u ispravnost onog mog zadnjeg paragrafa iz prijašnjeg posta zato što sve što završi u zadržanoj dobiti (pa i ovaj ekstra dio amortizacije) je raspoloživo za isplatu dividende (kad bi ju mogli i htjeli isplaćivati), a to onda i nije neka rezervacija vrijednosti za buduću kupnju broda. hm.

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch

Zbog nedostatka sredstava Vlada će ubrzati privatizaciju državne imovine s tim da će se prodaja odvijati po shemi prodaje HT-a. Izvor blizak rodijaku)



taj višak amortizacije (nova amortizacija minus amortizacija na originalnu nabavnu vrijednost) se prebacuje iz reval. rezervi u zadržanu dobit automatski, mimo RDGa.

nadopuna: tako da u zadržanu dobit dođe ista cifra kao što bi bilo da revalorizacija njie niti napravljena.

i još jedna nadopuna:
nisam zapravo nisam siguran u ispravnost onog mog zadnjeg paragrafa iz prijašnjeg posta zato što sve što završi u zadržanoj dobiti (pa i ovaj ekstra dio amortizacije) je raspoloživo za isplatu dividende (kad bi ju mogli i htjeli isplaćivati), a to onda i nije neka rezervacija vrijednosti za buduću kupnju broda. hm.

[/quote]
Da to je bitno.Amortizacija iz materijalne imovine se mora trošiti u firmi ,kao npr.za nabavu novih
brodova,dok povećana amortizacija ,a kao posljedica revalorizacije se može nakon isteka obračunske godine
prebaciti u zadržanu dobit,pa se kao takva može isplatiti i kao dividenda.

Međutim,pošto je JDPL ušao u kupnju ova dva broda u Brodosplitu,teško je povjerovati da će se kupiti
i ovi brodovi i dodijeliti dividenda,jer bi to mioglo ugroziti poslovanje.Ali kako je država većinski
vlasnik,nikada ne možeš predvidjeti logične ekonomske poteze.

EU pritiska da se država riješi većinskog vlasništva u dioničkim društvima,pa će to zadesiti i JDPL.
Normalno da se postavlja pitanje.Po kojoj cijeni.Da li najprije isisati lovu pa prodati jeftino,ili
revalorizirati imovinu na stvarnu vrijednost prema procijeni procijenitelja,a to bi sada bilo
preko 700 kn,pa uz diskont izaći na slično kao i za HT.Uz 50% diskont ipak bi to bilo 350 kn.
U tom slućaju preuzimanje postaje moguća opcija.

Pa …ote, niti stosedamdesetinešto kuna nije stosedamdesetinešto kuna.
Koliko vrijedi jedna kuna?
Ovo je zbilja glupo.

New Report

Close