Najveći kineski proizvođač električnih vozila BYD odgodio je početak proizvodnje u svojoj tvornici u Mađarskoj, prema neslužbenim informacijama koje je dobio Reuters.
Očekuje se da će tvornica početi s radom sljedeće godine i bit će znatno manja od prvobitno planiranog.
Smanjene ambicije
U prvoj godini očekuje se proizvodnja samo nekoliko desetaka tisuća vozila, izjavilo je za Reuters nekoliko neimenovanih izvora. Tvornica u blizini Szegedina u jugoistočnoj Mađarskoj, blizu granice sa Srbijom, prva je europska tvornica električnih automobila BYD-a. Proizvodnja u tvornici vrijednoj četiri milijarde eura trebala je početi ove godine, ali je odgođena do sljedeće godine, rekli su izvori.
Kako su izvori objasnili, očekuje se da će u cijeloj prvoj godini proizvesti nekoliko desetaka tisuća vozila, dok je prvobitni godišnji volumen bio 150 tisuća. Proizvodnja će se povećati 2027. godine, ali će i dalje biti ispod prvobitnog plana, prema izvorima. Maksimalni obujam proizvodnje tvornice, prema procjenama, trebao bi biti 300 tisuća vozila godišnje.
U međuvremenu, BYD će pokrenuti proizvodnju vozila u novoj tvornici u Turskoj. Prema izvornom planu, proizvodnja bi trebala početi krajem 2026. godine, s godišnjom proizvodnjom od 150 tisuća vozila. Prema neslužbenim informacijama Reutersa, turska tvornica će sljedeće godine proizvoditi više vozila nego tvornica u Mađarskoj. U 2027. godini obujam proizvodnje u tvornici u Manisi u Turskoj znatno će premašiti 150 tisuća vozila, a proizvodnja će se dodatno povećati 2028. godine.
BYD gradi tvornicu u Mađarskoj kako bi prodavao automobile u Europi bez carine. Svi automobili koje trenutačno prodaju u Europi proizvedeni su u Kini i podliježu uvoznoj carini od 27 posto. Mnogi automobili proizvedeni u novoj tvornici u Turskoj također će biti namijenjeni europskom tržištu i neće biti podložni carinama pri izvozi u EU, izvijestio je Reuters.
BYD sa sjedištem u Shenzhenu izvorno je bio proizvođač baterija, ali je u sektor proizvodnje vozila ušao 2003. godine i od tada je postao jedan od najvećih kineskih igrača u električnoj mobilnosti. Godine 2022. tvrtka će potpuno prestati proizvoditi vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i usredotočiti se isključivo na hibridna i potpuno električna vozila.
Električni autobusi
No, Mađarska ostaje itekako bitna za kineskog diva. Kineski proizvođač električnih vozila BYD položio je prije dva mjeseca kamen temeljac za proširenje svoje tvornice električnih autobusa u Komáromu, na sjeverozapadu Mađarske. Vrijednost ulaganja iznosi 32 milijarde forinti (oko 81,6 milijuna eura).
Kako je tom prigodom izjavio mađarski ministar vanjskih poslova i trgovine Péter Szijjártó, projekt će otvoriti 620 novih radnih mjesta, a vlada će ga poduprijeti s 3,1 milijardom forinti (oko 7,9 milijuna eura). Proširenjem će se kapacitet tvornice utrostručiti na 1250 vozila godišnje, a planirana je i uspostava novog testnog laboratorija za istraživanje i razvoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu