Na čelu lanca marina želi ‘ploviti’ još 4 godine. Rezultati poslovanja optimistični

Autor: Marija Crnjak , 01. kolovoz 2021. u 22:00
Kristijan Pavić/ACI

‘Ulaganja u nautičkom sektoru neizvjesna su ako se ne izmijeni zakonski okvir za dobivanje koncesija’.

Predsjednik Uprave ACI marina Kristijan Pavić potvrdio je u petak za Poslovni dnevnik da ide po drugi mandat na natječaju koji je raspisalo Ministarstvo mora. Mandat od četiri godine ističe mu 12. kolovoza, a na poziciji nakon tog datuma može biti još najviše šest mjeseci dok se ne imenuje novi predsjednik Uprave te dva njena člana.

“Javit ću se na natječaj jer želim provesti sve one projekte i planove koje smo započeli i zacrtali”, poručio je Pavić, dodajući kako je optimističan po pitanju rezultata poslovanja ACI-a u ovoj godini nakon dobrih rezultata u prvom polugodištu.

Veći priljevi od dnevnog veza

U prvih šest mjeseci ACI tako bilježi rast prihoda od prodaje koji su u odnosu na isto razdoblje prošle godine veći za 12 milijuna kuna, odnosno za 18 posto, te iznose 78,9 milijuna kuna.

Ostvaren je negativan bruto financijski rezultat u iznosu od 4,6 milijuna kuna, no EBITDA od 29,2 milijuna kuna veća je za 7,8 milijuna kuna u odnosu na usporedni period.

Značajan rast prihoda ostvaren je kod usluge dnevnog veza koji bilježi trostruko povećanje u odnosu na usporedni period. Povećanje prihoda od dnevnog veza iznosi 5,9 milijuna kuna.

Rezultat je to veće posjećenosti ACI marina u drugom kvartalu 2021. godine uslijed činjenice da je Društvo osiguralo pretpostavke za siguran boravak nautičara, pridržavanjem svih preporuka stručnjaka i procjepljivanjem djelatnika marina, kažu u kompaniji.

78,9

milijuna kuna prihodi ACI-ja u polugodištu, što je 18% više nego lani

Značajnije povećanje prihoda od prodaje ove godine ostvareno je u marinama Split, Rovinj, Skradin i Palmižana dok suu Vodice, Dubrovnik, Žut i Veljko Barbieri podbacili. Društvo je u prvom polugodištu 2021. godine zabilježilo 39% od ukupno planiranih poslovnih prihoda.

Za period nakon sezone ACI planira završetak radova na Korčuli, te investicijske aktivnosti u Trogiru, Žutu i Piškeri, te Milni i Rabu. Pavić vjeruje da bi ova sezona trebala rezultirati znatno boljim financijskim rezultatima, a što će predstavljati osnovu za dodatna ulaganja i širenje aktivnosti Društva.

Doduše, ističe kako su ulaganja u cijelom nautičkom sektoru neizvjesna ako se ne izmijeni zakonski okvir za dobivanje koncesija te omogući produljenje koncesije, odnosno zaštite postojeći koncesionari. Po trenutnoj regulativi, postojeći nemaju nikakvu prednost na natječajima na pomorskom dobru.

“Koncesionari su pred velikim pritiskom jer prije isteka koncesije moraju amortizirati kompletnu imovinu, što je veliko opterećenje za poslovanje i značajno utječe na dobit”, ističe Pavić.

Sve istječu 2030. godine

I u polugodišnjem izvješću o poslovanju ACI-a navodi se kako na poslovanje značajno utječu koncesijski ugovori, temeljem kojih sve ACI-jeve koncesije (izuzev marine Veljko Barbieri i sidrišta) istječu 2030. godine.

Ograničenje trajanja koncesija čimbenik je koji najviše utječe na potencijal razvoja Društva, zbog čega su započete aktivnosti s ciljem produljenja koncesija za sve marine u sustavu. S

lijedom poduzetih aktivnosti Društvo je krajem 2020. godine primilo pisano očitovanje resornog ministarstva kojim se potvrđuje i podržava zahtjev za produljenjem koncesijskih ugovora te će se po prikupljanju sve potrebne dokumentacije Vladi predložiti usvajanje zahtjeva.

Komentirajte prvi

New Report

Close