Iz ravne Slavonije za pedaliranje na morskim valovima, rijekama i jezerima

Autor: Lucija Špiljak , 09. lipanj 2021. u 22:00
Foto: PD

Interesa ima, ciljana skupina zasad su iznajmljivači na obalama, kaže direktor Alen Alić.

Italija ima gondolu, a Hrvatska od lipnja ove godine – prvi hrvatski bicikl na vodi. “Hrvatski proizvod za svjetsko tržište” slogan je osječke tvrtke Aurea Grupa koja je danas u Marini Kaštela predstavila takav bicikl pod nazivom Aurea Bike, koji domaćim i stranim turistima pruža priliku da jadransku obalu i hrvatske rijeka i jezera dožive na novi, siguran, drugačiji i istovremeno ekološki način.

Kreću u serijsku proizvodnju, a premda dolaze iz “ravne Slavonije” okružene rijekama i jezerima, najprije će na turneji po Hrvatskoj bicikl predstaviti u Dalmaciji, u spomenutoj marini, gdje će ga zainteresirani moći isprobati od 10. do 13. lipnja na Danima male brodogradnje i Sajmu turističkih atrakcija.

Žele ih u regiji i EU

U svijetu postoji tek nekoliko proizvođača bicikala na vodi, a upravo je Aurea Grupa među njima, priča nam direktor tvrtke Alen Alić. Na svjetskom tržištu ova se osječka tvrtka izdvojila dizajnom s nepotopivim plovcima punjenima stiroporom, koji jamče dodatnu sigurnost na vodi, a dizajniran je i za katamaranski tip plovidbe. Ovo je ujedno i dodatan zamah prema zdravstvenom turizmu i aktivnom odmoru na koji se sve veći broj ljudi orijentira.

“Nažalost, pandemija koronavirusa utjecala je na turizam i sezonu stavila pod upitnik i prošle i ove godine, pa smo zbog neizvjesnosti u predstavljanje proizvoda krenuli tek s početkom lipnja. No interesa ima, a u svibnju su prvi bicikli već otišli prema Omišu.

Bicikl je atraktivnog dizajna, širine dva metra i dužine tri metra, te nosivosti 450 kg, a može potegnuti do 5 čvorova brzine

Ciljana skupina zasad su iznajmljivači na obalama. Tri mjeseca pripremali smo dijelove, narudžbe i plaćanja; sve mora biti izračunato u milimetar jer se serijska proizvodnja radi po nacrtima”, pojašnjava Alić koji procjenjuje da su u projekt samo dosad uložili više od pola milijuna kuna.

Od 2019. kada su s idejom i krenuli, najviše su se usmjerili i usredotočili na sigurnost i funkcionalnost. Osim što su orijentirani na hrvatske obale, za njihovu inovaciju zainteresirani su i u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. U tvrtki su zaposlili i export managericu za strano tržište jer upiti dolaze i izvan regije, točnije iz Španjolske, Nizozemske i Francuske.

Alić kaže kako u kratkom roku mogu isporučiti i do 50 komada bicikala, no ne žele gomilati zalihe dok ne vide kako tržište diše. Otkrio nam je i detalje same proizvodnje.

“U kratkom roku možemo isporučiti nekoliko desetaka komada. Imamo sve dijelove, trebamo ih samo plastificirati i sastaviti, no pričekat ćemo reakcije. Propeler nabavljamo u Njemačkoj, a sve ostalo radimo i proizvodimo u Hrvatskoj. Tri mjeseca radili smo samo na dijelovima, na laserskom rezanju, varenju, aluminiju, tokarskom stroju, strojnoj i ručnoj obradi… a sve kako bi proizvod bio što sigurniji.

Foto: PD

Naš bicikl ne može potonuti, a isprobavali smo ga na jakim valovima i među velikim brodovima kako bismo bili sigurni da je nepotopiv i siguran za sve korisnike, obitelji i djecu od prevrtanja i propuštanja. Ako korisnik, primjerice, udari o stijene, unutra je stiropor koji bicikl čini nepotopivim, čime se i ističemo na svjetskom tržištu.

Bicikl može potegnuti do 5 čvorova, no zamišljen je kao ugodna i lagana vožnja brzine 2-3 čvora (oko 5 km/h). Fokusirali smo se najviše na to da dobijemo proizvod velike nosivosti i velikog promjera, važno je samo rasporediti težište”, pojašnjava Alić.

Rade i kamasutra klupe

Bicikl je atraktivnog dizajna, širine dva metra i dužine tri metra, te nosivosti 450 kg. No, u realizaciji ne bi, kaže Alić, uspjeli da nije bilo tvrtke D&D Metal s kojom već godinama uspješno surađuju, a zahvaljujući kojoj danas mogu predstaviti ovu inovaciju, čija je cijena 3300 eura za inozemno tržište, a za hrvatsko iznosi 24.750 kuna plus PDV. Kako točno izgleda vožnja na AureaBikeu zainteresirani mogu vidjeti na YouTubeu, Facebooku i Instagramu gdje se nalaze videozapisi i fotografije.

Inače, pod palicom Alena Alića unutar Aurea Grupe nastali su i brendovi Aurea Beach i Aurea Wood unutar kojih proizvode ugostiteljski namještaj (pa i tzv. kamasutra klupe), stolove za blagovaonice i restorane, te montažne plaže, terase i staze.

Komentirajte prvi

New Report

Close