Obećanje koje je Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture, dao na putu po Vukovarsko-srijemskoj županiji kako se neće odustati od gradnje kanala Dunav – Sava kojim će se poboljšati gospodarska konkurentnost Hrvatske, struku nije iznenadila. Dapače, poslovne ljude riječnog brodarstva i brodogradnje zanima da se što prije prostorni plan kanala Dunav – Sava prihvati u Saboru, kako bi se moglo početi s izradom projektne dokumentacije. Posebno što će se prije same gradnje kanala trebati premjestiti vukovarska luka.
Modernizacija flote
Kanal dug 61 kilometar, o kojem se govori od 19. stoljeća, a za koji je odluku o gradnji Hrvatski Sabor donio još 1991. godine, dio je buduće vizije plovnih putova na kontinentu i najnovije Strategije razvitka riječnog prometa u Hrvatskoj od 2008. do 2018. godine. Gordan Krpanec, menadžer klastera brodogradnje pri HUP-u, komentira kako je gradnja kanala Dunav – Sava i uspostavljanje međunarodnih standarda u uređenju unutrašnjih plovnih putova i novogradnja plovila unutrašnje plovidbe važna zbog integracije riječnog prometa u europske intermodalne logističke lance. Gradnjom kanala, luka Rijeka postaje posebno zanimljiva za intermodalni transport roba u područje srednje Europe.Strategija razvitka riječnog prometa u RH od 2008. do 2018. godine i vizija za 2020. godinu bit će središnje teme sastanka Hrvatskog klastera brodogradnje i Klastera brodogradnje Splitsko-dalmatinske županije najavljenog za petak u Sisku. Dan prije održat će se skup pod nazivom “Sisak – centar riječnog brodarstva i brodogradnje” koji će voditi upravo Gordan Krpanec, a na sastanku će se predstaviti Brodosplit, Končar, Enecon, CadCam design, Sika Croatia i Brodocentar, odnosno tvrtke koje zanima ova problematika. Trgovačku flotu u Hrvatskoj čini 57 brodova s ukupnim kapacitetima od nešto više od 44.000 tona uključenih u međunarodni transport tereta, prosječne starosti od 40 godina. Ti su kapaciteti nedovoljni da opslužuju, kako stoji u vladinoj strategiji, sadašnju potražnju za prijevozom, tako da domaći brodari sudjeluju u tom prijevozu tek s 20 posto, dok ostatak obavljaju strani brodari. Kako bi brodari osigurali konkurentnu poziciju na jedinstvenom tržištu Europe, veću pozornost valja posvetiti modernizaciji flote i tehnologiji prijevoza te udovoljavanju novim tehnološkim standardima. Prilično uopćeno nadalje u strategiji se kaže “kako bi se pomoglo postojećim brodarima, ali i proširio interes za brodarstvom, važno je uspostaviti instrumente potpore koji će olakšati brodarima integraciju u europsko transportno tržište”. Krpanec podsjeća da u nastupajućim godinama treba očekivati znatno povećanje prijevoza roba morem i rijekama u Europi. Ona namjerava zadržati svoju istaknutu poziciju u sektorima brodskog prijevoza, prijevoza vodenim putovima na kopnu, offshore industrije, luka, uključivo terminale i vezove, jaružanja, brodogradnje, pomorske opreme… Ako se uzmu u obzir globalne mogućnosti rasta u ovim ključnim sektorima, znači da će se promet i dodana vrijednost koje ostvaruje Europski pomorski kluster (koji uključuje sve one koji su vezani za brodogradnju i brodarstvo, kako na moru, tako i u unutrašnjosti) vjerojatno povećati za 50 posto (u realnim pokazateljima) tijekom vremenskog okvira do 2020. godine.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu