Nastala na tradiciji obiteljske proizvodnje gljiva tvrtka Fridrih d.o.o. iz Sesvetskog Kraljevca uspjela je ostvariti tržišno prepoznatljivo ime u Hrvatskoj. Njezini proizvodi, a to su gljive bukovače i šampinjoni u različitim ambalažnim i prehrambenim varijacijama, danas su sastavni dio ponude velikih trgovačkih lanaca u gotovo svim hrvatskim gradovima. Kako kažu u toj tvrtki, domicilno tržište im je Zagreb, no njihovi proizvodi se mogu naći od Osijeka do Poreča i od Rovinja do Dubrovnika. Najvažniji poslovni partneri su im Konzum, Merkator, Ipercoop, Metro, Vrni, Diona, Žitnjak i Agrovir uz niz manjih prodajnih i distribucijskih tvrtki i obrta. Mnogobrojni poslovni partneri, koji su im omogućili sigurnost tržišnog plasmana, donijela je Fridrihu d.o.o. u 2005. godini prihod od 11,5 milijuna kuna. “Za malu tvrtku s 46 zaposlenika to je vrlo dobar rezultat koji govori da i mali imaju šansu za tržišni uspjeh, no bitno je potvrditi se kao pouzdan partner”, kaže direktor tvrtke Ivan Fridrih. Za svoje izuzetne poslovne rezultate ova tvrtka nagrađena je krajem prosinca 2006. godine i Zlatnom kunom, priznanjem Hrvatske gospodarske komore – komore Zagreb, kao najbolje malo trgovačko društvo u Zagrebu. Dakako, objašnjavaju u Fridrihu, uspjeh nije ostvaren preko noći, već je sve rezultat uloženog napornog rada, ali i poslovne vizije. Tvrtka Fridrih je s proizvodnjom gljiva započela 1981. godine u Dumovcu kraj Zagreba, a početni kapacitet proizvodnje bio je oko 16.000 kilograma gljiva godišnje koje su se periodično uzgajale u dvije prilagođene prostorije od po 160 četvornih metara. Koncem 1985. godine, nakon proširenja proizvodnih površina i kupnje nove opreme u Fridrihu su krenuli s cjelogodišnjom proizvodnjom gljiva. Te godine uprava tvrtke, obitelj Fridrih, donosi odluku da će razvijati proizvodnju do razine tržišno isplativih količina i upustiti se u tržišnu utakmicu s velikim igračima.
Slijedile su potom nove investicije pa su početkom 1990-ih izgrađene tri hale od po 240 četvornih metara, a 1996. godine još tri takve, sa svom proizvodnom opremom. U međuvremenu se, kaže Ivan Fridrih, pokazalo da gljivaru treba nadopuniti s pratećim sadržajima kao što su upravne i sanitarne prostorije, hlađena i standardna skladišta, garderoba pa je učinjen novi investicijski zamah. Razvojem proizvodnih kapaciteta, a do 2000. godine oni su svakim proširenjem povećani između 50 i 100 posto, rasla je i tržišna potražnja kao i udio Fridriha na tržištu gljiva u Hrvatskoj. Kupnjom gljivare Garešnica, u Kapelici 2000. godine, proizvodnja tvrtke Fridrih d.o.o. narasla je na 16 do 18 tisuća kilograma svježih gljiva tjedno, čime se otvara i nova razvojna etapa te tvrtke. “Bio je to za nas novi poslovni izazov jer je povećanje proizvodnje značilo da tržište treba proširiti, ponuditi novi asortiman i kvalitetnije riješiti unutarnje ustrojstvo tvrtke, a posebice organizaciju vlastitih gljivara”, kaže direktor Fridriha d.o.o. Tako je u tom investicijskom ciklusu uređena pakiraona malih pakovina, napravljena sušara za viškove gljiva i skladište gotovih proizvoda. Istovremeno su preuređeni sustavi za hlađenje, grijanje i ventilaciju u proizvodnim i skladišnim prostorima te povećan vozni park. Nakon svih tih inovacija u Fridrihu su proširili i svoj proizvodni asortiman koji se od tada sastoji od pakovina svježih gljiva, suhih i kiselih šampinjona i bukovača, suhih vrganja i različitih gljivarskih mješavina. Uz usmjerenosti na individualne kupce putem pakovanja za domaćinstvo, Fridrih d.o.o. se sve više okreće većim potrošačima svojim asortimanom prilagođenim restoranima i picerijama. U ovoj tvrtki za proizvodnju i promet gljivama kažu da su danas u stanju odgovoriti na sve zahtjeve u potražnji gljiva, no da njihov razvoj time ne staje. Tako iz tvrtke najavljuju nove investicije, a primarnom ocjenjuju izgradnju kompostare. Poručuju da njihova poslovna orijentacija ostaje ista.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu