Čak i tek letimičan pogled na podatke o gledanosti emisija javnog HTV-a i komercijalnih RTL-a i Nove TV dovoljan je da se shvati kako će komercijalne televizije morati još puno truda i novca uložiti da bi pobijedili javnu televiziju. Naime, prema podacima o gledanosti u tjednu između 7. i 13. ožujka kojima raspolažemo, među 50 najgledanijih emisija nalazi se samo osam emisija RTL-a i tek tri emisije Nove TV, a sve ostale emitirane su na prvom i drugom programu HTV-a. Najgledaniji je nedjeljni “Dnevnik”, koji uređuje i vodi Goran Milić, te vremenska prognoza i pregled športa koji se emitiraju neposredno nakon tog dnevnika, dok su “Vijesti”, kao najgledanija emisija RTL-a tek na 18. mjestu, a najgledanija emisija Nove TV je “Naša mala klinika” koja se nalazi na 26. mjestu.
Velika premoć HTV-a
Veliki projekt Nove TV, njihov “Dnevnik”, još je miljama daleko od rezultata koji bi zadovoljili vlasnike i nalazi se na 53. mjestu.
Velika premoć HTV-a zapravo ne treba čuditi jer kvalitetu svog programa itekako može zahvaliti porezu koji plaćaju svi gledatelji. Samo od RTV pristojbe javna televizija ubire nekoliko puta više nego što druge dvije televizije uopće prihoduju. Prema posljednjim podacima Hrvatska radiotelevizija je u prvih devet mjeseci 2005. godine dobila nešto manje od 666 milijuna kuna, a hrvatski RTL i Nova TV zajedno u čitavoj 2005. godini ostvarili su nešto više od 412 milijuna kuna prihoda (RTL 281, a Nova TV zajedno sa svojom Operativnom kompanijom 130,9 milijuna kuna). Doduše, ne ide sav novac od pristojbe televiziji, već ga ona dijeli s Hrvatskim radiom, no HTV dobiva znatno veći dio toga pristojbenog kolača. Prema nekim neslužbenim podacima, HTV je od ukupne prošlogodišnje pristojbe dobio oko 700 milijuna kuna.
Većina HTV-ovih informativnih emisija već tradicionalno bilježi visoke gledanosti, no lice koje javna televizija najbolje prodaje je Goran Milić. Unatoč svim kontroverzama njegova pojavljivanja pred ekrane privuče uvijek vrlo visoki postotak gledatelja, bilo da je riječ o “Dnevniku” ili o “Brisanom prostoru”. Nije stoga ni čudno što je za njega ozbiljno bila zagrizla Nova TV koja sada već očajnički traži neko poznato lice koje bi im popravilo gledanost. Očito su, međutim, nudili premalo za Milića koji na HTV-u mjesečno dobiva oko 26 tisuća kuna. No, za razliku od većeg dijela javnosti koji takve iznose smatra previsokima, HTV-ovci su očito našli računicu. I Tarik Filipović pokazao se kao izvrstan projekt HTV-a. Voditelj kviza “Tko želi biti milijunaš” odlično se snašao u toj ulozi, vjerojatno puno bolje nego u brojnim filmskim ostvarenjima, a kviz je konstantno na samom vrhu po gledanosti. HTV je, za razliku od drugih televizija, imao sreću s odabirom kvizova i njihovih voditelja, pa je tako i Danijela Trbović s “Najslabijom karikom” vrlo gledana. Samo od marketinga HRT je u prošloj godini naplatio oko 400 milijuna kuna, da dvije komercijalne televizije daleko su ispod tih brojki (RTL 210, a Nova TV 80 milijuna kuna). I domaće sapunice koje se emitiraju na HTV-u imaju veliku gledanost, u pravilu između 20 i 35 posto, a na HTV-u koriste svaku priliku da istaknu kako su sapunice otkupili izuzetno jeftino i kako im je to bio izvrstan potez. Svaka epizoda Huljićeve “Ville Marije” stajala je nešto više od 188 tisuća kuna, a “Ljubavi u zaleđu” 180 tisuća kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Gospodin Milić je nevjerovatno iskrena, mudra i inteligentna osoba. Vjerovatno najbolji voditelj. Ako ste gledali prošli Brisan prostor kad je najavio reportažu koja možda spada u emisiju pola ure kulture, ali je ipak morao prikazati u svojoj emisiji. Fascinantno razmišljanje i odabir priloga 😉
Uključite se u raspravu