Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najgledaniji Dnevnik Gorana Milića, Vijesti RTL-a tek 18.

Autor: Saša Vejnović
28. ožujak 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Među 50 najgledanijih emisija od 7. do 13. ožujka samo je osam s RTL-a i tek tri s Nove TV, a sve ostale emitirane su na HTV-u

Čak i tek letimičan pogled na podatke o gledanosti emisija javnog HTV-a i komercijalnih RTL-a i Nove TV dovoljan je da se shvati kako će komercijalne televizije morati još puno truda i novca uložiti da bi pobijedili javnu televiziju. Naime, prema podacima o gledanosti u tjednu između 7. i 13. ožujka kojima raspolažemo, među 50 najgledanijih emisija nalazi se samo osam emisija RTL-a i tek tri emisije Nove TV, a sve ostale emitirane su na prvom i drugom programu HTV-a. Najgledaniji je nedjeljni “Dnevnik”, koji uređuje i vodi Goran Milić, te vremenska prognoza i pregled športa koji se emitiraju neposredno nakon tog dnevnika, dok su “Vijesti”, kao najgledanija emisija RTL-a tek na 18. mjestu, a najgledanija emisija Nove TV je “Naša mala klinika” koja se nalazi na 26. mjestu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Velika premoć HTV-a
Veliki projekt Nove TV, njihov “Dnevnik”, još je miljama daleko od rezultata koji bi zadovoljili vlasnike i nalazi se na 53. mjestu.
Velika premoć HTV-a zapravo ne treba čuditi jer kvalitetu svog programa itekako može zahvaliti porezu koji plaćaju svi gledatelji. Samo od RTV pristojbe javna televizija ubire nekoliko puta više nego što druge dvije televizije uopće prihoduju. Prema posljednjim podacima Hrvatska radiotelevizija je u prvih devet mjeseci 2005. godine dobila nešto manje od 666 milijuna kuna, a hrvatski RTL i Nova TV zajedno u čitavoj 2005. godini ostvarili su nešto više od 412 milijuna kuna prihoda (RTL 281, a Nova TV zajedno sa svojom Operativnom kompanijom 130,9 milijuna kuna). Doduše, ne ide sav novac od pristojbe televiziji, već ga ona dijeli s Hrvatskim radiom, no HTV dobiva znatno veći dio toga pristojbenog kolača. Prema nekim neslužbenim podacima, HTV je od ukupne prošlogodišnje pristojbe dobio oko 700 milijuna kuna.
Većina HTV-ovih informativnih emisija već tradicionalno bilježi visoke gledanosti, no lice koje javna televizija najbolje prodaje je Goran Milić. Unatoč svim kontroverzama njegova pojavljivanja pred ekrane privuče uvijek vrlo visoki postotak gledatelja, bilo da je riječ o “Dnevniku” ili o “Brisanom prostoru”. Nije stoga ni čudno što je za njega ozbiljno bila zagrizla Nova TV koja sada već očajnički traži neko poznato lice koje bi im popravilo gledanost. Očito su, međutim, nudili premalo za Milića koji na HTV-u mjesečno dobiva oko 26 tisuća kuna. No, za razliku od većeg dijela javnosti koji takve iznose smatra previsokima, HTV-ovci su očito našli računicu. I Tarik Filipović pokazao se kao izvrstan projekt HTV-a. Voditelj kviza “Tko želi biti milijunaš” odlično se snašao u toj ulozi, vjerojatno puno bolje nego u brojnim filmskim ostvarenjima, a kviz je konstantno na samom vrhu po gledanosti. HTV je, za razliku od drugih televizija, imao sreću s odabirom kvizova i njihovih voditelja, pa je tako i Danijela Trbović s “Najslabijom karikom” vrlo gledana. Samo od marketinga HRT je u prošloj godini naplatio oko 400 milijuna kuna, da dvije komercijalne televizije daleko su ispod tih brojki (RTL 210, a Nova TV 80 milijuna kuna). I domaće sapunice koje se emitiraju na HTV-u imaju veliku gledanost, u pravilu između 20 i 35 posto, a na HTV-u koriste svaku priliku da istaknu kako su sapunice otkupili izuzetno jeftino i kako im je to bio izvrstan potez. Svaka epizoda Huljićeve “Ville Marije” stajala je nešto više od 188 tisuća kuna, a “Ljubavi u zaleđu” 180 tisuća kuna.

Čak i tek letimičan pogled na podatke o gledanosti emisija javnog HTV-a i komercijalnih RTL-a i Nove TV dovoljan je da se shvati kako će komercijalne televizije morati još puno truda i novca uložiti da bi pobijedili javnu televiziju. Naime, prema podacima o gledanosti u tjednu između 7. i 13. ožujka kojima raspolažemo, među 50 najgledanijih emisija nalazi se samo osam emisija RTL-a i tek tri emisije Nove TV, a sve ostale emitirane su na prvom i drugom programu HTV-a. Najgledaniji je nedjeljni “Dnevnik”, koji uređuje i vodi Goran Milić, te vremenska prognoza i pregled športa koji se emitiraju neposredno nakon tog dnevnika, dok su “Vijesti”, kao najgledanija emisija RTL-a tek na 18. mjestu, a najgledanija emisija Nove TV je “Naša mala klinika” koja se nalazi na 26. mjestu.

Velika premoć HTV-a
Veliki projekt Nove TV, njihov “Dnevnik”, još je miljama daleko od rezultata koji bi zadovoljili vlasnike i nalazi se na 53. mjestu.
Velika premoć HTV-a zapravo ne treba čuditi jer kvalitetu svog programa itekako može zahvaliti porezu koji plaćaju svi gledatelji. Samo od RTV pristojbe javna televizija ubire nekoliko puta više nego što druge dvije televizije uopće prihoduju. Prema posljednjim podacima Hrvatska radiotelevizija je u prvih devet mjeseci 2005. godine dobila nešto manje od 666 milijuna kuna, a hrvatski RTL i Nova TV zajedno u čitavoj 2005. godini ostvarili su nešto više od 412 milijuna kuna prihoda (RTL 281, a Nova TV zajedno sa svojom Operativnom kompanijom 130,9 milijuna kuna). Doduše, ne ide sav novac od pristojbe televiziji, već ga ona dijeli s Hrvatskim radiom, no HTV dobiva znatno veći dio toga pristojbenog kolača. Prema nekim neslužbenim podacima, HTV je od ukupne prošlogodišnje pristojbe dobio oko 700 milijuna kuna.
Većina HTV-ovih informativnih emisija već tradicionalno bilježi visoke gledanosti, no lice koje javna televizija najbolje prodaje je Goran Milić. Unatoč svim kontroverzama njegova pojavljivanja pred ekrane privuče uvijek vrlo visoki postotak gledatelja, bilo da je riječ o “Dnevniku” ili o “Brisanom prostoru”. Nije stoga ni čudno što je za njega ozbiljno bila zagrizla Nova TV koja sada već očajnički traži neko poznato lice koje bi im popravilo gledanost. Očito su, međutim, nudili premalo za Milića koji na HTV-u mjesečno dobiva oko 26 tisuća kuna. No, za razliku od većeg dijela javnosti koji takve iznose smatra previsokima, HTV-ovci su očito našli računicu. I Tarik Filipović pokazao se kao izvrstan projekt HTV-a. Voditelj kviza “Tko želi biti milijunaš” odlično se snašao u toj ulozi, vjerojatno puno bolje nego u brojnim filmskim ostvarenjima, a kviz je konstantno na samom vrhu po gledanosti. HTV je, za razliku od drugih televizija, imao sreću s odabirom kvizova i njihovih voditelja, pa je tako i Danijela Trbović s “Najslabijom karikom” vrlo gledana. Samo od marketinga HRT je u prošloj godini naplatio oko 400 milijuna kuna, da dvije komercijalne televizije daleko su ispod tih brojki (RTL 210, a Nova TV 80 milijuna kuna). I domaće sapunice koje se emitiraju na HTV-u imaju veliku gledanost, u pravilu između 20 i 35 posto, a na HTV-u koriste svaku priliku da istaknu kako su sapunice otkupili izuzetno jeftino i kako im je to bio izvrstan potez. Svaka epizoda Huljićeve “Ville Marije” stajala je nešto više od 188 tisuća kuna, a “Ljubavi u zaleđu” 180 tisuća kuna.

Politički obojena Nova
Da domaće serije donose dobru zaradu, smatraju i na Novoj TV koja je već išla s nekoliko domaćih serijala. Trenutno im je najgledanija “Naša mala klinika” s oko 18 posto, polako na popularnosti dobiva i “Istraga”. Iako je još rano za rangiranje serijala “Balkan inc.”, nedvojbeno će i ta kriminalističa serija biti među najgledanijim emisijama Nove TV. Najcrnja točka te televizije čini se da je informativni program s kojim nikako ne mogu na zelenu granu. Gledanost je, u odnosu na ostale televizije, zanemariva, a urednici često ne skrivaju svoje političke simpatije, što se gledateljima izgleda nije svidjelo. Talk show “U sridu” pokazao se izlizanim i sve manje zanimljivim, a brojne projekte poput nekih realitija i kvizova čelnici te televizije najradije bi zaboravili. RTL Televizija ne polaže puno u dramski program na hrvatskom jeziku. “Zabranjena ljubav” jedini je serijal na hrvatskom jeziku, no poput ostalih sapunica u ovom slučaju kvalitetu ne treba ni spominjati. Ipak, bez obzira na nezahvalan termin (počinje na polovici HTV-ova “Dnevnika”), gledanost joj je oko 15 posto. Samo za usporedbu, u isto vrijeme Nova TV emitira Novu navečer koju vodi duet Jarak-Kravić, a koje će rado pogledati jedva tri posto. Vijesti RTL-a također su gledanije od “Dnevnika Nove TV”, a nedavno završena sezona “Big Brothera” u toj se kući također smatra uspješnom. Međutim, unatoč velikim gledanostima čuju se glasine da RTL nije uspio pokriti sve svoje troškove. Nastavljeno je s “Dvornikovima” koji baš i nisu zainteresirali hrvatsku javnost, niti puni postotak više od primjerice prijenosa umjetničkoga klizanja na Olimpijskim igrama u Torinu. RTL-ovci uglavnom rade licencirane emisije, među kojima ona najbizarnija, zamjena žena, gledatelje najviše zanima. “Mjenjačnica” Roberta Knjaza je vjerojatno najbolja emisija koja se prikazuje na RTL-u. Pa ipak, 7. ožujka potukla su je ostala tri programa, “Globalno sijelo” na HTV1, nogomet na HTV2 i “Naša mala klinika” na Novoj. Utjeha je jedino da HTV-ov pokušaj kopiranja Knjaza s emisijom “Ništa osobno”, gleda nekoliko postotaka manje ljudi. HTV je uvijek daleko ispred konkurencije, no ne treba se zavaravati. Vrijeme javnih televizija odavno je prošlo i samo je pitanje vremena kada će i hrvatski gigant svoje vodeće mjesto prepustiti nekoj od komercijalnih, osim ako one ne budu sposobne preuzeti vodeće pozicije.

Gledanost prognoze HTV-a 40, a Nove TV tek 4 posto

Drugo lice” s Petrom Vlahovom u voditeljskoj fotelji srozalo se na svega četiri posto gledanosti. Nakon kritičara i gledatelja konačno su i čelnici Nove TV shvatili o kolikom je promašaju ovdje riječ, pa su odlučili prestati mučiti sebe i druge nezanimljivim Vlahovom.
Andrija Jarak i Monika Kravić svakog dana nakon “Dnevnika Nove TV” pojavljuju se na malim ekranima. No to izgleda primjećuje tek njihova uža rodbina i bolji prijatelji, ukupno oko tri posto. Vjerojatno postoje formule za povećanje gledanosti, no one podrazumijevaju bitno manje odjeće na jednom od voditelja. Naravno, nije svejedno kojem.
Nekim čudom Nova TV emitira vremensku prognozu i nekoliko minuta nakon 20 sati. I dok je ona HTV-ova s četrdesetak posto uvijek u tri najgledanije emisije, ova zna zabilježiti i manje od četiri posto.
Navodno strašno napeta serija “Kućanice” nije toliko napeta i gledateljima. Privlači ih tek nešto više od šest posto.
Serijal “Bumerang” ima mizernu gledanost od oko 6,5 posto. Za usporedbu, smetnje na drugom programu HTV-a 11. ožujka u 23:19 sati zabilježile su gledanost od 7,2 posto.
Filmovi i strane serije sve se manje gledaju i utrka za gledateljima više se ne može time dobiti.
Talk show “Sanja” ima gledanost između osam i 12 posto, što je ispod očekivanja s obzirom na početnu popularnost koju je ta emisija bivše pjevačice imala u početku emitiranja.

Sapunice i serije

“Naša mala klinika” najgledanija je emisija Nove TV. Iako su gledatelji srednjih godina u svom životu imali prilike gledati daleko bolji humor, sveopća nestašica humora učinila je svoje.
Sapunice i domaće serije najčešće imaju gledanosti iznad 20 posto
Čitava lepeza HTV-ovih emisija, od “Latinice”, “Nedjeljom u dva”, “Globalnog sijela” pa do “Brisanog prostora”, ima vrlo visoku gledanost.

Autor: Saša Vejnović
28. ožujak 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Gospodin Milić je nevjerovatno iskrena, mudra i inteligentna osoba. Vjerovatno najbolji voditelj. Ako ste gledali prošli Brisan prostor kad je najavio reportažu koja možda spada u emisiju pola ure kulture, ali je ipak morao prikazati u svojoj emisiji. Fascinantno razmišljanje i odabir priloga 😉

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close