Da u hrvatskoj tekstilnoj industriji nije sve tako crno, pokazuje primjer tvrtke Estare Culto modna odjeća koja u svom poslovanju slijedi samo uzlazni poslovni i modni trend. Ta je kompanija pod vodstvom Nikole Mikića u prva četiri mjeseca 2008. godine ostvarila 55 posto veći prihod od prodaje na domaćem i inozemnom tržištu u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je samo na inozemnom tržištu prihod od prodaje u istom razdoblju porastao za 22 posto. U 2007. Estare Culto je preuzeo dugogodišnji menadžer i poduzetnik iz tekstilne branše Nikola Mikić, koji je godinu dana prije preuzimanja bio predsjednik Uprave Herucove proizvodnje odjeće.
Ugovor s Rusima
“U uvjetima kada je pozicioniranje na tržištu vrlo zahtjevan posao s obzirom na nemilosrdnu konkurenciju, Estare Culto najavljuje ekspanziju vlastite robne marke, što se razlikuje od tzv. ”lohn“ posla, na jedno od trenutačno najjačih svjetskih tržišta – ono rusko”, rekao je za Poslovni dnevnik Nikola Mikić. Naime, sklopljen je ugovor s ruskom distribucijskom tvrtkom koja u svojoj mreži ima više od 50 trgovina pa će se tako pored samog moskovskog Crvenog trga prodavati hrvatski brend Estare Culto. Osim na ruskom tržištu, odjeća ovog brenda prodaje se na talijanskom, američkom, grčkom te tržištima Irske, Bugarske, Rumunjske, Kanade i Austrije. Tvrtka je već ostvarila kontakte s potencijalnim uvoznicima pa se tako već u prvoj sezoni očekuje povećanje izvoza za 70 posto. Osim razvoja i proizvodnje vlastitig brenda, Estare Culto radi “lohn” poslove za neke od najvećih svjetskih modnih imena kao što su, primjerice, Escada, Calvin Klein, Givenchy, ali i za veliku njemačku tvrtku Odermark. Upravo je obitelj Brinkmann između raznih drugih tvornica dijem svijeta odabrala Estare Culto za izradu muških odijela za Odermark brand. Zbog rasta tvrtke pojavila se potreba za novim zaposlenicima te s ponosom Mikić ističe “tvrtka će zaposliti novih stotinu zaposlenika”. “Potreba se javila zbog toga što stari kupci žele povećati kapacitete, tu su i novi kupci kojima treba prilagoditi tempo, ali i zbog prirodnog odljeva radne snage”, objasnio je Mikić i dodao da se njegovim radnicima neto plaća povećala za 12 posto u odnosu na prva četiri mjeseca 2007., dok im je raznim stimulacijama još u travnju osigurao dodatnih 10 posto. U Estare Cultu su mišljenja da tekstilna industrija u Hrvatskoj ima što ponuditi i na domaćem, ali i na inozemnom tržištu, ali da se moraju napraviti neke prilagodbe kao što su to učinile i tekstilne branše u razvijenijim zemljama. Domaća tekstilna industrija te industrija kože i obuće je niskoakumulativna, odnosno neprofitabilna grana koju karakterizira postojanje nekoliko vrlo bitnih problema koji je već godinama prate. To je zapošljavanje ženske radne snage, relativno loše plaćene, što nije samo problem u Hrvatskoj nego i u svijetu. Proizvodnje su se davno premjestile iz Njemačke, Italije, Nizozemske, Francuske i Italije na jeftinija tržišta radne snage, a hrvatsko tržište radne snage to više nije. Opstanak cijele tekstilne industrije je moguć primarno kroz uvođenje novih tehnologija, novih organizacija, nove opreme. Također, potrebno je prevladati tradicionalnu boljku koja se odnosi na mnogo praznih hodova, a koje više nitko ne plaća. Mikić oporavak tekstilne industrije u Hrvatskoj vidi u potrebi veće proizvodnje vlastitih brendova, ali i u mogućnosti prodaje vlastitog znanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu