Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Američki direktori manipuliraju burzom

Autor: Tomislav Pili
09. rujan 2014. u 18:30
Podijeli članak —
Vijesti povećavaju likvidnost/REUTERS

Tvrtke pojačano objavljuju vijesti kada čelnici stječu pravo na prodaju dionica.

Američke kompanije pojačano objavljuju novosti o poslovanju u razdoblju kada njihovi direktori namjeravaju prodati svoje dionice, pokazuje istraživanje skupine autora s London School of Economics (LSE).

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Istraživanje provedeno na 166.000 korporativnih objava sugerira da kompanije objavljuju pozitivno intonirane vijesti o novostima u tvrtki – poput lansiranju novog proizvoda, zaključenju ugovora ili posebnim dividendama – u mjesecu kada direktori kompanija imaju pravo na prodaju dionica koje su u pravilu dobili kao bonus. Naime, ustanovljeno je da je u takvim mjesecima dva posto više objava. Pet posto više novosti objavljuje se mjesec dana ranije od stjecanja direktorskih prava na prodaju dionica.Naravno, objava takvih vijesti povećava interes ulagača, pa čelnici kompanija ne profitiraju samo od porasta cijene, već i od pojačane likvidnosti. Naime, istraživanje pokazuje kako dan nakon objave vijesti trgovinski volumen poraste za 0,32 posto.

Američke kompanije pojačano objavljuju novosti o poslovanju u razdoblju kada njihovi direktori namjeravaju prodati svoje dionice, pokazuje istraživanje skupine autora s London School of Economics (LSE).

Istraživanje provedeno na 166.000 korporativnih objava sugerira da kompanije objavljuju pozitivno intonirane vijesti o novostima u tvrtki – poput lansiranju novog proizvoda, zaključenju ugovora ili posebnim dividendama – u mjesecu kada direktori kompanija imaju pravo na prodaju dionica koje su u pravilu dobili kao bonus. Naime, ustanovljeno je da je u takvim mjesecima dva posto više objava. Pet posto više novosti objavljuje se mjesec dana ranije od stjecanja direktorskih prava na prodaju dionica.Naravno, objava takvih vijesti povećava interes ulagača, pa čelnici kompanija ne profitiraju samo od porasta cijene, već i od pojačane likvidnosti. Naime, istraživanje pokazuje kako dan nakon objave vijesti trgovinski volumen poraste za 0,32 posto.

U prosjeku, direktori prodaju svoje dionice pet dana po objavi novosti. Alex Edmans, jedan od autora istraživanja i profesor financija na LSE, smatra kako je uloga odbora direktora u kompanijama da pojačano nadziru čelnike kompanija u razdoblju kada imaju pravo na prodaju dionica. Nakon skandala s korporativnom manipulacijom tržišta tijekom 2000-ih, američki regulator unaprijedio je regulativu što se tiče transparentnosti. Međutim, i regulatoru je teško odrediti vrijeme kada se vijesti mogu objaviti. 

Autor: Tomislav Pili
09. rujan 2014. u 18:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Sreća naša što naši ne!!![emo_smijeh][emo_smijeh][emo_smijeh]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close