Da ima i onih koji si u današnje vrijeme mogu priuštiti superluksuzne automobile, pokazuje istraživanje nedjeljnog Večernjeg lista o tome koliko građani troše na svoja vozila.
Tako Supersportski Mercedes SLS AMG sa 571 KS vrijedan 2,138.457 kuna, kakvog vozi šibenski poduzetnik Josip Stojanović Jolly, uz leasing i redovne troškove godišnje vlasnika stoji 509.898 kuna ili 42,49 kuna po kilometru.
Večernji list list izračun je napravio na temelju prosječne uporabe, što znači godišnji prelazak 12.000 kilometara (hrvatski prosjek). Za financiranje je uzet leasing na pet godina, uz 20% učešća, ali je i plaćeno učešće razmjerno dodano u troškove na razini petogodišnje eksploatacije vozila.
Što se tiče jeftinijih vozila, istraživanje je pokazalo da vlasnici do pet godina starog Peugeota 107, jednog od najjeftinijih i najštedljivijih automobila koji se može kupiti u Hrvatskoj, godišnje izdvajaju 22.979 kuna za njegovu prosječnu uporabu. To je mjesečno 1914 kuna, odnosno više od trećine prosječne hrvatske neto plaće (5558 kuna). Kad se to podijeli s prijeđenom kilometražom ispada da svaki kilometar njegova vlasnika stoji 1,91 kunu.
Koga zanima Škoda Octavija, ove godine najprodavaniji automobil u Hrvatskoj i san mnogih Hrvata, rata leasinga na pet godina je 2196 kuna. Ali, kad se zbroje svi najnužniji troškovi poput registracije, osiguranja, goriva, redovnog servisa, godišnjeg poreza i minimalnih sitnih troškova ispada da vam za automobil, koji bi prema svemu mogao i morao biti idealan za hrvatsku srednju klasu, godišnje treba 42.058 kuna ili mjesečno 3504 kune (63% prosječne hrvatske plaće).
Velika većina Hrvata si to ne može priuštiti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu